Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kaukolämmön summa aina könttäsumma? eikä riipu siitä onko patterit päällä vai ei? höh nyt tuli lappu että 40 e per kk nousee kaukolämpö

Jeremy719
02.09.2022 |

onko kaukolämmön summa aina könttäsumma? eikä riipu siitä onko patterit päällä vai ei?

höh nyt tuli lappu että 40 e per kk nousee kaukolämpö

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oma sopimuksesi ja tarkista sieltä. Tai edelliset laskut.

Vierailija
2/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko nin että se lämmitysmaksu menee vastikkeesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millainen asunto kyseessä?

Vierailija
4/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivari

Vierailija
5/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko niin että kaukolämpö menee vastikkeesta, ja muu sähkö on muuta? en mä rupee maksamaan 100 e kk siitä että on netti päällä ja pakastin! prkrlrl

Vierailija
6/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LopunajantiedemiehetRy kirjoitti:

rivari

Silloin se voi olla kiinteä lisä vastikkeeseen. Kyllä se ksukolämpö laskutetaan sen otetun lämmön mukaan.

Vierailija
7/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolämmön toimittaja laskuttaa kyllä aina taloyhtiötä kulutetun energian mukaan.

Se miten taloyhtiö jyvittää tämän huoneistokihohtaiseen yhtiövastikkeeseen onkin sitten korkeampaa matematiikkaa.

Yleensä jonkun kustannuksen pompattua dramaattisesti ylöspäin 3/4 taloyhtiöistä havahtuu siihen vasta vuotta myöhemmin kun tili on miinuksella eivätkä vastikkeet ole enää aikoihin kattaneet kuin osan todellisista kuluista.

Vierailija
8/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeremy719 kirjoitti:

siis onko niin että kaukolämpö menee vastikkeesta, ja muu sähkö on muuta? en mä rupee maksamaan 100 e kk siitä että on netti päällä ja pakastin! prkrlrl

Siis toimiiko sun läppäri ja pakastin kaukolämmöllä?

Vierailija
9/9 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rivarissa kiinteä hinta kaukolämmöllä. Ei sitä edes mitattu huoneistokihtaisesti. Aika tympeä tuommoinen tapa etenkin jos hinnat nousee. Siinähän joutuu maksamaan naapureidenkin kulutuksesta vaikka itse säästäisi lämmityksessä.

Sama juttuhan se tietysti on vesimaksujen kanssa jos ei ole huoneistokohtaista mittaria.

Meillä asumiskulut pienenivät kun muutettiin ok-taloon. Myös työmäärä väheni kun enää ei tarvinnut hoitaa kuin oma piha ja oma talo. Rivarissa piti hoitaa myös yhteisiä alueita ja taloyhtiön piharakennuksia.

Vaikka nyt sähkön hinta onkin noussut, niin olen iloinen siitä että löydettiin kiva ok-talo ja saatiin se ostettua omaksi.

Ihmetyttää vaan viime päivien lehtijutut siitä että ok-taloissa asuisi rikkaita ihmisiä, joita ei saa auttaa missään tilanteessa, koska ovat rikkaita.