Kertokaa miehelle miten tummat silmänaluset piiloon.
Aina ollu tuollaiset, minä olen se turpaansa saaneen narkin näkönen, ainaki tuollain kuvattu nuoruudesta lähtien.
Firmaan tulossa taas jotai ulkomaisia vieraita ja takuulla ottavat kuvia, pitäs siis saaha naama sen näköseksi ettei tarvi hävetä.
Millä ne siis peitetään vai mitä poppakonsteja joutuu tekeen? Kuitenki ettei näkys että kilo pakkelia naamassa sitte.
Kommentit (47)
Mitä jos jäätkin koukkuun? Porttiteoria
Kohta oot jo kyselemässä countouring-ohjeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän muuten miehillekin ole jotain omaa kosmetiikkaa? Luulis et olis laajentunut valikoima..
Ei niille vielä ole muuta kuin voiteita.
Googlettamalla löytyy vaikka mitä peitevoiteita ja meikkivoiteita miehille
Mutta ap, et voi summan mutikassa ostaa. Oikea sävy on kaiken a ja o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole jotain yhtä ainoaa voidetta tai vastaavaa?
Ei tässä nyt mitään meikkituntia aleta pitään aamulla.
Joe Blascon tuotteet ovat peittäviä, mutta näyttää varmaan vähän hullunkuriselta, jos sulla on meikatut silmänaluset, mutta olet muuten ilman meikkiä. Ne peitevoiteet ja valokynät on tarkoitettu käytettäväksi meikkivoiteen alla, joka häivyttää rajat.
Ei ole! Moni nainenkin käyttää peitevoidetta vaan täsmennetysti ja kun kunnolla häivyttää, lopputulos on todella hyvä ja luonnollinen. Ei tarvita montaa eri kerrosta monesta eri putellista.
Tämä. Silloin harvoin kun meikkaan ihoa, niin laitan vain valokynää ja peitevoidetta tiettyihin kohtiin, en koskaan mitään meikkivoidetta tai puuteria tms.
En edes omista sellaisia.
Ei näytä hullunkuriselta eikä ole hankalaa.
Itse kokeilisin just jotain ajan kanssa vaalentavaa silmänympärysvoidetta tms. Toisille taidokas meikkaaminen tuntuu olevan kuin toinen luonto, mutta mun ainakin pitää piiiitkään opetella että osaan käyttää uusia meikkijuttuja niin etten näytä ihan pelleltä. Esim. häivyttäminen ei todellakaan onnistu tosta vaan.
Vierailija kirjoitti:
On. Käy ostamassa peitepuikko, ota värisävy joka on lähellä omaa ihon väriä, ei liian tumma, ei liian vaalea. Löytyy markettien meikkihyllystä. Tämän jälkeen et kärsi enää tummista silmänalusista kun sipaisee sitä tummiin kohtiin. Laita sormenpäällä tuotetta tasaisesti tummiin kohtiin niin että ne peittyvät.
Olet mies etkä mikään ämmä, vai pitäskö sun alkaa käyttää mekkoja samalla?
Ensinnäkin. Nuoresta asti olleet tummat silmänympärykset on yleensä rakenteelliset, eli johtuu joko ihon läpi kuultavista sinertävistä suonista, tai siitä että poskipäät ja/tai otsaluu on korkeat jolloin silmä jää ikään kuin kuoppaan sen yläpuolella ja sen alle tulee varjo. Näihin ei mitkään kofeiinivoiteet tms. hoidot auta kuten voi vähän auttaa väsymyksestä johtuvaan tummuuteen.
Riippuen tummuudesta tarvitset joko pelkän peitevoiteen tai taittosävyn + peitevoiteen. Peitevoiteet ei peitä kovin vahvaa tummuutta yksinään. Mutta voit koittaa ihan peitevoidetta ensin. Ihan marketeistakin saa Maybelline Anti-Age Eraser tms tuotetat, joka kirkastaa. Eikä se näy vaikka muu naama ei ole meikattu, kun otat omaa ihoa lähellä olevan vain astetta vaaleamman sävyn. Mutta jos on luustorakenteesta johtuvat tosi tummat kuoppasilmät kuten mulla, ei yksi aine riitä. Mä käytän Bohon oranssia neutraloijaa ensin taittamaan sinertävyyden/harmaan pois ja päälle IT Cosmeticsin täysin peittävää silmänympärysten peitevoidetta.
Ja toisin kuin luullaan, myös noita täysin peittäviä voi käyttää muuten meikittömällä naamalla, ne vaan pitää valita oikean sävyisenä ja levittää ohuelti. Esim. itse käytän usein Joe Blascon meikkipohjaa vain paikallisesti couperosan peittämiseen, eikä siinä mitään rajaa meikittömään ihoon näy.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Kyllä monet miehet nykyään peittää iho-ongelmia meikillä. Eikä ole mitenkään ämmämäisiä. Sinä et edes luultavasti huomaa ollenkaan, kun joku on peittänyt vaikka ruusufiinnin tai tummat silmänaluset meikkituotteella.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaimon valokynää tummiin kohtiin.
Valokynä auttaa "kohottamaan" syviä ryppyjä, kun sitä laittaa niiden pohjalle, mutta rakenteellisesti tummiin silmänalusiin ei peittävyys riitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoiteissa löytyy sellaisia, jotka vähentävät silmänalusten tummuutta. Ne ei tietenkään vaikuta välittömästi, mutta jos haluat tummuudesta eroon muutenkin kuin vaim tätä yhtä tilaisuutta varten, niin suosittelen että alat käyttämään voidetta päivittäin. Mene vaikka Sokoksen kempsuosastolle ja kerro ongelmasi, niin sinulle suositellaan jotain sopivaa.
Ennen kuin tuhlaat rahojasi, mieti mistä tummuus johtuu. Jos se johtuu pigmentistä tai on tilapäistä ja väsymyksestä johtuvaa, tätä voi kokeilla. Mutta jos johtuu ohuesta ihosta jonka alta siniset laskimot kuultaa tai siitä että jyrkät poskiluun reunat luo varjot yläpuolelleen mistä tumma rinki silmän alle, niin ei tätä voi mitenkään hoitaa pois. Piiloon meikkaus on ainoa vaihtoehto. Suomalaisillla yleensä tummuus johtuu näistä, esim. pigmentaatiotummuus joka on esim. intialaisilla hyvin yleistä on täällä harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joe Blascon tuotteet ovat peittäviä, mutta näyttää varmaan vähän hullunkuriselta, jos sulla on meikatut silmänaluset, mutta olet muuten ilman meikkiä. Ne peitevoiteet ja valokynät on tarkoitettu käytettäväksi meikkivoiteen alla, joka häivyttää rajat.
Ei näytä hullunkuriselta ollenkaan, kun valitsee oikean sävyn. Itse käytän useimpina päivinä pelkästään ongelmakohtien peittämiseen, muu iho meikitön.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän muuten miehillekin ole jotain omaa kosmetiikkaa? Luulis et olis laajentunut valikoima..
Ei sellaiselle ole mitään tarvetta. Ne nykyiset tuotteet toimii ihan yhtä lailla miehillä kuin naisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Punertavaa värinkorjaajaa, päälle peitepuikkoa.
Värinkorjaaja on ehdoton, jos on oikeasti tummat silmänaluset, mutta värisävy täytyy valita sen mukaan onko ne siniset, violetit, vihreät vai ruskeat. Pelkällä peitevoiteella lopputulos on harmaa.
Mene meikkiosastolle, kyllä ne neuvoo.
Ja täti täältä sanoo, että älä yritä maalata tummia silmänalusia kokonaan piiloon, silloin näyttää luonnottomalta. Mun suosikkimerkki on Lancome, suunniteltu just vähän kalliimpia tuotteita käyttäville kypsemmille ihmisille... Mutta ihan pikkusipaisu silmän sisänurkkaan ja siitä töpötellen levittelet sitä silmän alle.
Ja KOKEILE ENSIN! Peilin edessä ja luonnonvalossa. Tämä on oikeasti tärkeää, jos et halua jäädä kiinni meikkimokasta.
Jos et käytä silmälaseja muuten, feikkaa niillä.
Käyt ostamassa Tokmannilta asusteeksi 3€ miedot silmälasit. Vahvuudet niissä todella pienet, että tuskin haittaa näköä tai alkaisi huimaamaan. Ei sinun tarvitse selitellä mitään, että olet hankkinut lasit. Kaikilla nykyään jo on.
Silmälaseilla saa häivytettyä ja voithan kokeilla lisänä jotain voidetta, mutta sen helposti näkee ja on mielestäni nolompaa kuin rehellisesti tummat silmänaluset.
Oletko apteekista tai lääkäriltä tiedustellut miksiköhän silmän alusesi olisi tummat? Itse sanoisin raudanpuute ym vitamiinien puute voisi olla. Maksan tai munuaisten toiminta myös
Tuo oli hyvä neuvo,,että mene tavaratalon kosmetiikkaosastolle ja kysy neuvoa nätiltä nuorelta naiselta tuohon. He opastavat mielellään. Jos laittaa väärää tuotetta ja värisävyä, voi näyttää todella tyhmältä. He osaavat auttaa oikean valinnassa.
Älä missään tapauksessa ryhdy meikkaamaan itse nöiden palstan neuvojen pohjalta! Siinä on 99,99% todennäköisyys, että lopputulos on kummallinen ja näyttää just siltä, että on meikannut ekaakertaa elämässä. Se on naisillakin yrityksen ja erehdyksen tulosta vuosien ajalta oppia edes peittämään finnin niin, ettei sitä huomaa. Ne meikkien värisävyt ovat arvaamattomia ja valaistus erilaista kotona eri huoneissa, ulkona, loisteputkien valossa, eri kohdissa ihoa on erilainen värisävy luonnostaan jne. On paras ryhtyä tuohon puuhaan ammattilaisten opastuksella, jos ylipäänsä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
No aika lailla samaa se peitevoide on, ei sillä kromosomeja peitellä.
Minulla on Macin peitevoide, joka on yllättävän luonnollinen jo sinällään.
Kokeile jotain peitetuotetta tavaratalon meikkiosaston ihanien tyttöjen avustuksella. Selitä tilanne. Osaavat hommansa oikeasti. Uskoisin että saat avun ja hyvä mieli kaikilla.
Minusta tummat silmänaluset ovat kivan näköiset miehellä, mutta ymmärrän hyvin, että haluat tässä tilanteessa ne peittoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Kyllä monet miehet nykyään peittää iho-ongelmia meikillä. Eikä ole mitenkään ämmämäisiä. Sinä et edes luultavasti huomaa ollenkaan, kun joku on peittänyt vaikka ruusufiinnin tai tummat silmänaluset meikkituotteella.
Nimenomaan, naurettavaa, kun mies alkaa meikkaamaan. Mies ei meikkaa, piste. Mies luopuu mieheydestään siinä vaiheessa, kun alkaa meikkivoiteilla peittelemään itseään. Ja todellakin ovat ämmämäisiä, kun alkavat akkojen tavoille. Kohta sitä ollaan täysin karvattomana sokeroitavana ja solariumissa kikattelemassa, seuraavaksi surisee satisfyeri hanurissa, sano minun sanoneen!
Pallivahaa 😊