Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok, että vanhempainiltaan tulee mukaan myös isä- tai äitipuoli?

Vierailija
02.09.2022 |

ja liittyy Facebook-ryhmään, jossa puhutaan lasten asioista?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin exän mielipidettä ensin.

Miksi ihmeessä? Että hän pääsisi sitten kiusaamaan ja rikkomaan perhettä? Turhaa ulinaa exiltä, jos eivät kestä sitä tosiasiaa, että uusi puoliso rakastaa sitä lasta ja huolehtii hänestä. Minusta tuollaisille ei tarvitse antaa valtaa kiusata enempää, usein ovat jo riittämiin uuvuttaneet sitä toista perhettä muutenkin. 

Meillä aikuisemmilla tapauksilla ei ole tuollaisia ongelmia, kuulostaa hieman tietyltä porukalta.

Minua naurattaisi, jos multa tultaisiin kysymään saako lasteni bonari osallistua johonkin hiton facebookin ryhmään :D Anteeksi mitä, miksi minulta tätä kysytään!? :D Jotain rajaa nyt aikuiset naiset.

Rikkoo perhettä? Eiköhän se perhe ole jo rikki? Nyxäkö sen korjaa?

Parhaassa tapauksessa lapsi saa erossa rikkoontuneen perheen tilalle kaksi ehjää ja toimivaa uusperhettä. Kaikkien etu olisi, jos nämä perheet yrittäisi tulla toimeen keskenään eikä yrittäisi tehdä kiusaa toisilleen. Näin lapsi kärsisi erosta mahdollisimman vähän. Jostain syystä joillekin se lapsen edun asettaminen etusijalle on vaan tosi vaikeaa...

Ymmärrän kyllä että tilanteita on erilaisia ja joskus se aikuismainen käytös voi olla tosi hankalaa. Lasta siinä kuitenkin vahingoittaa jos jää vellomaan katkeruuteen.

Vierailija
42/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok.

On ok, mikäli lapsen toinen vanhempi ei ole kuvioissa, tai mikäli se hänelle on ok, vaikka kuvioissa olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä voi olla, jos äiti- tai isäpuoli on kiinnostunut lapsen elämästä ja koulunkäynnistä? Eikö se ole vaan hyvä? Ei se vähennä biologisen vanhemman arvoa vaikka lapsella olisi useampi rakastava vanhempi.

Vierailija
44/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan paikalla on max. kaksi aikuista per lapsi, muuten loppuu luokassa happi....

Vierailija
45/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai

Vierailija
46/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan paikalla on max. kaksi aikuista per lapsi, muuten loppuu luokassa happi....

Toisaalta aina on niitä joilla on yksi tai ei yhtään vanhempaa paikalla. Ei siinä kolmas vanhempi yhdelle haittaa mitään. No, fiksuinta ehkä että tosiaan yksi vanhempi molemmista kodeista, hän voi sitten välittää tarvittavat tiedot.

Vierailija
47/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jo on ollut äidin/isän roolissa hyvin pienestä pitäen ja pitkään, ne isien minihamenuorikot antavat siellä koulussa huonoa opetusta tytöille.

Vierailija
48/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä voi olla, jos äiti- tai isäpuoli on kiinnostunut lapsen elämästä ja koulunkäynnistä? Eikö se ole vaan hyvä? Ei se vähennä biologisen vanhemman arvoa vaikka lapsella olisi useampi rakastava vanhempi.

Mä en myös ymmärrä, miten mun lasten bonusäiti vähentää minun äitiyttä? Mitä ihmettä minä siitä hyötyisin, ettei bonusäitiä kiinnostaisi lapsen asiat? En minä lapsiani mitenkään omista kuin tavaraa, joten he tekevät itse valintansa kenen kanssa ovat läheisiä, ei kukaan sitä voi VIEDÄ, mutta toki voi olla niin, että jollain lapsellani synkkaa luonteet juurikin tämän bonuksen kanssa paremmin kuin minun kanssa. Näin se olisi ollut ilman häntäkin, ettei ole aikuisena niin super läheinen, mutta sitten lapsi jää vaan kokonaan ilman tätä superläheistä vanhempaa. Nyt heillä on paremmat mahdollisuudet muutenkin, kun useampi luonne tulee siihen heistä välittämään. Minähän voitan aina, jos lapseni voittaa, koska lapsen hyvinvointi on kaikkein tärkein asia, eikä se, saanko minä jotain sairasta nautintoa asioista ja olenko minä jokin kaikkein tärkein pyhä lehmä jokaiselle lapselle. :D

Uutinen kaikkien pienten lasten vanhemmille: vaikka se pieni lapsi palvoo vanhempiaan ehdoitta pienenä, on hyvinkin yleistä, että osa lapsista kokee vanhempansa läheisiksi ja toiset ei niin läheisiksi, vaikka siis perhe olisi ollut tosi hyvä. Sama sisarussuhteissa, jotkut ovat hyvin erilaisia keskenään, eikä aikuisena tule niin hengattua. Se on aivan luonnollista. Jos äiti on todella läheinen ja on myös äitipuoli, niin sitten lapsella nyt vaan on KAKSI todella läheistä, jotka eivät mitenkään vie toiselta mitään. :D

Jotkut äidit jopa toivovat ja yritt'ävät saada lapset vihaamaan sitä uutta puolisoa ja käyttävät valtaansa minkä pystyvät, eikö teitä koskaan pistä sydämeen yhtään se tosiasia, että oma mustasukkaisuus on mennyt oman lapsen hyvinvoinnin edelle?

Vierailija
49/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanhempi perheessä niin sehän on jopa luontevaa. En ymmärrä "veri on vettä sakeampaa"-tyyppejä. Olin itse (siis olen mies) suhteessa naisen kanssa jolla oli kaksi lasta entuudestaan, koululainen ja teini. Oli kyllä aika vaikea hoitaa yksin arkea kotona (äitinsä oli esim. lähtenyt varhemmin töihin). Lapsen kanssa meni kyllä hyvin kunhan oli kiva ja piti rajat mutta kun sanoin teinille että lopetas pelaaminen ja ala pakkaamaan ettet myöhästy bussista, niin heti tuli "Et sä ole mun isä!". Ja jos sitten hoidin jonkun asian niin kuin piti eli teini lähti kouluunsa oikeat kirjat mukanaan, niin äidiltään tuli palautetta "sulla ei ole mitään oikeutta komennella MUN lapsia!"

Se oli se suhde siinä. Kaksi kakaraa vielä menee mutta kolme oli liikaa.

Vierailija
50/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jo on ollut äidin/isän roolissa hyvin pienestä pitäen ja pitkään, ne isien minihamenuorikot antavat siellä koulussa huonoa opetusta tytöille.

Entäs jos jonkun äiti on nuori ja käyttää minihametta? Tai opettaja jopa? Ja lisäksi se että haluaa osallistua vanhempainiltaan kertoo jo jotain tästä bonusvanhemmasta, tuskin sinne kuka tahansa vasta seurustelemaan alkanut nuorikko edes haluaa.

Vierailija
51/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
52/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten oma lapsenikin totesi: hänen terveys- ja kouluasiarät kuuluvat hänen huoltajilleen. Jos huoltajille ja lapselle/nuorelle ok, niin tottakai voi osallistua. Ilman vanhempien ja lapsen ok:ta, ei ole todellakaan ok.

Vierailija
53/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarina, minusta jopa hieman huvittavakin, ennen wilma-aikaa. Silloin kun vielä pidettiin vanhempainiltoja kasvotusten.

Vanhempainillassa oli eronnut pari sekä myös naisen uusi puoliso. Mies ei ollut hyväksynyt eroa osoittaen sen useissa yhteyksissä ikävin tavoin (Huom. vasta parin erottua vaimo löysi uuden)

Mies ilmoitti aluksi että täällä vanhempainillassa ei pitäisi olla kuin biologisia vanhempia! Pienen hiljaisuuden jälkeen toiselta puolen huonetta nousi yksi vanhempi arasti ja kysyi " onko niin, pitäisikö minun poistua?"

Voi vain arvata jatkon ja miehen reaktion tässä tilanteessa...Tosi nolostunut.

Vierailija
54/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten oma lapsenikin totesi: hänen terveys- ja kouluasiarät kuuluvat hänen huoltajilleen. Jos huoltajille ja lapselle/nuorelle ok, niin tottakai voi osallistua. Ilman vanhempien ja lapsen ok:ta, ei ole todellakaan ok.

Nimenomaan lapselle asian pitää olla ok, ja jos lapselle on ok että bonusvanhempi osallistuu vanhempainiltaan niin ei sen pitäisi olla vanhemmillekaan mikään ongelma. Jos kiukuttelee asiasta lapsen tahdosta huolimatta, vanhempi ei osaa ajatella asiaa lapsen edun kannalta.

Vierailija
55/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan se on se, joka päättää mikä rooli vanhemman uudella puolisolla on. Uusi vanhempi ei välttämättä ole lapselle tuki ja turva eikä lapsi halua, että tämä vieras käskyttää tai tietää asioita. Silloin ei ole mitään asiaa vanhempainiltaan.

Vierailija
56/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisissä ryhmissä ei todellakaan käydä mitään lapsen terveysasioita. Isomman lapsen kohdalla toki voi lapselta kysyä, tässä puhuttiin varmaan aika pienistä..

Vierailija
57/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan lapselle asian pitää olla ok, ja jos lapselle on ok että bonusvanhempi osallistuu vanhempainiltaan niin ei sen pitäisi olla vanhemmillekaan mikään ongelma. Jos kiukuttelee asiasta lapsen tahdosta huolimatta, vanhempi ei osaa ajatella asiaa lapsen edun kannalta.

Huoltajalla ihan yhtä lailla oikeus päättää, tilanteita on niin erilaisia. Itse en ajattele että biologia määräisi, mutta kyllä tiettyjen asioiden päättäminen ja hoitaminen kuuluu huoltajille. Jos on yhteishuoltajuus, niin yhtä lailla sitä toisen vanhemman näkemystä tulee kunnioittaa.

Vierailija
58/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tositarina, minusta jopa hieman huvittavakin, ennen wilma-aikaa. Silloin kun vielä pidettiin vanhempainiltoja kasvotusten.

Vanhempainillassa oli eronnut pari sekä myös naisen uusi puoliso. Mies ei ollut hyväksynyt eroa osoittaen sen useissa yhteyksissä ikävin tavoin (Huom. vasta parin erottua vaimo löysi uuden)

Mies ilmoitti aluksi että täällä vanhempainillassa ei pitäisi olla kuin biologisia vanhempia! Pienen hiljaisuuden jälkeen toiselta puolen huonetta nousi yksi vanhempi arasti ja kysyi " onko niin, pitäisikö minun poistua?"

Voi vain arvata jatkon ja miehen reaktion tässä tilanteessa...Tosi nolostunut.

Ihan helvetin noloa. Olisin kyllä varmaan sijaisvanhempana tehnyt saman, ihan vaikka osoittaakseni tälle urpolle, miten ääliö hän on. Meillä myös adoptioperhe luokassa, kaksi sateenkaariperhettä ja muita vanhemmuusmuotoja. Kasvakaa nyt hyvät ihmiset aikuisiksi! :D 

Meillä meni viimeksi vaari paikalle, onneksi ei kukaan riehunut.

Vierailija
59/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näissä ryhmissähän puhutaan jostain futistreeneistä ja millon mistäkin yleisestä jonninjoutavasta. Ilmoitetaan, jos joku puskarunkkari on nähty jossain, mikä on kaikkien hyvä tietää. Mikä ihme tässäkin nyt voi olla ongelmana, että bonusvanhemmat saa nämä todella yleiset asiat ja aikataulumuutokset tietoonsa? :D

Eihän siellä nyt lapsen uskontoa olla vaihtamassa tai puhumassa teini-ikäisen hiivasienestä isäpuolelle. :D

Vierailija
60/151 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole oikein. Lapsen asiat ei kuulu sivullisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi