Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonkohan pitäisi maksaa yksityiselle lastenhoitajalle palkkaa?

21.08.2008 |

Riittääkö kahden 3-5 -vuotiaan lapsen vahtimisesta 1000 euroa /kk tai 1200 euroa /kk + ruoat? Ja päälle tietysti pitää maksaa ne työnantajan kulut ja vakuutusmaksut tms. Saako tähän Kelalta jotain tukia? Ja saako näitä hoitajia helposti?

Espoosta tai Helsingistä kyse.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä mummi hoitaa tyttöä ja maksetaan 230€/kk, sama mikä jouduttaisiin maksamaan jos lapsi olisi perhepäivähoidossa. Yksityisenhoidon tukea voi Kelalta varmaan saada, mutta en ole asiaan perehtynyt vielä sen kummemmin, pitäisi nimittäin itsekin selvittää voisiko lapsen mummi sitä saada! Kaipa joku osannee paremmin vastata tuohon palkka-asiaan yksityiselle, mutta muistelen että kun itse joskus vuosia sitten hain töihin yksityisen kotiin lapsia hoitamaan niin palkka olisi vastannut kodinhoitajan/lähihoitajan palkkaa, eli peruspalkka n.1600€/kk jos täydet tunnit. Tietysti jos tuntimäärä pienempi kuin 38-40h/vko niin sitten tietysti palkkakin pienempi.

Vierailija
2/5 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa saa todella paljon tukea, jos palkkaa hoitajan kotiin. Hoitajalle pystyy siis maksamaan kunnon liksan, jos on alle 3-vuotiaita hoidossa.

Me emme asu Hgissä tai Espoossa ja palkkasimme kotiin hoitajan, joka suostui tulemaan nälkäpalkalla (koska enempään ei ollut varaa). Hoitajan palkka oli 960 euroa/kk ja KELAsta sai yksityisen hoidon lisän (kuntakohtainen lisä). KELAn osuus palkasta oli noin 600 euroa ja me maksoimme loput ja koko potista kaikki työantajakulut. Hoitajan palkkaukseen kului rahaa kuussa noin 850 euroa. Aika kallista lystiä.

En kehtaisi hoidatuttaa 230 e/kk isovanhemmilla lasta. Yksityisen hoidon tukea voi myös isovanhempi saada, tärkeintä on tehdä työsopimus.

Kotityössä työaika on 45 tuntia/vko eli 9 h/päivä. Työehtosopimusta ei ole. Meillä hoitaja siis teki 9 h/päivä ja kuukausiliksa oli 960 euroa ja se on minusta nälkäpalkka. Vaan eipä ollut varaa maksaa enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempiakaisella sopimulla hoitamisesta (2 lasta) vajaa 1500€/kk. Työaika hieman yli 40h/vko. Eipä hirveän suuri mutta enemmän kuin edellisellä. Pitää miettiä millä summalla itse eläisit ja tekisit töitä. Ja saako sillä luotettavan hoitajan.

Vierailija
4/5 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielipiteitä on moneksi, mutta me maksetaan ihan "hyvää hyvyyttään" mummille tuo 230€/kk lapsen hoidosta, koska tämä muuten hoitaisi lapsenlastaan ihan ilmaiseksi! Emme ole ehtineet vielä hakemaan yksityisen hoidon tukea, mutta sitä kyllä mummille haetaan jos vaan mummi hoitaa lastamme pidempään (kyse on nyt siitä jos mummi lähtee muualle töihin ja lapsemme pitäisikin mennä perhepäivähoitoon, vähän on asiat siltä osin vielä solmussa). Sitähän voi hakea myös takautuvasti, eikä se ole meidän palkkapussistamme pois joten en luokittele sitä "palkaksi". Itse en edes lähtisi töihin jos lapsen hoitajalle pitäisi maksaa 1500€/kk palkkaa! Ennemmin olisin lapsen/lapsien kanssa itse kotona. Mutta tämäkin on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni, ei vaikuttane muiden mielipiteisiin...

Vierailija
5/5 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sittenpä mummi saa eläkettä ja päälle voi sitten antaa tuon kodinhoitorahan tai maksaa vaikka mummin etelään tms. ;)

niin kuin me tehdään. Tulee halvaksi meille ja mummi saa eläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän