Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on olla töissä Sarastialla?

Vierailija
01.09.2022 |

En ole koskaan ollut Sarastialla työntekijänä, mutta nyt etsivät useampaa palveluasiantuntijaa. Sarastia on ollut paljon nyt julkisuudessa Helsingin kaupungin palkka sotkun seurauksena. Helsingin kaupunki ostanut järjestelmän Sarastialta, mutta Sarastia ei vastaa Helsingin kaupungin palkoista. Koko sotkun vuoksi epäröin hakea Sarastialle töihin, ehkä eniten pelkään sitä, että jos saisin paikan niin maksettaisiinko minulle palkkaa? En kuitenkaan halua taloudellisiin vaikeuksiin sen takia ettei palkkaa tule, kuitenkin laskut pitää maksaa eikä pyhällä hengellä elä. Onko jollain kokemusta Sarastiasta työnantajana? Työtä saisi tehdä täysin etänä, joten se olisi plussaa.

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin muutosneuvotteluiden aikana oli laitettu paljon väkeä pois, joitakin asiantuntijoita laitettu myös ja väitetty ettei ole tarvetta, mutta samaan aikaan muualta oli siirretty asiantuntijoita tekemään näitä töitä. Laillista, sitä voi jokainen miettiä pienessä päässä.

Jos näin on niin, eihän työt ole silloin tosiasiallisesti vähentyneet. Mitä ihmettä. 

Joku mainitsi myös työpaikkakiusaajat ja tässä yrityksessä niitä on kun pikkulinnut on laulaneet. Takana päin puhutaan p. skaa ja edessä päin hymistellään, ja jos näiltä kysytään, että menikö laillisesti niin meni. Juu juu, uskoo ken haluaa. Vastenmielistä. Toivottavasti fiksuimmat lähtee tuosta firmasta parempiin paikkoihin, koska osaajille töitä riittää.

Vierailija
102/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Siltaan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa Siltaan töihin.

Joskus soittanut Siltaan ja sielläkin niin leipiintyneen kuuloisia työntekijöitä.

Vierailija
104/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa Siltaan töihin.

Joskus soittanut Siltaan ja sielläkin niin leipiintyneen kuuloisia työntekijöitä.

Joskus soittanut? :D

Vierailija
105/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä antaisin pisteet Monetralle, kun iso ja tunnettu työnantaja. Oma liitto myös kehunut luotettavaksi paikaksi. Sarastiasta vain lukenut negatiivista ja Sillasta huonoja kokemuksia. 

Vierailija
106/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä antaisin pisteet Monetralle, kun iso ja tunnettu työnantaja. Oma liitto myös kehunut luotettavaksi paikaksi. Sarastiasta vain lukenut negatiivista ja Sillasta huonoja kokemuksia. 

Puhutko palkansaajan vai palkanlaskijan näkökulmasta? Niissä voi olla isokin ero.

Vierailija
107/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko palkansaajan vai palkanlaskijan näkökulmasta? Niissä voi olla isokin ero.

Palkansaajan, kun Silta laski palkkoja väärin ja joskus jäi kuukauden palkka  saamatta, mutta onneksi HR puuttui tähän.

Vierailija
108/189 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajan, kun Silta laski palkkoja väärin ja joskus jäi kuukauden palkka  saamatta, mutta onneksi HR puuttui tähän.

Tässä ketjussa on kyse työntekijöiden kokemuksista 🙄. Ja mistä tiedät, ettei se moka ollut tapahtunut nimenomaan hr:n tai esimiehesi toimesta. Jos ei sieltä ole esim tarvittavia tietoja tullut, niin eihän mitään palkkaa voi edes maksaa. Ja niiden tarvittavien tietojen selvittäminen on nimenomaan hr:n tehtävä, ei palkanlaskennan.

Vierailija
109/189 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä Sarastialla/KuntaPro:ssa, nyt siellä oli taas muutosneuvottelut. Linkedinissä olen huomannut että on ilmestynyt opentowork statuksia Sarastialaisille .... ja tyypit näyttää olevan sieltä vanhimmasta päästä.

Vierailija
110/189 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä Sarastialla/KuntaPro:ssa, nyt siellä oli taas muutosneuvottelut. Linkedinissä olen huomannut että on ilmestynyt opentowork statuksia Sarastialaisille .... ja tyypit näyttää olevan sieltä vanhimmasta päästä.

Ei kiinnosta mitkään kitulat. Nimi on enne joten kannattaa välttää viimeiseen asti.

Vierailija
111/189 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mitkään kitulat. Nimi on enne joten kannattaa välttää viimeiseen asti.

Millä tavalla Sarastian nimi olisi huono enne?

Vierailija
112/189 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen Sarastialla ja voin kertoa ettei ole ollut mitään ongelmaa. Se on myös itsestä kiinni miten hoitaa asioita ja osaako niitä hoitaa, jos ei ole tietoa ja ymmärrystä palkanlaskennasta tai mikä nyt onkaan toimenkuva etkä tarvittaessa osaa pyytää apua niin ihan varmasti olet kusessa. Palkanlaskennassa pitää olla ajantasalla Kela, Keva, vakuutusasiat,tes ja muutama muu joissa tulee muutoksia joten vaatii tietojen päivitystä sekä pitää osata käyttää ohjelmistoja ja etenkin palkanmaksun ohjelmaa mikä nyt esimerkiksi Helsingin kaupungilla on ongelmana ettei siellä henkilöstö hallitse tuota palkkaohjelmaa, nimenomaan Helsingin kaupungin työntekijät.

Vierailija
113/189 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisin näin palkanlaskijana vastata että juu kullä virheitä valitettavasti sattuu mutta 90% virheet tapahtuvat esihenkilön toimesta, tähän on usein syynä se että on tietyt aikajanat millä välillä esihenkilö ilmoittaa työntekijänsä uudet työsuhteet, päättymiset,lisät, palkkiot, matkalasku ym ym ja sitten kun nuo ilmoitukset tulee myöhässä niin se on siinä. Ei kerennyt mukaan palkka ajoon.

Vierailija
114/189 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän voisin näin palkanlaskijana vastata että juu kullä virheitä valitettavasti sattuu mutta 90% virheet tapahtuvat esihenkilön toimesta, tähän on usein syynä se että on tietyt aikajanat millä välillä esihenkilö ilmoittaa työntekijänsä uudet työsuhteet, päättymiset,lisät, palkkiot, matkalasku ym ym ja sitten kun nuo ilmoitukset tulee myöhässä niin se on siinä. Ei kerennyt mukaan palkka ajoon.

Puhumattakaan saikuista, joita työntekijä tai esimies ei muista kirjata ja/tai hyväksyä järjestelmiin ajallaan! Samoin vuoronvaihdot, ylityöt, lomat ym, ym...

Vierailija
115/189 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että tuo on naisvaltainena ala jossa toiset on kateellisia toisille, jos joku muu pääsee asetettuihin tavotteisiin. Tuollahan katsotaan paljon tuloksia ylhäältä käsin ja puhelumääriä. Ja jos joku niihin asetettuihin tavotteisiin pääsee, niin sekös aiheuttaa närästystä muissa, vaikka näin ei pitäisi olla.  En ole ikinä ymmärtänyt tuollaista, toisten menestys ei ole koskaan muilta pois. Kannattaisiko jokaisen keskittyä siihen työn tekemiseen, eikä juoruamiseen työaikana ja seläntakana puhumiseen. Työntekijä joka pääsee asetettuihin tavotteisiin ja tulee johtajien kanssa toimeen, niin niistä ei yleensä pidetä muiden työntekijöiden keskuudessa, mutta ne yleensä ei kauan tuollaisissa työpaikoissa viihdykkään, kun kysyntää on muuallakin.

Vierailija
116/189 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään tule kiitosta, ei edes siitä jos teet työt hyvin, jopa siitä tulee sanomista. 

Vierailija
117/189 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että tuo on naisvaltainena ala jossa toiset on kateellisia toisille, jos joku muu pääsee asetettuihin tavotteisiin. Tuollahan katsotaan paljon tuloksia ylhäältä käsin ja puhelumääriä. Ja jos joku niihin asetettuihin tavotteisiin pääsee, niin sekös aiheuttaa närästystä muissa, vaikka näin ei pitäisi olla.  En ole ikinä ymmärtänyt tuollaista, toisten menestys ei ole koskaan muilta pois. Kannattaisiko jokaisen keskittyä siihen työn tekemiseen, eikä juoruamiseen työaikana ja seläntakana puhumiseen. Työntekijä joka pääsee asetettuihin tavotteisiin ja tulee johtajien kanssa toimeen, niin niistä ei yleensä pidetä muiden työntekijöiden keskuudessa, mutta ne yleensä ei kauan tuollaisissa työpaikoissa viihdykkään, kun kysyntää on muuallakin.

Olen kuullut samaa, että näin on ainakin palkkapuolella ja uusia työntekijöitä ei perehdytetä.

Vierailija
118/189 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan joka vit un asiasta, eikä esimiehiltä tule kiitosta. Ilmapiiri huono. Työntekijät tuppisuita eikä sanaa saada suusta jos pitäisi jostain antaa palautetta. Kiittämätön lastentarha paikkana. Jos teet työs hyvin niin valitetaan, jos teet työs huonosti niin valitetaan, eikä kiitosta tule esimieheltä. Kukaan jaksa tuollaista loputtomiin ja ovet käy. Eipä ihme. Osaamattomia esimiehiä, jotka todennäköisesti päässeet suhteella pikkupomon asemaan. Talouden hoito retuperällä firmassa. Luvatut asiat ei toteudu. Oikeat osaajat lähtee pois ja hyvä niin.

Vierailija
119/189 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kiitosta ei. Miten voi ollakkin noin kiittämätön paikka. En ole vastaavaan törmännyt. Työntekijöitä ei muistettu meikäläisen aikana ollenkaan. 

Vierailija
120/189 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa Siltaan töihin.

Olen joskus ollut... sitten lähdin pois. Sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän