Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nyt tulikin ohjeistus, että nelosrokotteen saa vaikka on sairastettu korona?

Vierailija
01.09.2022 |

Minut käännytettiin aiemmin pois. Olen siis riskiryhmää, 49-vuotias, kolme rokotetta ja korona heinäkuussa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko niitä ottaa niin monta jos monet pärjää ilman yhtään piikkiä? 

Kukaan ei pakota.

Itsehän se pitää päättää kumpi on isompi riski, tauti vai piikit, ja kyllä taudin voi saan vaikka on piikit ottanut, ja voi jopa kuolla tautiin vaikka on piikit ottanut. Ja voi saada lievän taudin vaikka ei ole piikkiä ottanut, yhtälailla voi kuolla koska tauti on niin taju kun ei lle piikkiä ottanut.

Katsokaapas kun tämä korona on ihmiskunnalle uusi sairaus, siihen vasta etsitään täsmähoitoa. Voi myös olla, ettei koskaan löydetä, koska koronavirus on viisaampi ja tekee variantteja nopeammin kuin ihminen ehtii keksiä rokotetta niihin.

Lopettakaa tuo saattanan märehtiminen ja tehkää jokainen itse päätös, lukekaa netistä tiedot ja sitten vaan reippaasti eteenpäin.

Mutta älkää saakeli soikoon märehtijä asiaa täällä.

Onneksi kuitenkin molemmat ääripäät ovat olleet väärässä.

-Kaikki rokotetut ihmiset eivät kuolleet rokotteisiin.

-Kaikki rokottamattomat ihmiset eivät kuolleet rokottamattomuuteen.

Vierailija
42/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona hoitoja EI saa antaa rokottamattomille. Kun eivät usko lääketieteeseen niin sairastavat kotona. Sehön pitäisi olla kaikille selvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota.

Itsehän se pitää päättää kumpi on isompi riski, tauti vai piikit, ja kyllä taudin voi saan vaikka on piikit ottanut, ja voi jopa kuolla tautiin vaikka on piikit ottanut. Ja voi saada lievän taudin vaikka ei ole piikkiä ottanut, yhtälailla voi kuolla koska tauti on niin taju kun ei lle piikkiä ottanut.

Katsokaapas kun tämä korona on ihmiskunnalle uusi sairaus, siihen vasta etsitään täsmähoitoa. Voi myös olla, ettei koskaan löydetä, koska koronavirus on viisaampi ja tekee variantteja nopeammin kuin ihminen ehtii keksiä rokotetta niihin.

Lopettakaa tuo saattanan märehtiminen ja tehkää jokainen itse päätös, lukekaa netistä tiedot ja sitten vaan reippaasti eteenpäin.

Onneksi kuitenkin molemmat ääripäät ovat olleet väärässä.

-Kaikki rokotetut ihmiset eivät kuolleet rokotteisiin.

-Kaikki rokottamattomat ihmiset eivät kuolleet rokottamattomuuteen.

Jonka kaikki muut, paitsi tietysti persu ä äl iöt, tiesivätkin heti kun tämä show alkoi.

Vierailija
44/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstan tarkoitus on vaihtaa ajatuksia. Jos se sinua häiritsee, olisi varmaan parempi siirtyä muualle.

Tämä täällä esiintynyt ei ole keskustelua. Keskustelussa on joku järki, täällä sellaista ei ole näkynyt. Suurin osa mölisijöistä ovat va j akkeja nimeltään persut, loput muuten vaan vaja aälyisiä tolleroita.

Ohis

Vierailija
45/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako haluat niitä piikkejä? 

Viduaks se sulle kuuluu. Käytä aikasi muun pähkäämiseen, jos aivoissasi jotain muuta nyt ylipäätään liikkuu kuin korona.

Vierailija
46/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronalta haluaa suojautua niin D-vitamiinitasot kuntoon, rokotteet ovat turhia.

Vierailija
47/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt tyhmälle... jos olette ottaneet kaksi rokotetta ja sitten sairasaneet koronan niin miksi vielä ottaisitte kolmannen tei neljännen rokotteen?

Vierailija
48/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla on tiedetty jo kauan, että nämä uudet variantit eivät annan immuniteettia. Jo parin viikon kuluttua voi sairastua uudelleen.

Jos taudin sairastamisesta ei tule immuniteettiä niin miten se voisi tulla rokotteesta?

Väännätkö nyt rautalangasta kiitoos?

Vierailija
49/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaa siis tuo koski edelleen vain riskiryhmiä. No varmaan tuo johtuu siitä, että nytkin on moni kolmen rokotuksen jälkeen sairastanut koronan jopa kahteen kertaan (tunnen itsekin joitakin). Halutaan siis suojella riskiryhmiä.

Mites tuo on perusterveiden osalta? Kun jossain lukee, että kolme rokotusta + sairastettu korona riittää, jossain, että 2 rokotusta + sairastettu korona riittäisi myös. Mietin vaan, kun oma nuoreni ei saanut viime vuonna kuin 2 rokotusta, koska oli vielä alaikäinen. Nyt on täysi-ikäinen, ja olisi oikeutettu kolmanteen piikkiin, ja sairastetusta koronastakin on jo monta kuukautta (helmikuun alku). Mutta saako kahden rokotuksen ja koronan jälkeen kolmatta?

Tietenkin, normi järjestys... ei siitä toisesta mihinkään neljänteen loikata. Tarpeeksi aikaa rokotteesta tai koronasta, niin saa seuraavan.

Mulla 3 rokotetta ja juuri kun olin saamassa 4. sainkin koronan9kk kolmannesta. Nyt saan sen neljännen heti kun on 3 kk kulunyt siitä koronasta, eli lokakuussa.

Miksi ottaisit neljännen rokotteen jos sairastit koronan eikä sinulle käynyt kuinkaan?

Vierailija
50/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Finvac oy.

Vierailija
51/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi on koukussa koronapiikkeihin.

Vierailija
52/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ihan pihalla 🙄

Tottakai tilanteet muuttuu. Sitäpaitsi tuo on thl:n suositus, ei ohjeistus. Ei sitä ole pakko ottaa.

Vierailija
53/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen ensimmäisen rokotteen ottamista mutta varmaan kannattaa odottaa sitä omikroniin tehoavaa tai jotain.

Omikron tarttuu erityisesti rokotettuihin.

Vierailija
54/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan  vi tun sairasta tuo teidän piikeillä käyminen? Suunnilleen vuoden sisään jotku ottaa melkeen 5 piikkiä. Eikö käy mielessä että voi elimistö olla kovilla näiden kemikaalien kanssa tuolla tahdilla?

Eikö käy mielessä, että se tauti pahana voi olla elimistölle vielä rankempi juttu?

Neljännen piikin jälkeen elimistön immuunisuoja on 175% miinuksella. Silloin mikä tahansa flunssa on tosi rankka juttu.

Vierailija
55/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te rokottamattomat tungette tänne neuvomaan? Perustakaa oma keskustelu. Tässä on tarkoitus keskustella neljännen rokotteen ottamisesta. Jos et halua rokotteita, ihan sama mulle, mutta ei sinun päätöksesi vaikuta minun päätökseeni.

Vierailija
56/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kilkata yhtään kellot päässä faktan kanssa, et mitä enemmän rokotteita on pistetty, sitä enemmän porukkaa on kuollut?

Minä jätän väliin.

Vierailija
57/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan historian eniten toistuvasti annettu "rokote" tämä koronapiikki jo?

Näyttää toimivan erittäin hyvin kun aaltoilee vakavat tapaukset pari kolme kertaa vuodessa äkkikuolemista puhumattakaan.

Vierailija
58/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut kolme rokotetta. Sairastin kuukausi sitten. Aion ottaa neljäntenä vasta sen päivitetyn rokotteen noin 4 kk päästä sairastamisesta. USAssa tehdään näin. Siellä jaetaan jo viidensiä, kun rokotteita ollut paremmin saatavilla silloin alussa.

Vierailija
59/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole saanut vielä edes 3.annosta, koska olen sairastanut yhden koronan ennen ekaakaan rokotusta. 

En tiedä otanko edes enempää, mutta onhan nämä ohjeistukset kyllä ihan vailla järkeä.

Osalla on jo 5.rokoteannos vuorossa ja näistäkin osa on sairastanut tämän omikronin.

Niin, sehän riippuu, minkä versoin koronasta olet sairastanut. Alfa, beta ja gamma antoivat hyvän suojan. Niiden lisäksi riittää yksi rokote, ja sinulla on ns. superimmuniteetti. Delta ei anna yhtä hyvää suojaa kuin aikaisemmat versiot. Ja omikron heikentää immuniteettiä, joten sen sairastaneet sairastuvat herkemmin kuin he, jotka eivät ole sairastaneet ollenkaan, eikä ole rokotetta.

Vierailija
60/63 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaa siis tuo koski edelleen vain riskiryhmiä. No varmaan tuo johtuu siitä, että nytkin on moni kolmen rokotuksen jälkeen sairastanut koronan jopa kahteen kertaan (tunnen itsekin joitakin). Halutaan siis suojella riskiryhmiä.

Mites tuo on perusterveiden osalta? Kun jossain lukee, että kolme rokotusta + sairastettu korona riittää, jossain, että 2 rokotusta + sairastettu korona riittäisi myös. Mietin vaan, kun oma nuoreni ei saanut viime vuonna kuin 2 rokotusta, koska oli vielä alaikäinen. Nyt on täysi-ikäinen, ja olisi oikeutettu kolmanteen piikkiin, ja sairastetusta koronastakin on jo monta kuukautta (helmikuun alku). Mutta saako kahden rokotuksen ja koronan jälkeen kolmatta?

Tietenkin, normi järjestys... ei siitä toisesta mihinkään neljänteen loikata. Tarpeeksi aikaa rokotteesta tai koronasta, niin saa seuraavan.

Mulla 3 rokotetta ja juuri kun olin saamassa 4. sainkin koronan9kk kolmannesta. Nyt saan sen neljännen heti kun on 3 kk kulunyt siitä koronasta, eli lokakuussa.

Miksi ottaisit neljännen rokotteen jos sairastit koronan eikä sinulle käynyt kuinkaan?

Just siksi. En todellakaan nauttinut siitä sairaudesta.

Jos olisin kuollut koronaan, en tietenkään ottaisi neljättä rokotetta.