Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
601/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksossa yhdeksän Hanna Sumari haukkui inhottavasti vanhan pariskunnan matot. Olisi voinut käyttäytyä paremmin toisten kotona. Se ensimmäinen asunto.

No nehän oli rumat, eikä sopineet sinne yhtään. Maalaistuvan matto herraskodin salissa.

Räsymattoja sopisi arvostaa kuten ryijyjäkin, sopivat kyllä suomalaiseen herraskotiin, katsojan asennoitumisessa fakkiutumista jos näkee ristiriitaa silloin kun sitä ei oikeasti ole, matot sopi väritykseltään erinomaisen hyvin siihen ympäristöön. 

Jugend-kalusto oli upea. Ruokapöydän alla rättimatto, salissa. Ei käy! Aidot matot kuuluu olla, se on tyylikästä. Rättimatot käy tupatyyliin ja maalaismiljööseen.

Vierailija
602/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken 10. jakson, jossa esiteltiin moderneja taloja. Neliöitä oli valtava määrä, yli 200, mutta huoneita vähän ja nekin usein pieniä kopperoita. Mihin se tila hukkui? Viimeinen talo oli pyöreä, jossa keskellä reikä ja siinä omenapuu. Ilmakuvassa talo näytti ihan robottiruohonleikkaajalta tai yrttikuivurilta. Ja löytyihän se kiintiöh-parikin sieltä ympyrätalosta. Kaikissa taloissa oli valtavia ikkunoita. Olisi kiva tietää, kuka nekin pesee. Itse en haluaisi asua akvaariossa! Olen kyllä lukenut, että olisi muka itsestään puhdistuvia ikkunoita, mutta enpä tiedä, kauanko ne puhdistuvat.

Ihmettelin ihan samaa!!! Talon ulkonäkö miellytti itseäni, mutta odotin jotenkin talon olevan avara. Mutta oikeasti avaruus oli se, mikä talosta puuttui. Samaan ilmiöön olen törmännyt ihan elävässä elämässäkin. Tulee sellainen olo, että pelkää koko ajan törmäävänsä johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä mesotaan noita räsymatoista...   Jos Sumari ei olisi niistä huomauttanut, kukaan katsoja tuskin olisi edes huomannut niitä tai tajunnut niistä mitään sanoa.  Ne oli vaan niin normaalin näköisiä neutraaleja mattoja, joita on kaikilla.

Vierailija
604/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan ketä noi luksus-hirsitalon omistajat on? Aika nuoren näköinen se nainen ja mies ei ollu lainkaan mukana niin jäi mietityttään, kallis kuitenkin toi talo.

Hirsitalon omistajat esittelivät kyllä itsensä. Ja jos et tunne, eipä sitä muuta tarvitse tietääkään.

Äläkä mieti muuta kuin taloa ja sisustusta, siitähän tässä ohjelmassa on kyse. Ei siitä miten rahoitus on pelittänyt.

Talon emäntä ylen eläkkeelle jäänyt toimittaja. 

Nimi?

Vierailija
605/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestys pitäisi olla käynnissä, mutta ei näitä näköjään missään pääse oikeasti äänestämään..?

Vierailija
606/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestys pitäisi olla käynnissä, mutta ei näitä näköjään missään pääse oikeasti äänestämään..?

Ei kai se vielä ole? Vika jakso tulee tv:stä ensi viikolla, sitten voi alkaa äänestää.

Vierailija
607/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellä hyvää maku. Ihania koteja mut joskus liian vaaleita. Suomalaiset ei osaa käyttää värejä.

Vierailija
608/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksossa yhdeksän Hanna Sumari haukkui inhottavasti vanhan pariskunnan matot. Olisi voinut käyttäytyä paremmin toisten kotona. Se ensimmäinen asunto.

No nehän oli rumat, eikä sopineet sinne yhtään. Maalaistuvan matto herraskodin salissa.

Räsymattoja sopisi arvostaa kuten ryijyjäkin, sopivat kyllä suomalaiseen herraskotiin, katsojan asennoitumisessa fakkiutumista jos näkee ristiriitaa silloin kun sitä ei oikeasti ole, matot sopi väritykseltään erinomaisen hyvin siihen ympäristöön. 

Jugend-kalusto oli upea. Ruokapöydän alla rättimatto, salissa. Ei käy! Aidot matot kuuluu olla, se on tyylikästä. Rättimatot käy tupatyyliin ja maalaismiljööseen.

Aidot matot?

Eikös räsymatto ole aito matto?

Itse asiassa muovimattokin on aito.  Se on aito muovimatto.  Ja sillekin on paikkansa, jos niikseen on.

Ihmisillä on kummallinen päähänpinttymä, että vain itämainen matto on AITO matto.  Miten niin?  Räsymatto ei jäljittele mitään, se on siis aito matto siinä kuin joku ulkomailta raahattu alaikäisten orjatyövoimalla näprätty mattokin.  Ero niitten välillä on vaan siinä, että ns. itämainen matto on ruma.  Suomessa ei missään muussa elementissä suosita itämaisia ornamenttikuvioita.  Venäjällähän niitä on seinillekin ripustettuina ja sohvatyynyissä ja peitoissa.  Niistä se on hienoa, kun on mahdollisimman kirjavaa ja koukeroa.  

Jokaisella on makunsa ja minä en tyylihuonekalustukseenkaan yhdistäisi kirjavia itämaiskuvioita.  En tietenkään laittaisi myöskään riemunkirjavaa räsymattoakaan.  Kauniita, tyylikkäitä ja laadukkaita tyyliin sopivia mattoja löytyy muistakin valikoimista. 

Nämä hirsitalot oli minusta kaikki vähän ikäviä.  Joku epämääräisyys niissä vaivasi.  

Vierailija
609/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti täällä mesotaan noita räsymatoista...   Jos Sumari ei olisi niistä huomauttanut, kukaan katsoja tuskin olisi edes huomannut niitä tai tajunnut niistä mitään sanoa.  Ne oli vaan niin normaalin näköisiä neutraaleja mattoja, joita on kaikilla.

Todellakin huomasin asian ennenkuin sumari sitä moitti. Se nyt vaan pistää silmään, jos tietää tyylit. "Neutraaleja mattoja joita on kaikilla." Voi ei. Ihan kuin lihakeittoa ja pannari hillolla SAMALLA lautasella yhtä aikaa. Molemmat ruoat ihan ok erikseen, mut samalla lusikalla, samalla haukkasulla kamalaa.

Vierailija
610/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva et ihmiset esittelee ohjelmassa kotejaan. Kukin omalla meiningillään tehnyt majansa mieluisaksi, sehän on tärkeintä.

Vierailija
611/893 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haminan pariskunta nimenomaan itse painotti et jugendia on heidän kotinsa. Siksi väki tarttuu sisustuksen ontuvuuksiin, kun ei ollakaan kokonaisvaltaisesti ja linkakkaasti sit siinä mainostetussa tyylissä.

Talo kyllä ulkoa upea!

Vierailija
612/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin todella pettynyt viimeiseen jaksoon. Hirveää teeskentelyä tuomareilta, etteivät muka olisi aiemmin käyneet Lohjan asuntomessutalossa. Olisivat rehellisesti sanoneet, että niin täällähän kävimme pari vuotta sitten jo tutustumassa ja hieno oli, mutta nyt meni maku koko ohjelmaan. Tälleen kun ensikertaa tulee käymään Naurettavaa! Ihan kuin sisustusalan ammattilaiset eivät kävisi asuntomessuilla. Katsojien aliarvioimista. Vaikutti olevan ennalta päätetty pisteytys. Ja mielestäni tämä Pyörretalo omistajineen ovat hetkensä julkisuudessa jo saaneet asuntomessujen myötä eikä sitä olisi enää tähän ohjelmaan tarvinnut tuoda.

Vierailija
613/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestämään pääsee ensi viikolla, koska vasta silloin näytetään virallisesti se viimeinen eli 10. jakso televisiossa.

Vierailija
614/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta! kirjoitti:

Minä olin todella pettynyt viimeiseen jaksoon. Hirveää teeskentelyä tuomareilta, etteivät muka olisi aiemmin käyneet Lohjan asuntomessutalossa. Olisivat rehellisesti sanoneet, että niin täällähän kävimme pari vuotta sitten jo tutustumassa ja hieno oli, mutta nyt meni maku koko ohjelmaan. Tälleen kun ensikertaa tulee käymään Naurettavaa! Ihan kuin sisustusalan ammattilaiset eivät kävisi asuntomessuilla. Katsojien aliarvioimista. Vaikutti olevan ennalta päätetty pisteytys. Ja mielestäni tämä Pyörretalo omistajineen ovat hetkensä julkisuudessa jo saaneet asuntomessujen myötä eikä sitä olisi enää tähän ohjelmaan tarvinnut tuoda.

Samaa mieltä. Tuo kohde on kaikille sisustamisesta ja rakentamisesta kiinnostuneille tuttu, minusta on väärin että se on otettu mukaan kilpailuun. Muutenkin en ihan ymmärtänyt tuomareiden hehkutusta. Talon arkkitehtuuri on ainutlaatuinen ja maisema oli toki upea, mutta sisustus Johanna Oraksen taidetta ja kiintokalusteita lukuunottamatta tavanomainen ja paikoittain jopa mauton. ikkunasyvennyksessä muovikukkia lasimaljakoissa yms. Terohan sen sitten myönsikin, että kun talo on tilana niin upea, jää sisustus toissijaiseksi. Mutta kotoisuuden ja viihtyisyyden luo mielestäni juuri sisustus, ei pinnat.

Vierailija
615/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Talon emäntä ylen eläkkeelle jäänyt toimittaja. 

Nimi?Ilmankos ääni kuulosti tutulta. Nimeä en muista enää, mutta olisi voinut olla Marja Manninen (löytyi haulla Ylen entiset toimittajat).

Vierailija
616/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin hassua, että muutama " asiantuntija" määrittelee sitten mikä on kaunein?

Eiväthän juontajat sitä määrittele, yleisöäänestyksellä päätetään voittaja. Sitä en tiedä, minkälaisen prosessin kautta nämä 30 esiteltävää asuntoa on valittu, mutta pidän siitä, että mukana on pieniä, isoja, vanhoja, uusia, maalaiskoteja ja koteja kaupungissa. Sellaisen yhteisen piirteen olen huomannut, että isot talot pakataan usein aivan täyteen tavaraa (minun makuuni liian täyteen).

Olen usein ollut samaa mieltä juontajien kanssa kunkin jakson voittajasta, mutta yleisöäänestystä ei oma suosikkini ole tainnut voittaa kuin kerran.

Vierailija
617/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se vielä ole? Vika jakso tulee tv:stä ensi viikolla, sitten voi alkaa äänestää.

Jaa MTV Katsomossa näköjään näytetään jaksot viikko etukäteen, en tiennyt kun en televisiota omista.

Vierailija
618/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haminan Mannisten koti oli kaunis, kodikas ja arvokas. Naantalista en pitänyt ja Kajaanin koti oli kaamea sekamelska, josta en kodikkuutta löytänyt ollenkaan.

Vierailija
619/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haminan Mannisten koti oli kaunis, kodikas ja arvokas. Naantalista en pitänyt ja Kajaanin koti oli kaamea sekamelska, josta en kodikkuutta löytänyt ollenkaan.

Haminan talo oli tunkkainen.

Vierailija
620/893 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vaan yhä tykkään Nurmeksen upeasta talosta ja pihastaSitä tulen äänestämään voittajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän