Casemiro teki fiksusti kun siirtyi Manchester Unitediin
Real Madrid jalkapallojoukkueen keskikenttäpelaaja Casemiro, siirtyi Manchester Unitediin.
Usein olen ollut todella pettynyt kun Madridilla on tapahtunut pelaajasiirtoja suuntaan taikka toiseen, ne ovat olleet pahimmillaan aivan katastrofisiirtoja sekä Madridin että pelaajan kannalta. Mutta nyt olen Madridin siirrosta pitkästä aikaa todella tyytyväinen, sekä Madridin että pelaajan puolesta.
Sillä ei ole minulle merkitystä mitä tuo siirto aiheuttaa Manchesterille, koska en Manchesterista piittaa.
Mielestäni parhain Casemiron "pelaamislaadusta" kertova lehtijuttu on tämä:
https://www.valioliiga.com/2022/08/23/asiantuntija-vaittaa-man-unitedin…
Elitotanoinniin... Casemirolla oli todella monet todella hyvät vuodet Madridissa kun hän pelasi osana keskikenttäpelaajatrioa "Modric-Kroos-Casemiro". Se oli kaikin puolin upeeta. Mutta nyt tuon trion parhaat vuodet ovat pelaajien ikääntymisen vuoksi jo väistämättä täysin kokonaan takana. Se oli siinä. Niinpä trion täytyy hajota ja kunkin pelaajan täytyy vain poistua kukin omille tahoilleen... jonnekin, tekemään jotain, tiesminne, tekemään tiesmitä.
Uskon tuota yllä linkittämääni artikkelia että Casemiro ei ole järin hyvä pelaaja, hän vain oli erityisen hyvä vain osana tuota pelaajatrioa.
Noh, tuon siirron hyöty Madridille: Madrid pääsi eroon vanhentuneesta pelaajasta ja sai siitä ihan älyttömän pahasti ylisuuren hinnan! Ilmaista rahaa, jee!
Tuon siirron hyöty Casemirolle? Se pääsi viettämään leveitä rikkaita leppoisia helppoja eläkevuosia Manchesteriin! Okei, se on vasta 30 vuotias, se voisi vielä ihan oikeasti pelata. Paitsi ettäh... ei sen tarvitse ihan oikeasti pelata. Koska vaikkei se ihan oikeasti tosissaan kunnolla täysillä panostaen pelaisi, niin sillä jokatapauksessa on VIIDEN VUODEN sopimus TUPLAPALKALLA. Casemiron tarvitsee tehdä vain minimi, tai ei kenties yhtään mitään, ja se saa TUPLAPALKKAA seuraavat VIISI VUOTTA!
Koska olen tuon lehtijutun kanssa samaa mieltä, Casemiro ei ole hyvä pelaaja, ei ole arvokas pelaaja, ei se voi tuottaa joukkueelleen arvoa. Noh, Casemiro voi vähintäänkin tuottaa itselleen arvoa: siis voi ansaita itselleen helppoa rahaa.
Manchester teki virheen kun palkkasi itselleen pelaajan josta ei tule saamaan paljon hyötyä, mutta jolle joutuu maksamaan paljon palkkaa. Vaikka Casemiro olisi täysin hyödytön niin Manchesterin täytyy maksaa paljon palkkaa. Täydellinen diili Casemirolle. Toki hän voi vielä yrittää olla jotenkin hyödyksi. Mutta jos se yrittäminen ei oikein tuota mitään hyötyä joukkueelle, niin Casemiro voi lakata yrittämästä, olla ilomielin hyödytön ja nauttia eläkepäivistään.