Tuleeko joku oikeasti kylläiseksi KEITOSTA?
Tein juuri tomaattikeittoa ja isoimpaan omistamaani kattilaan. Yhdellä vetäisyllä menee koko kattila ja sen jälkeen onkin valmis pizzalle, jotta saa mahan oikeasti täyteen. Siis saako joku oikeasti syötyä itsensä kylläiseksi keitolla vai mikä sadan litran saavi sitä pitää tehdä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Siis meinaatko ihan tosissaan, että esim. lihakeitosta ei tule kylläiseksi? Kyllä itse ainakin saan itseni kylläiseksi syömällä ihan kasvissosekeittoa eikä tarvitse syödä kattilallista, ei lähellekään. Ja mä olen sentään ylipainoinen.
Niin olen minäkin ylipainoinen. Ajattelin sen johtuvan siitä, ettei keitosta tule täyteen. Näköjään ylipainoinenkin sitten voi tulla. Mulla kyllä menee noita sosekeittoja vaikka kahdeksan lautasellista. Sitten voin käydä kusella puolen tunnin päästä ja taas on nälkä.
AP
No ei ole normaalia syödä sosekeittoakaan noin monta lautasellista kerralla! Hyvänen aika! Itse syön max.puolitoista lautasellista, keiton päällä ehkä raejuustoa ja lisäksi pari leipäpalaa. Hyi hitto jos pitäisi syödä 8 lautasellista!
Sain varmaan vartti sitten tehtyä keiton. Nyt jo kattilan pohja häämöttää. Tässä kirjoittelun ohessa se kattila tyhjentyy, mutta nälkä ei vähene.
Kyllä mulla kuitenkin nälkä ihan normaalisti lähtee vaikkapa pizzalla tai joillain ihanilla rasvaisilla vartailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan pelkällä tomaatilla elä. Tarvitset proteiinia keittoon. Kokeile seuraavalla kerralla vaikka punaisia linssejä sinne sekaan, ne sopivat oikein hyvin.
Laitan usein raejuustoa tai jopa soijaroheutta. Nyt ei vaan jaksanut lähteä kauppaan niin oli tehtävä niistä, mitä oli.
Aina vain lihavammat suomalaiset luulevat, että se maha pitää aina syödä täyteen.
Syös ennemmin se keitto, älä kattilaa...
Ihan oma moka, jos on vatsalaukkunsa venyttänyt äärimmilleen.
Mä taas tykkään ruuasta jonka jälkeen ei tarvitse mennä ettoneille puoleksitoista tunniksi koomailemaan.
Eli salaatit ja keitot on just hyviä. Aamulla pitää saada munakasta, ja illalla ennen nukkumaan menoa syön raskaammin, jotta en herää yöllä nälkään.
Tee inttikeittoa: lisää vielä litra vettä siihen keittoon, niin täyttää paremmin. :P
Aiemmin olin fyysisessä tehdastyössä ja lisäksi urheilin niin keittoruoka ei todellakaan pitänyt nälkää kuin hetken. Nyt kevyessä sisätyössä ja liikun korkeintaan pari kertaa viikossa niin keittoruoka riittää mainiosti. Lisäksi ehkä leipäpala niin muuta ei tarvitse. Kulutus ratkaisee mikä riittää ja mikä ei.
Kyllä tulen ihan täyteen yhdestä lautasellisesta keittoa. SYön yleensä sellaisen "murolautasellisen".
Yleensä teen siskonmakkarakeittoa, lihakeittoa, kaalikeittoa tai kasvissosekeittoa raejuustolla. Mihinkään näistä en lisää yhtään rasvaa tai kermaa. Joskus teen lohikeittoa, mutta koska siihen laitan kuohukermaa, niin en syö normi arkiruokana. Se on sellaista herrkua mulle. :)
Jos aina syöt ihan valtavia määriä, vatsalaukku venyy ja näin ollen kylläisyydentunne ei tule niin pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Siis meinaatko ihan tosissaan, että esim. lihakeitosta ei tule kylläiseksi? Kyllä itse ainakin saan itseni kylläiseksi syömällä ihan kasvissosekeittoa eikä tarvitse syödä kattilallista, ei lähellekään. Ja mä olen sentään ylipainoinen.
Niin olen minäkin ylipainoinen. Ajattelin sen johtuvan siitä, ettei keitosta tule täyteen. Näköjään ylipainoinenkin sitten voi tulla. Mulla kyllä menee noita sosekeittoja vaikka kahdeksan lautasellista. Sitten voin käydä kusella puolen tunnin päästä ja taas on nälkä.
AP
No ei ole normaalia syödä sosekeittoakaan noin monta lautasellista kerralla! Hyvänen aika! Itse syön max.puolitoista lautasellista, keiton päällä ehkä raejuustoa ja lisäksi pari leipäpalaa. Hyi hitto jos pitäisi syödä 8 lautasellista!
Sain varmaan vartti sitten tehtyä keiton. Nyt jo kattilan pohja häämöttää. Tässä kirjoittelun ohessa se kattila tyhjentyy, mutta nälkä ei vähene.
Kyllä mulla kuitenkin nälkä ihan normaalisti lähtee vaikkapa pizzalla tai joillain ihanilla rasvaisilla vartailla.
Ei tuo ole normaalia. Ehkä luulet, että sulla on nälkä, mutta oikeasti ei ole ja siitä huolimatta syöt. Lisäksi ylipainoisena vatsalaukkusi on suurentunut ja normaalikokoinen annos ei tunnu missään.
Jos olet ylipainoinen niin sinua ei vaivaa nälkä vaan ruoanhimo. Ne ovat kaksi eri asiaa, joita läskit eivät erota toisistaan, koska eivät ole koskaan kokeneet nälkää.
Sulla taitaa olla jokin syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen sitä, kun keiton sanotaan olevan kevyempi vaihtoehto. Kyllä sitä pitää sellainen määrä syödä, ettei ne kalorit mitenkään alas jää.
Kyllä minua toki täyttää keitto, jossa on puoli kiloa lihaa, käytetty rasvaa ja kermaa tarpeeksi, sitten vielä purkki raejuustoa kylkeen. Mutta ei se "keitto" itsessään täytä vaan ne kiinteät lihapalat.
Mikäli otat keitosta raaka-aineet pois, niin miksä osa on sitä keittoa?
Vitsi, pitäisikin tehdä vaihteeksi kasvissosekeittoa. Olisi täysin riittävä päivällinen mulle.
Kiitos ap, kun muistutit tämän asian mieleeni.
Hiilarit ei pidä nälkää. Proteiinia lisukkeeksi.
Yleensä keiton kanssa onkin leipää, keitossa kannattaa olla myös proteiinia, pitää nälkää paremmin
Vierailija kirjoitti:
Jos olet ylipainoinen niin sinua ei vaivaa nälkä vaan ruoanhimo. Ne ovat kaksi eri asiaa, joita läskit eivät erota toisistaan, koska eivät ole koskaan kokeneet nälkää.
Mitä ihmettä sä oikein selität????? Totta kai ylipainoinen voi tuntea nälkää! Olen itse ylipainoinen ja kyllä mä tunnen koska mulla on nälkä.
Oli kyllä melkoinen aivopieru sun vastaus.
Riippuu raaka-aineista pitääkö nälkää vai ei sekä millainen on oma kulutus sinä päivänä. Mikäli teen työpäivän kotona, niin kulutukseni on kovin erilainen kuin mennessä toimistolle, jossa usein käyn aamupäivällä vielä salilla. Kotona lounas voi hyvinkin olla kevyempi, koska päivän aikana en juuri liiku ennen illallista.
Joo minä (74kg) ja mun mies (104kg)
Ihan normiateria meillä.
Ei kukaan pelkällä tomaatilla elä. Tarvitset proteiinia keittoon. Kokeile seuraavalla kerralla vaikka punaisia linssejä sinne sekaan, ne sopivat oikein hyvin.