Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen 11v. tytär mustasukkainen

Vierailija
04.09.2022 |

Meneekö ikinä ohi? Olemme naimisissa ja tyttären käydessä parisuhde ei saisi lainkaan näkyä. Tytär osoittaa huomaamattomalla mykkäkoululla mieltä, jos isä esim. halaa minua tai katsoo illalla televisiota kanssani. Tämä kestänyt vuosia. Paheneeko vain teini-iässä?

Ei vielä yhteisiä lapsia, mutta sellainen toiveissa ja minullakin ikää kohta. On yritetty vakauttaa perhetilannetta, mutta tytön osalta ei näytä ikinä mustasukkaisuus vähenevän. Mitä tehdä?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista teidän perhe-elämä muuten on? Saako olla tarpeeksi yhdessä isänsä kanssa, myös kaksin, entä vietätkö sinä aikaa tytön kanssa? Entäs koko perheellä? Hankala tilanne kyllä. Tytöllä voi olla tosi kurja olo, vaikka kukaan ei tekisi mitään "väärin".

Vierailija
2/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television katsominen? Jääkö nyt jotain kertomatta? Lapsen nähden kuhertelun voi säästää siihen hetkeen, kun lapsi ei ole näkemässä.

Moni on yllättävän sokea omalle käytökselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatte ihan kuin ennenkin. Kyllä se isin prinsessa jossain vaiheessa tokenee. Ainakin jos isänsä siis osoittaa kuitenkin olevansa kiinnostunut hänen asioistaan, ja viettää mielellään aikaa myös tyttärensä kanssa. Loppujen lopuksi sinä olet tuntematon tekijä hänen elämässään, eikä tuon ikäinen välttämättä osaa hallita tunteitaan. Kasvunpaikka, puolin ja toisin.

Vierailija
4/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pelkästään kahdestaan. Tuo tv katsominen esim.ainoa juttu, jota tehtiin viikonloppuna yhdessä miehen kanssa. Tyttöä häiritsee pelkkä olemassaoloni. Ei siis voida tehdä mitään yhdessä kolmistaan, koska tytär on myrtsi silloin. Jos olen joskus itse ehdottanut jotain,haukkuu sen äitinsä kanssa. Tyttö ei ole kauhean usein meillä, noin 1/3 - 1/4 ajasta. Ap

Vierailija
5/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen viettää aikaa myös tyttärensä kanssa kahdestaan, muussa tapauksessa sinua ei tulla hyväksymään ikinä.

Vierailija
6/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaat kolme elämää, omasi ansaitset, ukko tekee oman valintansa, lapsen kohtalo on julma ;-(

Vierailija
7/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on ehkä paha olla vanhempien eron takia. Hän saattaa kokea, että hänen on oltava äidin "puolella", vaikka mitään puolia ei olisikaan.

Vierailija
8/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on huomannut että sinä olet tehnyt selväksi että hän ei ole sinun lapsi ja onhan se useasti nähty että naiset välittävät korkeintaan omista lapsista ja edellisen suhteen lapsi saa naisessa mustasukkaisuuden aikaan kun nainen huomaa että ei omista päätösvaltaa ja hallintaa ihan kaikkiin ympärillä oleviin ihmisiin

Vierailija
9/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat siis eronneet 9v sitten ja äitikin uudessa suhteessa jo 9v. Ap

Vierailija
10/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut isälle ja lapselle tilaa. Olen jo iso tyttö ja pärjään joka toisen viikonlopun ilman miehen huomiota.

Vierailija
11/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

Satu-Saara repäis taas provo aloituksen sunnuntai aamuun.

Olet luuseri ap, hanki elämä, jotta sulla olis muutakin maailmaa, kuin Vauvan av-palsta.

Tai mene vaihteeksi sellaiselle palstalle, missä keskustellaan lasten kasvatuksesta.

Vierailija
12/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun tyytyy toisten jämiin. Tuohon suhteeseen ei kannata tehdä lisää kakaroita.

Ota vinkistä vaarin ja anna lapsen olla rauhassa isänsä kanssa silloin harvoin kun hän tulee isänsä luokse.

Vierailija
13/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai minun on omassa kodissani voitava viikonloppuisinkin asua. Tekevät 12h päivässä yhdessä juttuja, mutta esim.jo se että luen lehteä aamupalapöydässä, on tytölle ikävä asia. On aikuisenakin tosi kurja olla omassa kodissaan hyljeksitty. Ap

Vierailija
14/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Television katsominen? Jääkö nyt jotain kertomatta? Lapsen nähden kuhertelun voi säästää siihen hetkeen, kun lapsi ei ole näkemässä.

Moni on yllättävän sokea omalle käytökselleen.

Koko illan sai isän huomiota. Aloitettiin sarjan katsominen, kun meni nukkumaan. Täällä ei saisi edes vierekkäin sohvalla istua. 😃 ap

Keskustelisin tytön ja isän kanssa asioista suoraan. Vaikeita tunteita on tärkeä sanoittaa ja niistä on tärkeä puhua. On luonnollista, että tyttö tuntee mustasukkaisuutta, mutta se ei saa hallita koko perhettä. Tytön on tärkeä kuulla isältään, että kukaan ei voi viedä hänen paikkaansa, mutta aikuisten suhteet ovat erilaisia ja sinä olet isälle myös tärkeä, eri tavalla vain. Ette kilpaile samasta asiasta.

Meillä oli toisella tytöllä myös mustasukkaisuutta ja asiasta puhuttiin. Mies puhui kahden tytön kanssa ja puhuimme myös yhdessä. Minäkin puhuin. Kerroin että tuollaiset tunteet ovat normaaleja uusperheissä ja kuuluvat yhteen kasvamisen prosessiin. Meille on tulossa perheenlisäystä ja tyttö tunsi mustasukkaisuutta uudesta tulokkaastakin. Taas keskusteltiin ja selitettiin, että kukaan ei voi viedä toisen paikkaa, koska kaikki ihmiset ovat korvaamattomia. Selitettiin että mustasukkaisuus on ihan normaali tunne, se kertoo siitä että läheiset ihmissuhteet ovat todella tärkeitä. Käytiin kirjastossa etsimässä kirjallisuutta aiheesta jne. Tytön mustasukkaisuus meni ohi näillä keinoilla. Tai voihan se olla, että tunteita vieläkin tulee, mutta niiden kanssa on helpompi olla, kun voidaan avoimesti ja hyväksyvästi keskustella niistä :).

Miltä keskustelu ap sinusta kuulostaisi? Jos mies alkuun keskustelisi kahden tytön kanssa asiasta ja keskustelisitte myös yhdessä?

Vierailija
15/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta voi olla, että tulet aina olemaan tytön silmissä uhka. Tiedän muutaman jo perheellistyneen tyttären, jotka ei vieläkään hyväksy isän "uutta" vaikka on ollut kuvioissa +20 vuotta...

Vierailija
16/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tuohon mitään vauvaa hanki. Ei tuo suhde tule onnistumaan.

Vierailija
17/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on huomannut että sinä olet tehnyt selväksi että hän ei ole sinun lapsi ja onhan se useasti nähty että naiset välittävät korkeintaan omista lapsista ja edellisen suhteen lapsi saa naisessa mustasukkaisuuden aikaan kun nainen huomaa että ei omista päätösvaltaa ja hallintaa ihan kaikkiin ympärillä oleviin ihmisiin

Höpö höpö, mustasukkaisuus ja ulkopuolisuuden tunne ovat ihan normaaleja tunteita kaikissa uusperheissä ja niitä tuntee lähes kaikki uusperheen osapuolet. Ihan huolimatta siitä miten etäiset tai läheiset välit lapsilla on uuden kumppanin kanssa. Täällä nyt taas huutelee sellaiset ihmiset, jotka eivät ensinnäkään tajua uusperheen rakentumisesta ja dynamiikasta yhtään mitään ja eivät muutenkaan ymmärrä tunnepuolen asioista tuon taivaallista

Vierailija
18/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole mustasukkaisuutta. Onhan se lapselle inhottava tilanne, kun omaan kotiin muuttaa tuntematon henkilö.

Vierailija
19/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ikävää,olen itse kokenut samanlaista mustasukkaisuudest johtuvaa käytöstä joskus ja nykyään sukuun tulleelta naiselta,joka ei tule toimeen kanssani omasta halustaan :/ tälläinen saa monesti päsmäroidä ja tuittuilla ja ajaa ihmiset,joista ei pidä,muualle. Itse en anna hyppiä silmille,tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Noin nuori ei vielä pysty säätelemään tunteitaan ja on varmaan mustasukkainen,mutta on sullakin oikeus elää omaa elämääsi omassa kodissasi. Nuorenkin on hyvä oppia elämään tosiasioiden kanssa ja tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa,aikaa voi viedä,ystävä ei tarvitse olla,mutta toimeen pitää osata tulla ja itsekin opetella käyttäytymistä. Jos ei pidä jostain ihmisestä,ei välttämättä joku pidä sinustakaan. Erilaisuutta pitäisi oppia hyväksymään/sietämään. 

Vierailija
20/79 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut heidän kotiin, vaan omistan asunnosta puolet ja täällä on pääosin minun tavaroitani,sisustamiani juttuja. Tytölle olen laittanut kivan huoneen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän