Miksi apteekissa ei saa rauhassa tutkia
Apteekki saisi myytyä paljon enemmän, jos siellä saisi rauhassa tutkia ja vertailla.
Heti kun ovesta menee sisään, joku kysyy mitä tarvitset. Eipä tule tutuksi muut tuotteet.
Toinen asia on, etten halua sanoa ääneen, jos on esim. intiimivaivaa, kun muita asiakkaita on lähellä. Kysyn kyllä apua, jos tarvitsen.
Menen siis marketin osastoille ja ostan sieltä. Saa rauhassa tutkia eri tuotteita, joista ei ennen ollut tiennyt mitään.
Kommentit (62)
Tilaan kaiken netistä minkä vaan pystyn
Minä ainakin avaudun aina ensiksi siitä, miten kamalaa tämä ummetus on ja siitä seuraava jumalaton ripulointi. Karkottaa tehokkaasti yli-innokkaat farmaseutit.
Saman takia Life liikkeissä ei voi käydä. Ei saa rauhassa yhtään katsella.
Tämän takia jää monessa muuten hyvässä liikkeessä asioimatta. Jo ennenkuin on kunnolla päässyt ovesta sisään, niin on jo myyjä tuputtamassa apua. Ihan siis kiva ajatus ja varmasti sillä tarkoitetaan pelkkää hyvää. Mutta kun sanoo, että katselisin mielelläni ensin vähän alkaa, niin sitten kuikuillaan hyllyjen takaa kuin jotain myymälävarasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutit esittelevät mielellään kondomejakin.
Takahuoneessa
Juu, eivät esittele mitään, kertovat että tässähän näitä.
Vierailija kirjoitti:
AP on hyvä ja avaa sen suunsa. Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään?
En ole ap, mutta samoilla linjoilla kylläkin. Vaikka sanotkin jämäkästi, että kiitos vaan mutta en tarvi apua, niin tunnet katseen niskassasi niin kauan kuin hyllyjen välissä pyörit.
Mä annan listan käteen...siinähän juoksee hakemassa😊
Ei ne farmaseutit vaikuta miltään järjen jättiläisiltä. Eivät tiedä juuri mitään ja päälle koko ajan tunkemassa.
Mä sanoin kerran tuohon voinko auttaa-kysymykseen, että Voi ei tarvi auttaa, minä vaan kattelen ku teillä on täällä kaikennäköstä kivaa, tiiä vaikka tekis heräteostoksiakin! 😄 Se kyllä katto vähän kummissaan. Apteekeissahan oikeesti on kaikenlaista ei-lääkityksellistäkin nykyään niin pitäähän sitä katella.
Vierailija kirjoitti:
No sano, että haluat olla rauhassa. Itse ainakin pidän siitä, että löydän tuotteet nopeasti.
Kerran piti hakea vaimolle hiivaan lääkitystä ja apteekkarin ilmeestä päättelin, että piti tarkentaa kenelle ne olivat tulossa.
Kyllä asiakaspalvelijan kannattaa kysyä, kenelle lääkettä ollaan hakemassa. Miehet hakevat hiivalääkkeitä myös itselleen ja esim joidenkin tuotemerkkien pakkaukset ovat samankaltaisia, mutta toisessa on puikkoja ja toisessa voide. Ikävä miesasiakkaan kannalta, jos nappaa omaan käyttöön emätinpuikkoja.
Yliopiston apteekin käytävillä parveilee näitä iilimadon lailla kylkeen iskeviä kyttääjiä niin paljon, että niitä on jopa enemmän kuin asiakkaita. Mitään ei saa rauhassa katsella. Tiskin takana ei sitten reseptiasiakkaita olekaan palvelemassa kuin yksi tai kaksi henkilöä ja jonot sen kuin kasvavat. Täysin älyvapaata meininkiä, ja apteekkarit sen kuin rikastuvat.
Apteekkiala pitää uudistas TÄYSIN ja HETI.
Mä oon aina ajatellit että ne kyttää myymälävarkaita. Apteekeista varmaan pöllitään/yritetään pölliä lääkkeitä koska ne on kalliita. Olen siivonnut apteekissa, ja tiedän, että aina välillä hyllystä löytyy tyhjiä paketteja, jonka sisältö on varastettu.
"Hei, tarvitsetko apua?" "Hei, en kiitos."
Ei se tuon vaikeampaa ole ja saa ihan rauhassa katsella. Vähänkään jos on suositumpi apteekkin, niin myyjät ehdi edes tervehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa seuraavan kerran "en tarvitse apua, tarvitsetko sinä?".
No ei. Kun kerrankin ollaan palvelualttiita niin ei tarvitse alkaa pottuilemaan.
Lähiapteekissa syöksytään heti iholle kun astuu sisään. Pari farmaseuttia saattaa kytätä tiskin takana. Ajattelin että menen isompaan apteekkiin jotta saisi ihan rauhassa katsella ilman ns. kyttäämistä. Vai mitä; heti oli ainakin kaksi farmaseuttia iholla ja seurasi jokaista liikettä mitä siellä aikaani vietin.
Tosi ahdistava olo tulee moisesta ja haluaa vain mahdollisimman äkkiä ulos apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston apteekin käytävillä parveilee näitä iilimadon lailla kylkeen iskeviä kyttääjiä niin paljon, että niitä on jopa enemmän kuin asiakkaita. Mitään ei saa rauhassa katsella. Tiskin takana ei sitten reseptiasiakkaita olekaan palvelemassa kuin yksi tai kaksi henkilöä ja jonot sen kuin kasvavat. Täysin älyvapaata meininkiä, ja apteekkarit sen kuin rikastuvat.
Apteekkiala pitää uudistas TÄYSIN ja HETI.
Heissä on paljon farmaseuttiopiskelijoita, jotka on pakotettu siihen avun tyrkyttämiseen. Jos näin ei tee, tulee huonot arviot ja se ei ole hyvä asia työuran kannalta.
Apteekeista varastetaan paljon tavaraa. Perusburanatkin viedään, puhumattakaan sitten kosmetiikasta.
Itse tilaan netistä lähes kaiken. Asioin liikkeessä ainoastaan akuutissa tapauksessa, jossa lapselle pitää saada lääke heti. Silloin pääsee nopeasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä oikein vaivaa? Suu auki ja kerrotte, että katselette ja pyydätte apua, jos tarvitsette.
Mitenhän tämä porukka olisi pärjännyt 50- ja 60-, osittain vielä 70-luvulla? Kun piti jonottaa tiskille ja sitten ääneen pyytää siltä myyjältä mitä ikinä halusikaan ostaa? Ja tämä oli käytössä niin Alkossa, apteekissa kuin ruokakaupoissakin.
Vierailija kirjoitti:
Todella ärsyttävää, kun ei saa rauhassa itse vertailla saman ainesosan erinimisiä ja hintaisia tuotteita. Eikä ne farmaseutit tunnu sen enempää tietävän. Kumma, että apteekeissa halutaan tahallaan ärsyttää asiakkaat ulos.
Ei niin. Alkavat siinä itsekkin lukemaan tuoteselosteita ja vertaamaan eri tuotteisiin. Tässä on tätä ja tässä taas ei ole tätä ja tätä. Itsekkin osaan lukea. Eräskin pakkomyi kallimpia luomutuotteita ihan väkisin. Vuositulot apteekkareilla ultimaattisen isot. Katsokaa vaikka verotiedoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ajatellit että ne kyttää myymälävarkaita. Apteekeista varmaan pöllitään/yritetään pölliä lääkkeitä koska ne on kalliita. Olen siivonnut apteekissa, ja tiedän, että aina välillä hyllystä löytyy tyhjiä paketteja, jonka sisältö on varastettu.
Ibumaxilla saa parhaat pössyt
Mutta kun en edes välttämättä halua lääkkeitä