Miksi nyt tulikin ohjeistus, että nelosrokotteen saa vaikka on sairastettu korona?
Minut käännytettiin aiemmin pois. Olen siis riskiryhmää, 49-vuotias, kolme rokotetta ja korona heinäkuussa.
Kommentit (63)
Syksyllä tehosterokotus, kun sairastelusta on kulunut riittävästi aikaa. Lue mieluummin kotikuntasi sivuja kuin roskalehtiä, noista saa vain sekavia neuvoja.
Ja monennen tahansa tehosteannoksen saa riippumatta siitä kuinka monta rokotetta ja sairastettua koronaa on alla.
Just tuli ylen uutisissa.
Mutta silti missään tässä laumasuoja-strategiassa ei nähdä ongelmaa. Ihmisillä on liuta koronarokotteita ja sairastettua koronaa alla, mutta lisää tarvitaan rokoteannoksia jotta seuraava tartunta ei todennäköisesti olisi vakavaoireinen.
https://thl.fi/fi/-/thl-suosittelee-ikaantyneiden-ja-riskiryhmien-koron…
Kolme kuukautta sairastamisesta. Käytännössä siis voit hakea rokotteen loka-marraskuussa jos heinäkuussa sairastettu.
Mulle sanottiin sairaalasta, että uutta rokotetta ei saa ollenkaan jos on sairastanut koronan. Ihme menoa
Mä en ole saanut vielä edes 3.annosta, koska olen sairastanut yhden koronan ennen ekaakaan rokotusta.
En tiedä otanko edes enempää, mutta onhan nämä ohjeistukset kyllä ihan vailla järkeä.
Osalla on jo 5.rokoteannos vuorossa ja näistäkin osa on sairastanut tämän omikronin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihan pihalla 🙄
Näistä rokotusvuoroista vois kyllä pistää halukkaille aina tekstarin että nyt on sun vuoros.
Harkitsen ensimmäisen rokotteen ottamista mutta varmaan kannattaa odottaa sitä omikroniin tehoavaa tai jotain.
Viides rokoteannos voimakkaasti immuunipuutteisille
Viidettä rokoteannosta suositellaan voimakkaasti immuunipuutteisille 12 vuota täyttäneille.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanottiin sairaalasta, että uutta rokotetta ei saa ollenkaan jos on sairastanut koronan. Ihme menoa
Tänään vaihtui ohjeistus.
Aaa siis tuo koski edelleen vain riskiryhmiä. No varmaan tuo johtuu siitä, että nytkin on moni kolmen rokotuksen jälkeen sairastanut koronan jopa kahteen kertaan (tunnen itsekin joitakin). Halutaan siis suojella riskiryhmiä.
Mites tuo on perusterveiden osalta? Kun jossain lukee, että kolme rokotusta + sairastettu korona riittää, jossain, että 2 rokotusta + sairastettu korona riittäisi myös. Mietin vaan, kun oma nuoreni ei saanut viime vuonna kuin 2 rokotusta, koska oli vielä alaikäinen. Nyt on täysi-ikäinen, ja olisi oikeutettu kolmanteen piikkiin, ja sairastetusta koronastakin on jo monta kuukautta (helmikuun alku). Mutta saako kahden rokotuksen ja koronan jälkeen kolmatta?
Vierailija kirjoitti:
https://thl.fi/fi/-/thl-suosittelee-ikaantyneiden-ja-riskiryhmien-koron…
Kolme kuukautta sairastamisesta. Käytännössä siis voit hakea rokotteen loka-marraskuussa jos heinäkuussa sairastettu.
Ja kun se omikronin antama immuniteetti on vain viikkoja niin sitähän ehtii sairastaa jo syyskuussa uuden tartunnan ja taas pitää odottaa 3kk uutta rokoteannosta. Ja sitten sairastaakin taas marraskuussa ja taas seuraava rokoteannos siirtyy..
Vierailija kirjoitti:
Viides rokoteannos voimakkaasti immuunipuutteisille
Viidettä rokoteannosta suositellaan voimakkaasti immuunipuutteisille 12 vuota täyttäneille.
Väärin. Kaikille noille ikäryhmiin ja riskiryhmiin kuuluville. Uusi ohjeistus tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako haluat niitä piikkejä?
Ei luulisi sinua liikuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen ensimmäisen rokotteen ottamista mutta varmaan kannattaa odottaa sitä omikroniin tehoavaa tai jotain.
Miksi ihmeessä ottaisin ensimmäisen jos tähän asti oot pärjännyt mainiosti? Itsellä ei kanssa yhtään rokotetta ole ja hyvin pärjännyt, koronaa ei ole vielä tullut ja muutenkaan ei flunssia. Että mikä miehen saa nyt yhtäkkiä sitten hakemaan? Johan on rokottamattomat todettu terveemmiksi yleisesti ottaen.
Jos sen koronan kuitenkin jossain vaiheessa saa, niin varmaan rokote heikentäisi tautia ettei kovin vakavana tulisi, long covidiin ei tosin taida vaikuttaa mitenkään.
uusia variantteja vastaan tehokkaampi
Vierailija kirjoitti:
Ihan vi tun sairasta tuo teidän piikeillä käyminen? Suunnilleen vuoden sisään jotku ottaa melkeen 5 piikkiä. Eikö käy mielessä että voi elimistö olla kovilla näiden kemikaalien kanssa tuolla tahdilla?
Eikö käy mielessä, että se tauti pahana voi olla elimistölle vielä rankempi juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaisin ensimmäisen jos tähän asti oot pärjännyt mainiosti? Itsellä ei kanssa yhtään rokotetta ole ja hyvin pärjännyt, koronaa ei ole vielä tullut ja muutenkaan ei flunssia. Että mikä miehen saa nyt yhtäkkiä sitten hakemaan? Johan on rokottamattomat todettu terveemmiksi yleisesti ottaen.
Harkitsen myös ensimmäistä. Mainiosti olen pärjännyt vain kontaktien ja siten tartunnan välttämisessä, mutta loputtomiin en jaksa erakoitua. Sinun kokemuksillasi ei ole mitään tekemistä toisten tilanteen kanssa. Erilaiset terveydentilat, vastustuskyky. On omassakin lähipiirissä näitä, jotka pari vuotta pysyivät terveinä, kunnes se tartunta sitten tuli. Eivätkä ihan vähällä päässeet kaikki hyväkuntoisetkaan.
Viittaan siis tähän.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009041003.html