Pitkälle työntäjälle parhaat matkarattaat?
Meillä on kahdet käytettynä saadut matkarattaat, mutta työntökorkeus niissä on mahdottoman matala pitkälle ihmiselle.
Mikä merkki ja malli olisi paras mahdollinen? Työntöaisan korkeus maasta? Tärkeää tietysti on, että rattaat saa myös helposti kasaan.
Hujoppi-äiskä kiittää
Kommentit (3)
Ensiksi on pakko kommentoida, että onpas mukava kuulla, että joku nainen on itseäni reilusti pidempi ;-). Itse olen 180 cm ja mies 188 cm.
Esikoiselle ostettiin kolmisen vuotta sitten Peg Peregon Pliko3:t. Ovat olleet tosi hyvät meidän molempien mielestä. Työntökorkeus on itselleni ainakin hyvä myös jos olen korkkareilla. Joka tapauksessa rattaissa on säätö eli työntökahvat pystyy vetämään pidemmiksi.
Muutenkin noi sattarit ovat aivan loistavat, sillä niiden rungossa on seisomateline isommalle sisarukselle. Meidän 16-kiloinen 3-vuotias esikoispoika tykkää tosi paljon seistä kyydissä ja se helpottaa pikaisia ostosreissuja tosi paljon, kun voi harppoa pitkillä jaloilla kovaa kyytiä ja lapset pysyvät mukana ;-).
thumbs_up:
Meillä on kahdet käytettynä saadut matkarattaat, mutta työntökorkeus niissä on mahdottoman matala pitkälle ihmiselle.Mikä merkki ja malli olisi paras mahdollinen? Työntöaisan korkeus maasta? Tärkeää tietysti on, että rattaat saa myös helposti kasaan.
Hujoppi-äiskä kiittää
Olen myös aika pitkä, 180 cm, ja minusta Brion Race-rattaat on mainiot. Niissä on teleskooppiaisa, joka tulee ainakin minulle sopivalle korkeudelle. Ne eivät ole varsinaiset matkarattaat, mutta kevyet ja hyvin kasattavat, kestävät. Voi laittaa seisomalaudan.
Itse olen 168 cm ja Maclarenien Volot ovat ainakin minulle tosi hyvällä työntökorkeudella.
Joissakin matkarattaissahan on säädettävä työntöaisa (esim. Gracon Citisport), mutta se taitaa auttaa enemmän niitä lyhyempiä työntäjiä.