Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi apteekissa ei saa rauhassa tutkia

Pian pois
31.08.2022 |

Apteekki saisi myytyä paljon enemmän, jos siellä saisi rauhassa tutkia ja vertailla.

Heti kun ovesta menee sisään, joku kysyy mitä tarvitset. Eipä tule tutuksi muut tuotteet.

Toinen asia on, etten halua sanoa ääneen, jos on esim. intiimivaivaa, kun muita asiakkaita on lähellä. Kysyn kyllä apua, jos tarvitsen.
Menen siis marketin osastoille ja ostan sieltä. Saa rauhassa tutkia eri tuotteita, joista ei ennen ollut tiennyt mitään.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin, että kiitos, en tartte apua. Myyjä jäi silti auttamaan. Kyseli kovasti on ottamani lääke tuttu? Tuleeko se itselle? Tarvitsenko apuja ja että aikuinen voi ottaa kaksi tablettia.

Ostin siis panadolia ja joo kiitos, on todella tuttu.

Olisin ostanut muutakin, mutta en jaksanut kuunnella enempää selityksiä ja lähdin pois.

No tämä! Vaatekaupassa riittää tuo, että sanoo, ettei tarvitse apua. Apteekkissa ei! Farmaseutin silmät seuraa silti koko ajan ja heti ollaan valmiina hyökkäämään kimppuun. Olen ihan paniikissa apteekissa, jos en heti löydä oikealle hyllylle. Hirveä se tunne, kun zoomaat sinne ylähyllylle: särky, kuume, intimiihygienia, vatsa jne... Jos ei heti löydy, niin farmaseutti seuraa haukkana: "Jaaha, ei muka tarvitse apua eikä silti löytänyt minuutissa oikeaa tuotetta". Ja eikun neuvomaan!

Vierailija
22/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaan kohteliaasti: "hei, kysyn sitten jos tarvitsen apua, kiitos" tms. Onhan se vähän ärsyttävää mutta kai niiden on ohjeistettu tulla heti asiakkaan luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit esittelevät mielellään kondomejakin.

Tuossahan onkin ideaa. Vaikka olisi särkylääkehyllyllä tutkimassa niin kysyykin, onko teillä kondomeita. Ja esittää tiukkoja kysymyksiä niihin liittyen. Ovatko nuo minkä kokoiselle, onko niissä nystyjä ja eikö ne sitten satu jompaa kumpaa,

Joo, ja vois kysyä, käykö nämä myös vitjamunaiselle.

Vierailija
24/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää, kun ei saa rauhassa itse vertailla saman ainesosan erinimisiä ja hintaisia tuotteita. Eikä ne farmaseutit tunnu sen enempää tietävän. Kumma, että apteekeissa halutaan tahallaan ärsyttää asiakkaat ulos.

Vierailija
25/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myls katsoa tuotteet ja tuoteselosteet apteekin nettisivulta etukäteen, niin ei tule niin hikinen reissu.

Vierailija
26/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää, kun ei saa rauhassa itse vertailla saman ainesosan erinimisiä ja hintaisia tuotteita. Eikä ne farmaseutit tunnu sen enempää tietävän. Kumma, että apteekeissa halutaan tahallaan ärsyttää asiakkaat ulos.

Koulutettu farmaseutti tietää lääkkeistä enemmän kuin lääkäri. Tajuatko ollenkaan, millainen koulutus noilla on. Minä tiedän, koska perheessä on farmaseutti. Ihmiset käyttävät käsikauppalääkkeitä erilaisten muiden lääkkeiden ja rohdostuotteiden kanssa ymmärtämättä, että niilläkin voi sairastuttaa itsensä. Kesällä apteekissa oli tapaus, jossa vanhempi tuli sairaan lapsen kanssa hakemaan särkylääkettä apteekista. Farmaseutti  kysyi, mihin kipuun tuote lapselle tulee ja vanhemman kuvauksesta farmaseutti ohjasi perheen sairaalan ensiapuun. Seuraavana päivänä vanhempi toi kakun apteekkiin. Lapsella oli jollakin lailla epätyypillinen umpilisäkkeen tulehdus, joka piti leikata päivystyksessä. Se olisi puhjennut todennäköisesti parissa tunnissa. 

Vierailija
27/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa henkilökuntaa on enemmän kuin missään. Sanot ekalle ettet tarvii apua, minuutissa on toinen myyjä kimpussa ja hetkisen kuluttua kolmas jne. No sitten kun Pyydät apua, saat jonkun lukemaan puolestasi tuoteselosteen, jonka olisit itsekin osannut lukea. Eivät kuitenkaan osaa kertoa tuotteesta mitään, ainoastaan lukea sen minkä asiakaskin olisi itse osannut.

Vierailija
28/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman syyn takia en halua mennä pieniin kivijalkaliikkeisiin ellei siellä ole muita asiakkaita turvana. Muuten pelottava myyjä tulee ja pistää suihinsa

Vierailija
29/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa tämä:

Pirjo apteekissa: https://areena.yle.fi/1-50393308

Just tollasta se on. Vaikea kyllä saada yksityisyyttä. Joskus vähän tuollainen Kiitos kuolen mieluummin -kokemus jälkiehkäisyä haettaessa.

Vierailija
30/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helgalla TAAS hiiva!!!!!!!

Vierailija
31/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olisi kiva ihan rauhassa tutkia apteekin kosmetiikkaa samalla kun jonottaa reseptitiskille, olen todennut ettei onnistu ja näin on monta heräteostosta jäänyt väliin, eli kiitos vaan yli-innokkaat asiakaspalvelijat.

Vierailija
32/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun tullaan kyselemään niin kondomihyllyä käydään läpi ja kysyn isolle ja viimeiseksi vielä sitten että isompia ei sitten ole, täytyy tilata Mysize 72:t netistä ja ostan liukkaria ja tiskiltä Oxykodonia, Tramadolia ja mt-lääkkeet.

Vierailija
33/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiselle ihmisille apteekkikäynti voi olla ongelma?

Siihen avuntarjoamiskysymykseen kun voi vastata ihan kohteliaasti, että löydän tuotteen vanhasta tutusta hyllypaikasta.

Jos todella tarvitsee apua sen intiimialueen voiteen löytämistä varten, kannattaa ottaa askel lähemmäksi tätä apteekkihenkilöä ja madaltaa sen oman puheäänen volyymia pari astetta. Yllätys yllätys, tämä toinen henkilö laskee myös oman puheensa volyymia. Psykologiaa.

Reseptilääkkeitä haettaessa sama toimii, kun lasket omaa volyymia, niin saman tekee se farmaseutti.

Ihan erikseen ovat tietenkin apteekissa yksin asioivat iäkkäät henkilöt, ja henkilöt, jotka pyrkivät anastamaan käsikaupassa myytäviä tuotteita.

Käyn apteekissa 1-2 kertaa kuukaudessa, enkä ole koskaan ymmärtänyt, että niistäkin käynneistä joku voi tehdä itselleen ongelman.

Vierailija
34/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olisi kiva ihan rauhassa tutkia apteekin kosmetiikkaa samalla kun jonottaa reseptitiskille, olen todennut ettei onnistu ja näin on monta heräteostosta jäänyt väliin, eli kiitos vaan yli-innokkaat asiakaspalvelijat.

Sitä kosmetiikkaa kun sieltä pyritään varastamaan.

Vierailija
35/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit esittelevät mielellään kondomejakin.

Takahuoneessa

Vierailija
36/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Siinä ne töröttää just sen hyllyn edessä, mitä haluaisit tutkia.

Kyllä minä osaan pyytää, jos tarvitsen apua. Aina heti ovat kysymässä ja tunkemassa iholle ja tarjoamassa apujaan. Joskus jopa tiedän enemmän niistä tuotteista kuin farmaseutti.

Vierailija
37/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heti kun ovesta menee sisään, joku kysyy mitä tarvitset. Eipä tule tutuksi muut tuotteet."

Kuuluu osana palveluammattiin kysyä asiakkaita, että tarvitseeko hän apua. Siihen olen ihan ystävällisesti vastata, että "Ehdin jo löytää Buranan, katselen vielä mielenkiinnosta ympärilleni nyt, kun on aikaa". Usein tuntuu ihmisiä naurattavan ja he vain vastaavat, että pyydä apua, jos vielä tarvitset. Yleensä kiitän, katselen ja maksan ostokseni. Jos minulle herää kysymys jostain, kysyn.

Kyllä niillä myyjillä on ammattitaitoa kuulla vastaus, että "Kiitos, mutta katselen vain".

Nykyisin apteekeissa on paljon myös erilaista kosmetiikkaa niin varmasti on myös ymmärrystä, että ihmisiä kiinnostaa kuin entisaikaan kempparilla (kemikaalioliike).

Vierailija
38/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän apteekissa vakituiset työntekijät katsoo ovelle tulijaa mutta eivät vaivaudu tervehtimään. Onneksi on fiksuja lomittajia jotka tervehtii ja kertovat lääkkeiden haitoista ja mitä voi syödä minkäkin lääkkeen kanssa.

Vierailija
39/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuteilla on lakiin perustuva neuvontavelvollisuus. Koskien sekä lääkkeitä, että hintoja. Eli on tarjottava edullista vaihtoehtoa myös. Koulutus on farmaseutilla 3 vuotta yliopistossa, proviisorilla 5 vuotta. Neuvontavelvollisuus koskee myös verkkoapteekin toimintaa. Silloin soitetaan asiakkaalle.

Vierailija
40/62 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn usein apteekissa,eikä ole tuota ongelmaa.

Jos joku tarjoaa apua,enkä halua, niin sanon,että katselen.

Rauhassa saanut olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän