Miksi nyt tulikin ohjeistus, että nelosrokotteen saa vaikka on sairastettu korona?
Minut käännytettiin aiemmin pois. Olen siis riskiryhmää, 49-vuotias, kolme rokotetta ja korona heinäkuussa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen ensimmäisen rokotteen ottamista mutta varmaan kannattaa odottaa sitä omikroniin tehoavaa tai jotain.
Kokeile homeopaattisia tuotteita, niissä se jotain on laimennettu oikeaan potenssiin.
Sairastin koronan helmikuussa, muutaman päivän kesti eikä noussut edes kuume. Viime kuussa oli joku perusflunssa (kaksi negaa k-testiä) joka oli paljon pahempi kuin korona.
Minulla ei ole yhtään piikkiä enkä näe syytä miksi ihmeessä kävisin sellaisen nytkään hakemassa.
Koronan voi saada, vaikka olisi rokote. Mutta vähentää silti sairastumista ja oireet ovat vähäisempiä. Mutta tätä ei ole todellakaan tutkittu paljon, koska korona on vasta aika uusi tauti meillä. Ei siitä voi syyttää ketään, ei edes yhteiskuntaa, kun kukaan ei täällä maan päällä voi asialle mitään. Mitä haluat ap, että tehdään asialle?
Muualla on tiedetty jo kauan, että nämä uudet variantit eivät annan immuniteettia. Jo parin viikon kuluttua voi sairastua uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Koronan voi saada, vaikka olisi rokote. Mutta vähentää silti sairastumista ja oireet ovat vähäisempiä. Mutta tätä ei ole todellakaan tutkittu paljon, koska korona on vasta aika uusi tauti meillä. Ei siitä voi syyttää ketään, ei edes yhteiskuntaa, kun kukaan ei täällä maan päällä voi asialle mitään. Mitä haluat ap, että tehdään asialle?
En usko, että mitään todisteita siitä ettäkö tämä rokote mitenkään lieventäisi korona tauteja, monia tiedän rokotteen ottajia jotka on kovissa monen viikon kestävissä räkätaudeissa. Sitten itse rokottamattomana kerran sairastin viime talvena päivän pituiseen nuhaan mikä oli koronaa. Että kyllä on tosissaan vielä vähän tutkimista näissä jutuissa ja tässä kokeellisessa rokotteessa ja sen todellisissa vaikutuksissa. Tartuntoja ei näytä ainakaan estävän se on selvä.
Minä en yksinkertaisesti lähde tähän enää. Olen riskiryhmää, kolme rokotetta ja kolme sairastettua koronaa. Koko ajan vaihtuu suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen ensimmäisen rokotteen ottamista mutta varmaan kannattaa odottaa sitä omikroniin tehoavaa tai jotain.
Miksi ihmeessä ottaisin ensimmäisen jos tähän asti oot pärjännyt mainiosti? Itsellä ei kanssa yhtään rokotetta ole ja hyvin pärjännyt, koronaa ei ole vielä tullut ja muutenkaan ei flunssia. Että mikä miehen saa nyt yhtäkkiä sitten hakemaan? Johan on rokottamattomat todettu terveemmiksi yleisesti ottaen.
Harkitsen myös ensimmäistä. Mainiosti olen pärjännyt vain kontaktien ja siten tartunnan välttämisessä, mutta loputtomiin en jaksa erakoitua. Sinun kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä toisten tilanteen kanssa. Erilaiset terveydentilat, vastustuskyky. On omassakin lähipiirissä näitä, jotka pari vuotta pysyivät terveinä, kunnes se tartunta sitten tuli. Eivätkä ihan vähällä päässeet kaikki hyväkuntoisetkaan.
Voin kertoa että oon rokottamaton ja en ole erakoitunut vaan aktiivisesti käyn kylillä siltikään ei ole koronaa tullut. Elikkä ei sen erakoitumisen takiakaan tarvi sitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaisin ensimmäisen jos tähän asti oot pärjännyt mainiosti? Itsellä ei kanssa yhtään rokotetta ole ja hyvin pärjännyt, koronaa ei ole vielä tullut ja muutenkaan ei flunssia. Että mikä miehen saa nyt yhtäkkiä sitten hakemaan? Johan on rokottamattomat todettu terveemmiksi yleisesti ottaen.
Harkitsen myös ensimmäistä. Mainiosti olen pärjännyt vain kontaktien ja siten tartunnan välttämisessä, mutta loputtomiin en jaksa erakoitua. Sinun kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä toisten tilanteen kanssa. Erilaiset terveydentilat, vastustuskyky. On omassakin lähipiirissä näitä, jotka pari vuotta pysyivät terveinä, kunnes se tartunta sitten tuli. Eivätkä ihan vähällä päässeet kaikki hyväkuntoisetkaan.
Voin kertoa että oon rokottamaton ja en ole erakoitunut vaan aktiivisesti käyn kylillä siltikään ei ole koronaa tullut. Elikkä ei sen erakoitumisen takiakaan tarvi sitä ottaa.
Kuten sanoin, se, ettet sinä ole tartuntaa saanut, ei kerro mitään siitä, saanko minä sen ja kuinka vakavana.
Omassa lähipiirissä vaikeimmin sairastunut oli 3 rokotettu. Joko se oli oikeasti p*skan tuuria, tai sitten meille valehdellaan rokotteen toimivuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vi tun sairasta tuo teidän piikeillä käyminen? Suunnilleen vuoden sisään jotku ottaa melkeen 5 piikkiä. Eikö käy mielessä että voi elimistö olla kovilla näiden kemikaalien kanssa tuolla tahdilla?
Neljä piikkiä ei ole tuntunut missään ja kun valtaosa lähipiiristä on sairastanut koronan, meillä sitä ei ole näkynyt. Rokote ei ole kemikaali, vaan RNA -pätkä eli perimää, jota elimistösi on muutenkin tupaten täynnä.
Varmaan koronatartunta saadaan, mutta tätä menoa se on jo siinä vaiheessa varsin vaaraton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanoin, se, ettet sinä ole tartuntaa saanut, ei kerro mitään siitä, saanko minä sen ja kuinka vakavana.
Jos et ole 3 vuodessa kuollut siihen koronaan rokottamattomana niin se on varmaan merkki siitä, että ei kannata edes tähän rokote rumbaan lähteä ylipäätänsä vaan pitää huolen vaan siitä, että liikut säännöllisesti, syöt terveellisesti ja pidät yllä sopivaa painoa nuo on ne parhaimmat tekijät mitkä takaa hyvän immuniteetin, se rokote ei takaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä sinä nyt sitä elämääsi ja ole tyytyväinen siitä ettet sairastunut mihinkään rokottamattomana. Minulle on loppupelissä aivan sama haetko sen piikin vai et, mutta en minä sitä suosittelemaan ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole 3 vuodessa kuollut siihen koronaan rokottamattomana niin se on varmaan merkki siitä, että ei kannata edes tähän rokote rumbaan lähteä ylipäätänsä vaan pitää huolen vaan siitä, että liikut säännöllisesti, syöt terveellisesti ja pidät yllä sopivaa painoa nuo on ne parhaimmat tekijät mitkä takaa hyvän immuniteetin, se rokote ei takaa mitään.
Kun ei kontakteja ole ollut kuin kourallinen koko aikana, mahdollisuudet tartunnallekin ovat olleet olemattomat. En todellakaan luota, että ihmisten joukkoon lähtiessäni olisin taudille immuuni. Vastustuskykyni on perussairauden takia huono eivätkä vuosikymmenten terveelliset elämäntavat ja immuniteetin tukeminen taanneet lähipiirissäkään eräälle mitään, eivät edes sairaalareissulta suojelleet.
Turha tästä on väitellä. Anna vain rauha jokaiselle arvioida parhaat ratkaisut omalla kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä sinä nyt sitä elämääsi ja ole tyytyväinen siitä ettet sairastunut mihinkään rokottamattomana. Minulle on loppupelissä aivan sama haetko sen piikin vai et, mutta en minä sitä suosittelemaan ala.
Tämä nimenomaan on asian ydin. Sinä et voi suositella kenellekään mitään suuntaan etkä toiseen, koska et tiedä, miten tauti tai rokote keneenkään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko niitä ottaa niin monta jos monet pärjää ilman yhtään piikkiä?
Kukaan ei pakota.
Itsehän se pitää päättää kumpi on isompi riski, tauti vai piikit, ja kyllä taudin voi saan vaikka on piikit ottanut, ja voi jopa kuolla tautiin vaikka on piikit ottanut. Ja voi saada lievän taudin vaikka ei ole piikkiä ottanut, yhtälailla voi kuolla koska tauti on niin taju kun ei lle piikkiä ottanut.
Katsokaapas kun tämä korona on ihmiskunnalle uusi sairaus, siihen vasta etsitään täsmähoitoa. Voi myös olla, ettei koskaan löydetä, koska koronavirus on viisaampi ja tekee variantteja nopeammin kuin ihminen ehtii keksiä rokotetta niihin.
Lopettakaa tuo saattanan märehtiminen ja tehkää jokainen itse päätös, lukekaa netistä tiedot ja sitten vaan reippaasti eteenpäin.
Mutta älkää saakeli soikoon märehtijä asiaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Aaa siis tuo koski edelleen vain riskiryhmiä. No varmaan tuo johtuu siitä, että nytkin on moni kolmen rokotuksen jälkeen sairastanut koronan jopa kahteen kertaan (tunnen itsekin joitakin). Halutaan siis suojella riskiryhmiä.
Mites tuo on perusterveiden osalta? Kun jossain lukee, että kolme rokotusta + sairastettu korona riittää, jossain, että 2 rokotusta + sairastettu korona riittäisi myös. Mietin vaan, kun oma nuoreni ei saanut viime vuonna kuin 2 rokotusta, koska oli vielä alaikäinen. Nyt on täysi-ikäinen, ja olisi oikeutettu kolmanteen piikkiin, ja sairastetusta koronastakin on jo monta kuukautta (helmikuun alku). Mutta saako kahden rokotuksen ja koronan jälkeen kolmatta?
Tietenkin, normi järjestys... ei siitä toisesta mihinkään neljänteen loikata. Tarpeeksi aikaa rokotteesta tai koronasta, niin saa seuraavan.
Mulla 3 rokotetta ja juuri kun olin saamassa 4. sainkin koronan9kk kolmannesta. Nyt saan sen neljännen heti kun on 3 kk kulunyt siitä koronasta, eli lokakuussa.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo saattanan märehtiminen ja tehkää jokainen itse päätös, lukekaa netistä tiedot ja sitten vaan reippaasti eteenpäin.
Mutta älkää saakeli soikoon märehtijä asiaa täällä.
Keskustelupalstan tarkoitus on vaihtaa ajatuksia. Jos se sinua häiritsee, olisi varmaan parempi siirtyä muualle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvähän tuo ohjeistus on.
Ei se nyt ihan selvää ole, kun Prismassa myytiin testiä, jolla voi testata, tarviiko uutta rokotusta.
Koronan alkuvaiheessa tehtiin vasta-ainetestejä ja todelliin, että noin 60% sairastuneista oli sairastanut koronan oireettomana. Mistä tämä porukka tietäisi olla ottamatta lisää rokotteita?
Meilläkin vaimolla oli korona, mutten minä vierihoitonakaan ole mitään oireita saanut, joten en ole käynyt testeissäkään.