Miksi apteekissa ei saa rauhassa tutkia
Apteekki saisi myytyä paljon enemmän, jos siellä saisi rauhassa tutkia ja vertailla.
Heti kun ovesta menee sisään, joku kysyy mitä tarvitset. Eipä tule tutuksi muut tuotteet.
Toinen asia on, etten halua sanoa ääneen, jos on esim. intiimivaivaa, kun muita asiakkaita on lähellä. Kysyn kyllä apua, jos tarvitsen.
Menen siis marketin osastoille ja ostan sieltä. Saa rauhassa tutkia eri tuotteita, joista ei ennen ollut tiennyt mitään.
Kommentit (62)
No sano, että haluat olla rauhassa. Itse ainakin pidän siitä, että löydän tuotteet nopeasti.
Kerran piti hakea vaimolle hiivaan lääkitystä ja apteekkarin ilmeestä päättelin, että piti tarkentaa kenelle ne olivat tulossa.
AP on hyvä ja avaa sen suunsa. Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään?
Et sinä ole ensimmäinen jolla on kuiva pi11u, joten ihan rohkeasti vain pyydät niitä lääkkeitä tai pyydät olla rauhassa.
Samaa mieltä. Olisi kiva, jos saisi tutkia rauhassa valikoimaa. Apteekit voisi muuttaa perinteisiksi kioskeiksi, joissa palvellaan luukulla, koska meno on nyt tällainen asiakasta ulos ajava.
Just, ei saa tutkia rauhassa. Kaikkee mieleniintoista on mutta ei heti joku persee...n takana pakomyymässä. Anteeksi, osaan kyllä pyytää apua jossen löydä, enkä oe vanhus metusalemi.
Mikä teitä oikein vaivaa? Suu auki ja kerrotte, että katselette ja pyydätte apua, jos tarvitsette.
Sanot myyjälle, että katselet nyt ensin tms.
Ja jos tarvitset apua, kysy myyjältä.
Myyjät yrittävät olla avuliaita ja sitten jos he eivät palvele, alkaa napina siitä että eikö täällä saa palvelua?
Huoh...
Nimim. Tyytyväinen asiakas
Vierailija kirjoitti:
Just, ei saa tutkia rauhassa. Kaikkee mieleniintoista on mutta ei heti joku persee...n takana pakomyymässä. Anteeksi, osaan kyllä pyytää apua jossen löydä, enkä oe vanhus metusalemi.
Oletatko, että siellä apteekissa farmaseutti lukee ajatuksia. Voit sanoa ystävällisesti, että pyydät sitten apua, jos tarvitset, mutta nyt katselet. Sitten se farmaseuttikin tietää, että voi tarvittaessa keskittyä muihin asiakkaisiin.
Ei tuo minua häiritse, osaan kyllä sanoa jos en tarvi apua. Usein se on ihan positiivinen asia kun särkylääkkeestä 30 eri vaihtoehtoa eikä osu silmä oikeaan, työntekijä löytää heti oikean.
Ei sun ole pakko lähteä, kun olet maksanut. Jää haahuilemaan sinne.
Joo ja jos sanoo, että ei tarvitse apua, niin saa tuntea silmät selässä koko asioinnin ajan. Jos satut lukemaan hetkenkin liian pitkään jonkun rasvan ainesosaluetteloa, työntekijä tulee taas tarjoamaan apuaan. Tosi ikävää, varsinkin kun olen sosiaalisesti ahdistunut, vaikka en siltä ulospäin vaikuta. Hyvin useasti unohdan mitä olen hakemassa, kun apteekkihenkkari tulee kysymään mitä etsin.
Pitäisi varmaan siirtyä kokonaan verkkokaupan käyttöön.
Mä sanoin, että kiitos, en tartte apua. Myyjä jäi silti auttamaan. Kyseli kovasti on ottamani lääke tuttu? Tuleeko se itselle? Tarvitsenko apuja ja että aikuinen voi ottaa kaksi tablettia.
Ostin siis panadolia ja joo kiitos, on todella tuttu.
Olisin ostanut muutakin, mutta en jaksanut kuunnella enempää selityksiä ja lähdin pois.
Mikä ongelma tuo nyt on. Senkun sanot, että katselet vielä. Kyllä se ymmärtää, että pyydät, apua sitten kun tarttet. Verkkokaupasta saa yleensä tuotteista enemmän tietoa. Minä katson yleensä ensin sieltä.
Farmaseutit esittelevät mielellään kondomejakin.
Eikä apteekissa saa koskaan maistella tuotteita. Mistä sitä voi kokeilematta tietää mitkä pillerit vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutit esittelevät mielellään kondomejakin.
Tuossahan onkin ideaa. Vaikka olisi särkylääkehyllyllä tutkimassa niin kysyykin, onko teillä kondomeita. Ja esittää tiukkoja kysymyksiä niihin liittyen. Ovatko nuo minkä kokoiselle, onko niissä nystyjä ja eikö ne sitten satu jompaa kumpaa,
Ne tuotteet on apteekkarin omaisuutta.
Vastaa seuraavan kerran "en tarvitse apua, tarvitsetko sinä?".
Päinvastaisiakin kokemuksia on: apteekissa saa asiakas haahuilla yksin ja epätietoisena, eikä kukaan tule auttamaan. Eräässä apteekissa Helsingin keskustassa ei ollut edes kassalla ketään. Ovella oli kylläkin palauteautomaatti josta sai painaa erilaisia naamoja.