Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voisi käyttää 50 e liikuntarahaa?

Vierailija
04.09.2022 |

Firma antaa aina 50 e vuodessa käytettäväksi liikuntaan. Aiemmin olen saanut tuon käytettyä lasten kanssa kylpylään, kiipeilyyn, trampoliinipuistoon tms. Korona-aikana tuota ei saanut ja nyt lapset ovat niin isoja, ettei heitä saa liikuntakavereiksi maksulliseen liikuntaan.

Mihin ihmeeseen tuon käyttäisi? En tykkää oikein mistään maksullisesta liikunnasta. Eikä tuota voi käyttää esim. sarjalippuihin (yritetty on ostaa uimahalliin) .

Jotain ideaa? Esim. puolison kanssa. Ei mitään, missä pitäisi käydä monta kertaa, vaan ehkä kerran tai pari.
Ehkä pitää sinne kylpylään mennä lapsiperheiden sekaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajakilla melontaan, läskipyörän vuokraan jos itsellä ei sellaista ole. Onhan noita.

Vierailija
2/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku nettikurssi, yogaia tms mikä se oli että kotona voi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kajakilla melontaan, läskipyörän vuokraan jos itsellä ei sellaista ole. Onhan noita.

Raha pitää käyttää tämän vuoden aikana. Syksyinen vesiurheilu ei oikein nappaa. Läskipyöräily vaatisi myös minun mielestäni kiinnostavan ympäristön (ei kotikulmia) ja hyvän sään. Mutta periaatteessa ihan mahdollinen ajatus, jos sen yhdistäisi vaikka johonkin hotelliviikonloppuun.

Ap

Vierailija
4/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista en ollut ajatellutkaan. Voiko noihin siis käyttää liikuntaseteleitä (sovellus)?

Ap

Vierailija
5/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista en ollut ajatellutkaan. Voiko noihin siis käyttää liikuntaseteleitä (sovellus)?

Ap

En muista kyseisen puljun nimeä mutta netissä toimii ja sinne sai lähettää postitse liikuntaseteleitä. Oli jooogaa, pilatesta jne oman kehon painoilla. Varmasti googlaamalla löytyy. Tai katso smartumin sivuilta.

Vierailija
6/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työntekijälle firman antama liikuntaseteli/raha ole ainoastaan työntekijän työkunnon ylläpitoon, eikä perheenjäsenten?

Muuten se on verotettava etuus työntekijälle.

Ja jos koko perheen kylpyläreissut tulevat julkisuuteen ja työnantajan tietoon, todennäköisesti ne loppuvat, koska niitä ei vähentää yrityksen kirjanpidossa.

Ja aloitus on hyvä esimerkki, kuinka työntekijät saavat itse omaa oksaansa ja pakottavat firmat lopettamaan etuuksien antaminen, koska niitä käytetään väärin. Tämä on monessa työpaikassa ongelma.

Vierailija
7/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työntekijälle firman antama liikuntaseteli/raha ole ainoastaan työntekijän työkunnon ylläpitoon, eikä perheenjäsenten?

Ja jos koko perheen kylpyläreissut tulevat julkisuuteen ja työnantajan tietoon, todennäköisesti ne loppuvat, koska niitä ei vähentää yrityksen kirjanpidossa.

Ja aloitus on hyvä esimerkki, kuinka työntekijät saavat itse omaa oksaansa ja pakottavat firmat lopettamaan etuuksien antaminen, koska niitä käytetään väärin. Tämä on monessa työpaikassa ongelma.

Ai että en saisi mennä perheeni kanssa kylpylään ja maksaa OMAN osuuteni liikuntasetelillä? Eli yksin pitää mennä?

Haluaisin siis liikuntaseuraa, vaikka luonnollisesti sovelluksella voin maksaa vain itseni. Ja mies omallaan itsensä.

Ap

Vierailija
8/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tykännyt esim. siitä kiipeilystä tai kylpylässä käymisestä? Itse käyn kiipeilemässä ihan aikuisseurassa, mielestäni se on tosi hauskaa. 50€ riittää just yhteen kiipeilykäyntiin ja yhteen kylpyläkäyntiin.

Vierailija
9/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennistunti.

Vierailija
10/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha pitää käyttää tämän vuoden aikana. Syksyinen vesiurheilu ei oikein nappaa. Läskipyöräily vaatisi myös minun mielestäni kiinnostavan ympäristön (ei kotikulmia) ja hyvän sään. Mutta periaatteessa ihan mahdollinen ajatus, jos sen yhdistäisi vaikka johonkin hotelliviikonloppuun.

Ap

Vaikutat aika yksinkertaiselta ja raskaalta ihmiseltä, jätä väliin käyttö ja pysy kotona 😅

Vierailija
11/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tykännyt esim. siitä kiipeilystä tai kylpylässä käymisestä? Itse käyn kiipeilemässä ihan aikuisseurassa, mielestäni se on tosi hauskaa. 50€ riittää just yhteen kiipeilykäyntiin ja yhteen kylpyläkäyntiin.

Sisäkiipeilystä en tykkää yhtään, mutta lasten seurana menin. Kiipeilypuistot ulkona oli hauskoja kesällä, perheenä. En jaksaisi lähteä itsekseni syksyllä.

Kylpylä on vähän rahanhaaskausta. Maksaa kauheasti mennä uimaan pikkulasten sekaan pariksi tunniksi. Mä en ole erityisen kiinnostunut liukumäistä (taas lasten kanssa kyllä olen niissä riehunut). Porealtaassa lillun mieluummin kotona. Mutta jos en rahalle muuta käyttöä keksi, niin ehkä sitten kylpylään uimaan vastavirta-altaaseen.

Ap

Vierailija
12/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että en saisi mennä perheeni kanssa kylpylään ja maksaa OMAN osuuteni liikuntasetelillä? Eli yksin pitää mennä?

Haluaisin siis liikuntaseuraa, vaikka luonnollisesti sovelluksella voin maksaa vain itseni. Ja mies omallaan itsensä.

Ap

Se on henkilökohtaisern käyttöön.

Meillä töissä annettiin 100€ liikuntaseteli vuodessa ja kerran tilinpäätöksen yhteydessä tilintarkastaja avasi sen käyttötarkoituksen ja sillä oli maksettu lasten uimahalli lippuja eli käytetty etuutta väärin ja työnantaja joutui maksamaan etuudesta verot ja sen jälkeen firma lopetti kokonaan liikuntarahan antamisen. Kysymys keskisuuresta yrityksestä. Kyllähän se pitäisi tajuta, että se on henk.kohtaiseen käyttöön, eikä sitä voi siirtää kaverille.

Vierailija
13/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tampereella olen ostanut rannekkeen sekä uintikeskuksen kuntosalille että maauimalaan ja uimahalliinkin saisi. Lataan rannekkeeseen aina noi rahat mitä työnantajalta tulee. Epassi sovellus.

Vierailija
14/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juoksutapahtuma, esim. puolimaratonille?

Vierailija
15/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hohtokeilaamaan koko perhe.

Vierailija
16/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Tampereella olen ostanut rannekkeen sekä uintikeskuksen kuntosalille että maauimalaan ja uimahalliinkin saisi. Lataan rannekkeeseen aina noi rahat mitä työnantajalta tulee. Epassi sovellus.

Täällä uimahallissa (sis. kuntosalin) sanottiin, että kyseisellä etuudella ei voi ostaa sarjalippuja tai alelippuja, eli esim. ei voi ostaa sarjakorttia tai maksaa osaa perhelipusta. Tuo sarjalippuasia varmaan liittyi tuohon väärinkäyttövaaraan. Eli joku ostaisi "itselleen" 10 kerran sarjalipun ja sitten myöhemmin sitä käyttäisikin joku muu.

Ap

Vierailija
17/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää hohtokeilaamaan koko perhe.

Käytiinkin silloin kun lapset olivat pieniä. Eivät enää tule mukaan. Samaa sarjaa on myös minigolf, ennen käytiin siellä.

En noihinkaan itsekseni menisi. Vaatisi ainakin hyvän kaveriporukan ja virvokkeita.

Ap

Vierailija
18/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku juoksutapahtuma, esim. puolimaratonille?

Hui. Ehkä tämä ensi vuoden tavoitteeksi. Kuulostaa kyllä jo enemmän omalta jutulta. Voisi löytyä seuraa vaikka työkavereistakin.

Ap

Vierailija
19/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerää, ettei saa ostettua hyvinvointiranneketta. Meillä tuolla saisi 6 kk rannekkeen uimahalliin ja kuntosalille. On tosi kätevää ja tulee taatusti käytettyä.

Vierailija
20/29 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä lapset päätä liikkuakko vai ei. Sanotaan, että nyt mennään uimahalliin eikä kysellä. Olisivat onnessaan jostain trampoliinimestasta.