Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?

Vierailija
01.09.2022 |

Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?

Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?

Kommentit (308)

Vierailija
21/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä 8 tuntia, työmatkat yhteensä tunnin, nukkuminen noin 7 h. Muu omaa aikaa eli 8 h.

Vierailija
22/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan tällä hetkellä työt klo 7 ja lopetan noin 21, että vähissä on vapaa ja sen tuntee olossaan. Hienoa olla suomalainen keskiluokkainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen keskimäärin kahdeksan tuntia ja nukun toiset kahdeksan tuntia. Jäljelle jäävät kahdeksan tuntia ovat vapaata aikaa paitsi silloin, kun on luottamustehtäviä eli joko kokous tai kokouspapereihin perehtymistä. Kokouksia on 0-3 viikossa.

Vierailija
24/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen keskimäärin kahdeksan tuntia ja nukun toiset kahdeksan tuntia. Jäljelle jäävät kahdeksan tuntia ovat vapaata aikaa paitsi silloin, kun on luottamustehtäviä eli joko kokous tai kokouspapereihin perehtymistä. Kokouksia on 0-3 viikossa.

Niin ja työmatkoihin menee reilu tunti kerran viikossa tai kahdessa, kun pitää käydä toimistolla.

Vierailija
25/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan tällä hetkellä työt klo 7 ja lopetan noin 21, että vähissä on vapaa ja sen tuntee olossaan. Hienoa olla suomalainen keskiluokkainen!

Mikä työ tuollaista vaatii?

Vierailija
26/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia päivässä omaa aikaa. Olen 1v lapsen työssäkäyvä äiti.

Vierailija
27/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on kun käy vessassa.

Vierailija
28/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vapaata häiritsee tällä hetkellä vanha äitini, joka sairastelee. Ja joskus aikuiset lapsetkin tarvitsevat apua.

Vierailija
29/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu päivästä. Mutta yöunet 7,5h, työpäivä matkoineen 10h. Eli tästä jää se 6,5 tuntia, josta n. 40min menee aamutoimiin. Sitten kotihommia ja harrastuskuskauksia hyvin vaihtelevasti, mutta keskimäärin joku pari tuntia päivässä ruokailuihin, kokkaukseen jne., plus lasten iltatoimet noin 40min. Kolmisen tuntia siis semmoista ihan vapaata, keskimäärin. Tarvittaessa järjestyy enemmänkin koska perheessä on myös toinen vanhempi joka voi hoitaa isomman osan hommista joinain päivinä (toki sitten toisaalta joskus pitää antaa myös hänelle sitä vapaata jolloin itselle jää vähemmän).

Vierailija
30/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tosi paljon, sillä olen yrittäjä ja tykkään työstäni niin paljon, että se on enemmänkin kuin harrastukseni. Kotona tekemäni asiat, kuten siivoaminen, ruuanlaitto, pihatyöt jne. ovat myls mieluisia ja teen niitä oikein mielelläni, välillä siinä on myös muita perheenjäseniä mukana, joten ne ovat ihan silkkaa vapaa-aikaa. Tykkään elämästäni ja olen onnellinen. N48

Välillä siinä on myös muita perheenjäseniä mukana. Lapsiasiko tarkoitat? Välillä lapset ovat mukana sinun puuhailuissa

Sorry, teksti oli hieman kiireellä kirjoitettu, koska lähdin töihin.

Lapseni ovat jo isoja ja meidän välimme ovat todella hyvät. Eilenkin vanhin lapseni, 21 vuotias, tuli kotiin pariksi päiväksi ja teimme kahdestaan ruoka perheelle. Kalkatimme ja nauroimme taas niin paljon, että eihän sellainen yhdessä tekeminen tunnu miltään kotityöltä, vaan vapaa-ajalta. Äsken työmatkalla heitin lukionsa lähelle nuorimman lapseni ja nämä meidän yhteiset ajomatkat ovat molemmille mukavat ja vapaa-aikaan rinnastettavia hetkiä. Mieheni kanssa teemme myös kaikkea kodin hommia yhdessä ja joku voisi ehkä sanoa, että kotityöt eivät ole vapaa-aikaa, mutta minulle ne ovat juuri sitä vapaa-aikaa, jonka vietän rakkaiden ihmisten kanssa yhdessä tekien. Perheemme viettää muutenkin paljon aikaa yhdessä ja myös isovanhempien kanssa.

Vapaa-ajan käsitys on ihmisillä erilainen.

Vierailija
31/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa 24. Ainoo velvollisuus on koiran hoito ja ulkoilutus silloin kun oon yksin kotona.

Toki ikää on vähän enemmän ja oon kotirouva, lapsia ei ole kummallakaan ollut missään vaiheessa.

Vierailija
32/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mitään suomalaisen keskiluokan elämää, että rikotaan kaikkia mahdollisia työaikalakeja. Kyseessä on joko mielikuvitus- tai marttyyrin elämä.

Vierailija
33/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tosi paljon, sillä olen yrittäjä ja tykkään työstäni niin paljon, että se on enemmänkin kuin harrastukseni. Kotona tekemäni asiat, kuten siivoaminen, ruuanlaitto, pihatyöt jne. ovat myls mieluisia ja teen niitä oikein mielelläni, välillä siinä on myös muita perheenjäseniä mukana, joten ne ovat ihan silkkaa vapaa-aikaa. Tykkään elämästäni ja olen onnellinen. N48

Välillä siinä on myös muita perheenjäseniä mukana. Lapsiasiko tarkoitat? Välillä lapset ovat mukana sinun puuhailuissa

Ihan järkyttävää että jossain perheessä ei eletä täysin lasten pillin mukaan?

Vierailija
34/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tunti, töiden jälkeen noin 6 tuntia jos menen nukkumaan 23. Aika menee kotihommiin ja telkan katseluun. Viikolla ei juuri muuta jaksa.

Vierailija
35/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee, mutta yleensä ei yhtään. Teen 13-15h työpäiviä ja siihen työmatkat päälle jotka on yhteensä vähän päälle tunnin. Olen yh joten hoidan yksin kodin ja kaiken muunkin. Päivästä loppuu tunnit kesken aina.

Viikonloput on onneksi vapaat, tai no periaatteessa vaan lauantai, koska yleensä su iltana on lähdettävä jo töihin.

Vierailija
36/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika  9 - 15:30 ja herään yleensä vähän ennen kuutta. Jää siinä omaa aikaa sekä illasta että aamusta. Teen kaikki kotihommat, ne vie eniten aikaa, mutta ehdin kyllä joka päivä puuhata harrastuksen parissa. Esimerkiksi tänään olen jo ehtinyt keittää valmiiksi jauhelihakeiton päiväksi ja koiralle oman kanariisiporkkanapadan parin päivän sapuskaksi. Koiran ulkoilutukset hoidetaan puoliksi. Kahden aikuisen perhe

Kahden aikuisen perhe ja sä teet kaikki kotihommat?

Vierailija
37/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 v, 24. Lasken nukkumisen ja vähäiset kotityöt vapaa-ajaksi. Hereillä 16-17.

Lapsi jo maailmalla eikä vanhusten kanssa ole vielä kiireitä.

Vierailija
38/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamusilmät, perusarkipäivänä eikä perusvapaapäivänä. Arkena vähenee unen lisäksi vielä 8h töitä ja 1,5 h työmatkaa, jäljelle jää...6,5 h.

Vierailija
39/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hereillä tunnin?😆

Vierailija
40/308 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mitään suomalaisen keskiluokan elämää, että rikotaan kaikkia mahdollisia työaikalakeja. Kyseessä on joko mielikuvitus- tai marttyyrin elämä.

Tai sitten se on kuljetusalalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi