Olen hoitaja ja nyt on aika muuttaa elämäni suunta, mutta minua pelottaa
Aion nyt hakea insinööriksi yhteishaussa ja jatkuvassa haussa kosmetologiksi. Ensi vuoden yhteishaussa yritän psykologiksi. En haluaisi insinööriksi, mutta jos en pääse psykologiksi heti niin se on parempi vaihtoehto. Kosmetologina voin rahoittaa opintoni.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan monta koulutusta myös siksi, että minulla on vaihtoehtoja, kun asiat eivät suju. Nyt on esimerkiksi tulossa pakkotyölaki ja ylityö- ja vuoronvaihtokiellon takia ei oikein saa rahaa välttämättömiinkään asioihin.
Ap
Siis pelkillä vuoronvaihdoillako palkkasi tulee? Eikö oma työvuorolista riitä? Toiveitakin varmaan voi esittää, että saisit pyhiä, eikä tarvii vääntää kollegoiden kanssa, että anna sun sunnuntai vuoro mulle, niin saat mun maanantain.
Ei riitä peruspalkka ei. Hälytöistä ja ylitöistä se palkka koostuu, jos jotain haluaa tienata. Tämä vissiin tämän hoitoalan liittojen tämänhetkisen tilanteen pointti onkin.
Mitähän kosmetologit tienaa? Ajattelin vaan, että itse laitoshuoltajanakin tienaan paremmin, kuin perhetuttu kampaaja. Jos nyt ei riitä vuoronvaihtokiellon takia rahat elämiseen, niin miten kosmetologina tienaa enenemmän?