Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektiolla synnyttäneet naiset! Mitä synnytyslääkäri sanoo juuri ennen kun lapsi otetaan kohdusta pois?

Vierailija
31.08.2022 |

Olen saanut lapsen sektiolla 2020 ja muistan lääkärin sanoneen, että juuri ennen kun hän ottaa lapsen kohdusta pois hän sanoo (muistaakseni kaksi osaisen sanan?) merkiksi muille synnytyssalissa oleville, että lapsi on kohta ulkona. En vain kuollaksenikaan muista mikä tämä "merkkisana" oli. Ei löydy googlesta eikä sitä löydy edes synnytyskertomuksesta. Sana oli ehkä latinaa tai ainakin jotain lääketieteellistä sanastoa sillä mikään selkosuominen sana se ei ollut. Häirinnyt monta päivää kun en muista mikä se oli. Joten sektiolla synnyttäneet naiset tai/ja sairaalassa työskentelevät ihmiset jotka vastauksen tiedätte kertokaa! Häiritsee hirveästi kun en muista :)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lääkäristä. Aika moni Äiti on muuten totaaliunessa sektion aikana joten kokemuksien saaminen voi olla vaikeaa.

Vierailija
2/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helllooouuuu mothafukkas!!

Vierailija
4/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simsalabim! Ei, en muista leikkaavan lääkärin sanoneen mitään minulle, anestesialääkäri sen sijaan oli juttelemassa vierellä. Hän totesi lapsen parkaistessa ensimmäistä kertaa, että siinä on ääni josta ei voi erehtyä.

Vierailija
5/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, hätäsektio niin olin yleisanestesiassa sikiunessa.

Vierailija
6/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin siis asiasta yhdessä toisen sektiolla synnyttäneen naisen kanssa ja hän muistaa kanssa tämän. Eli siis hänenkin sektiosynnytyksessään on sanottu tämä "merkkisana" juuri ennen lapsen ottamista pois kohdusta. Ei ollut siis vain yksittäisen lääkärin kohdalla tämä.

Ap

Vierailija
7/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni sanonut yhtään mitään erityistä. Anestesialääkäri sen sijaan selosti minulle ja lapsen isälle, mitä tapahtuu väliverhon takana. Anestesialääkäri siis oli se, joka kertoi, kun lapsi alkoi ilmestyä maailmaan ja että lapsi on tyttö jne.

Vierailija
8/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Mulle ei sanottu mitään ainakaan

Vierailija
9/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sektiota tehty ja en kyllä muista tuollaista yhtään. Toki keskityin ihan johonkin muuhun kuin henkilökunnan juttuihin. Mutta jospa googlaat latinaksi vaikka: poistaminen, ulostulo, siirto niin varmaan joku niistä saattanee osua hakemaasi sanaan?

Vierailija
10/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut leikattiin pian 15v sitten. Kokoajan joku selitti missä mennään tyyliin nyt avataan vatsa, nyt kohtu, nyt myllää kun vauvaa autetaan ulos, nyt hän syntyi jne...se kuuntelu loppui samantien kun sain käärön rinnalle loppuhommien ajaksi. Ei siis mitään koodisanoja vaan selostus mitä tapahtuu.

Vierailija
11/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katsokaa miten paljon pitkää mustaa tukkaa tällä on". 

Vierailija
12/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut leikattiin pian 15v sitten. Kokoajan joku selitti missä mennään tyyliin nyt avataan vatsa, nyt kohtu, nyt myllää kun vauvaa autetaan ulos, nyt hän syntyi jne...se kuuntelu loppui samantien kun sain käärön rinnalle loppuhommien ajaksi. Ei siis mitään koodisanoja vaan selostus mitä tapahtuu.

Hyi v.

Vierailija
13/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli kiireellinen sektio ja jännitti niin paljon etten edes varmaan kuullut mitä siellä puhutaan, kun vauva oli jo mahasta pois niin kätilö kehui vauvan upeita ripsiä. Toinen syntyi hätäsektiolla niin ei mitään muistikuvia :)

Vierailija
14/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi häiritä kun en muista! Mun molemmat lapset (-15 ja -17) ovat syntyneet sektiolla ja tosiaan joku "koodisana" siinä piti olla, mutta en muista kuulinko sitä kummallakaan kerralla saati mikä sana se mahtoi olla :D

Vierailija
15/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks oli selkeästi kellokallena, koska leikkaava sanoi kello ja vastaus tuli heti. Tämä Oli siis muksun syntymäaika. Seuraavaksi sanoikin no hei, tervetuloa! Tämä siis vauvalle :D

Vierailija
16/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen kohdalla lääkäri määräsi kaksi kätilöä painamaan minun vatsaa, kun lapsi ei meinannut mahtua leikkaushaavasta ulos. Sitten ne taivasteli, että onpa iso lapsi.

Vierailija
17/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi poika kello 6.43 , ei sen kummempia latinoita.

Vierailija
18/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kanssa tuon, että sanoi jonkun merkin , mutta en yhtään mikä se sana oli...

Vierailija
19/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sektiota tehty niin että olin ihan hereillä, mut en kyllä muista sanoja, sen verran huomio muussa :) Mutta hämärä mielikuva että jotain on sanottu tuossakin vaiheessa.

Vierailija
20/44 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mitä väliä!