Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko joku oikeasti kylläiseksi KEITOSTA?

Vierailija
31.08.2022 |

Tein juuri tomaattikeittoa ja isoimpaan omistamaani kattilaan. Yhdellä vetäisyllä menee koko kattila ja sen jälkeen onkin valmis pizzalle, jotta saa mahan oikeasti täyteen. Siis saako joku oikeasti syötyä itsensä kylläiseksi keitolla vai mikä sadan litran saavi sitä pitää tehdä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri kanakeiton. Yksi 300 g kanaa kattilanpohjalle, sitten 1/3 pakasteperunoita ja 1/3 pakastevihanneksia ja lopuksi vettä niin, että kaikki peittyvät juuri ja juuri. Kun on valmista, yksi pieni kermatölkki joukkoon. Pitää ihan hyvin nälkää ja on terveellistä ja helppoa.

Vierailija
62/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ennen sitä mieltä että ei.

Juttelin ystäväni kanssa työpaikkaruokailusta ja sanoin inhoavani keittoja koska niistä ei tule kylläiseksi. Hän sanoi että kyllä työpaikan (keskussairaala) ruokalistat on rakennettu niin että lounaasta tulee täyteen. Sen jälkeen olen alkanut syödä kaksi kertaa viikossa kalasoppaa, otan 2 palaa reissumiestä ja kunnon annoksen salaattia. Olen joutunut myöntämään että kyllä se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa syöty enimmäkseen viimeisestä paastonajasta lähtien, mieli tekisi kunnon liharuokaa punaviinin kanssa.  Voi sanoa hiukan tottunut, ei nälätä niin kovasti kuin alussa.

Vierailija
64/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kalorimäärä ei ratkaise, tuleeko kylläiseksi vai ei. Elimistö tarvitsee tietyt ravintoaineet ja jos niitä ei saa ruuasta, on koko ajan nälkä, kun keho 'käskee' syömään lisää, jotta ne tarvittavat ravintoaineet tulisivat täyteen, ihan riippumatta siitä, paljonko kaloreita on saanut. Jos laihduttaa, on tärkeää syödä terveellistä ruokaa.

Vierailija
65/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuu. Mutta tomaattikeittoa saa syödäkin vaikka kattilallisen ilman että lihoo 😊 Toki parempi vaihtoehto on syödä tomaattikeiton joukossa tai lisukkeena esim. raejuustoa.

Vierailija
66/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, kun keiton sanotaan olevan kevyempi vaihtoehto. Kyllä sitä pitää sellainen määrä syödä, ettei ne kalorit mitenkään alas jää.

Kyllä minua toki täyttää keitto, jossa on puoli kiloa lihaa, käytetty rasvaa ja kermaa tarpeeksi, sitten vielä purkki raejuustoa kylkeen. Mutta ei se "keitto" itsessään täytä vaan ne kiinteät lihapalat.

Eli vedät kilon lihaa päivässä, kermaa litran ja 2pr raejuustoa kylkeen?

Yleensä syödään lounas- ja päivällinen, 3x välipalat.

Miten tuollaiset energiamäärät kulutetaan?

Vierailija
67/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keittoannokseen saa helposti ujutettua kalorioita 500-600 kcal. Voita kattilaan ja rehujen kuullotus siinä. Nestettä perään, yleensä rasvaista luulientä. Jotain elukkaa palasina sekaan. Koskenlaskijaa suurusteeksi. Koristellaan annos vielä smetanasilmällä, ranskankermakin käy. Eikä tarvii hotkia koko kattilallista, semmonen muumikulhollinen on just passeli.

Vierailija
68/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin ja rasvan määrä ratkaisee kauanko kylläisyydentunne kestää. Esim. kasvissosekeiton sekaan reilusti vaikka punaisia linssejä. Päälle vielä raejuustoa ja pähkinöitä. Siihen vielä siivu täysjyväleipää, niin kyllä pysyy nälkä loitolla.

Vierailija
69/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vain jos syön 4 kulhollista. Ja olen melko pienikokoinen nainen

Vierailija
70/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä pitää olla runsaasti proteiinia tai rasvaa, että täyttää, joka vihannekeitto nyt ei tee yhtään mitään.

Minun oma versioni hernekeitosta 860 gramman säilykehernekeitto täydennettynä 400 gramman naudanlihavalmisteella, kevytkermalla ja sinapilla. Tuosta saa helposti täyttävän 2 päivän aterian yhdelle. Ruokajuomaksi kurria ja lisäksi näkkileipää edamjuustolla ja becelillä.

Vierailija
71/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keittoannokseen saa helposti ujutettua kalorioita 500-600 kcal. Voita kattilaan ja rehujen kuullotus siinä. Nestettä perään, yleensä rasvaista luulientä. Jotain elukkaa palasina sekaan. Koskenlaskijaa suurusteeksi. Koristellaan annos vielä smetanasilmällä, ranskankermakin käy. Eikä tarvii hotkia koko kattilallista, semmonen muumikulhollinen on just passeli.

Mulla kyllä prse räjähtäisi sun keitosta mun maitoallergian kanssa :D Juu, maitotuotteista saa hyvin rasvaa. Sen takia osittain pysyn hoikkana, kun en voi niitä käyttää.

Vierailija
72/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vedestäkin tulee maha täyteen. Ei sitä mahalaukkua voi täyttää enempää kuin mitä sen vetoisuus on. Jos sulla on joku astia joka on litran vetoinen, ja kaadat siihen litran keittoa, niin totta helvetissä se astia on täynnä. 

Vesi toki lähtee suolistoon menemään nopeammin kuin pihvi, mutta joka tapauksessa, täysi maha on täysi maha.

Minä olen sairaaloisen lihava, ja todellakin tule keitosta kylläiseksi, enkä vedä itseäni ähkyyn. Normaalisti mahalaukun tilavuus on puolesta puoleentoista litraan, mutta syömällä jatkuvasti liikaa niin että se venyy, voi sen venyttää jopa neljään litraan. Sitten ollaan jo tohtori Nown pakeilla. Minä en pysty juuri puolta litraa enempää syömään, ja jos syön mahan ihan täyteen, menee monia tunteja joskus jopa 6-8 tuntia että täysinäinen olo menee ohi.

Vierailija
73/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä prse räjähtäisi sun keitosta mun maitoallergian kanssa :D Juu, maitotuotteista saa hyvin rasvaa. Sen takia osittain pysyn hoikkana, kun en voi niitä käyttää.

Ja minä pysyn hoikkana kun pystyn maitotuotteita käyttämään.

Vierailija
74/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokeitto ei nälkäiseksi jätä.

Vierailija
75/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa, joissa tarjoillaan kolmen lajin lounas, tomaattikeitto on alkuruoka, jolla herätellään nälkä. Mutta jos esim. kotona valitsee tomaattikeiton ainoaksi ruokalajiksi, niin sen täytyy olla sakeampaa ja valmiin keiton päälle voi lisätä esim. raejuustoa ja keiton kanssa pari voileipää, jossa päällä vaikkapa juustoa tai kinkkua. Ja keiton alle iso kulhollinen salaattia. Kyllä nälkäkuolema siirtyy taas yhdellä päivällä.

Vierailija
76/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vedestäkin tulee maha täyteen. Ei sitä mahalaukkua voi täyttää enempää kuin mitä sen vetoisuus on. Jos sulla on joku astia joka on litran vetoinen, ja kaadat siihen litran keittoa, niin totta helvetissä se astia on täynnä. 

Vesi toki lähtee suolistoon menemään nopeammin kuin pihvi, mutta joka tapauksessa, täysi maha on täysi maha.

Minä olen sairaaloisen lihava, ja todellakin tule keitosta kylläiseksi, enkä vedä itseäni ähkyyn. Normaalisti mahalaukun tilavuus on puolesta puoleentoista litraan, mutta syömällä jatkuvasti liikaa niin että se venyy, voi sen venyttää jopa neljään litraan. Sitten ollaan jo tohtori Nown pakeilla. Minä en pysty juuri puolta litraa enempää syömään, ja jos syön mahan ihan täyteen, menee monia tunteja joskus jopa 6-8 tuntia että täysinäinen olo menee ohi.

Miten voit olla sairaalloisen lihava, jos et syö juuri mitään?

Vierailija
77/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään terveystuote silti ole

Vierailija
78/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään terveystuote silti ole

Onpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi