Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektiolla synnyttäneet naiset! Mitä synnytyslääkäri sanoo juuri ennen kun lapsi otetaan kohdusta pois?

Vierailija
31.08.2022 |

Olen saanut lapsen sektiolla 2020 ja muistan lääkärin sanoneen, että juuri ennen kun hän ottaa lapsen kohdusta pois hän sanoo (muistaakseni kaksi osaisen sanan?) merkiksi muille synnytyssalissa oleville, että lapsi on kohta ulkona. En vain kuollaksenikaan muista mikä tämä "merkkisana" oli. Ei löydy googlesta eikä sitä löydy edes synnytyskertomuksesta. Sana oli ehkä latinaa tai ainakin jotain lääketieteellistä sanastoa sillä mikään selkosuominen sana se ei ollut. Häirinnyt monta päivää kun en muista mikä se oli. Joten sektiolla synnyttäneet naiset tai/ja sairaalassa työskentelevät ihmiset jotka vastauksen tiedätte kertokaa! Häiritsee hirveästi kun en muista :)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misgav-Ladach? Se on tietynlainen menetelmä, millä kohtu avataan.

Vierailija
42/44 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut leikattiin pian 15v sitten. Kokoajan joku selitti missä mennään tyyliin nyt avataan vatsa, nyt kohtu, nyt myllää kun vauvaa autetaan ulos, nyt hän syntyi jne...se kuuntelu loppui samantien kun sain käärön rinnalle loppuhommien ajaksi. Ei siis mitään koodisanoja vaan selostus mitä tapahtuu.

What? Mulle ei kerrottu mistään mitään. En tiennyt edes mitä lääkkeitä sain. Kukaan ei puhunut mulle mitään. Meinasivat mun kädetkin unohtaa irrottaa kiinnityksestä. Sitten vasta tajusivat kun olivat vauvaa laittamassa vatsalleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio kun kaksoset syntyivät viikolla 31. Ei mulle tai miehelle puhunut kukaan mitään, vasta siinä kohtaa kun lapsi oli otettu ulos, sitä näytettiin meille muutaman sekunnin ajan, ja kysyttiin että mikä tämän pojan nimeksi laitetaan ja sitten toinen ja kysyttiin mikä hänelle nimeksi. Sitten veivät lapset pois, kysyivät mieheltä haluaako lähteä lasten mukana ja mun mahaa kokoon kursivat tyypit vaan puhuivat keskenään kuin minä en olisi paikalla ollenkaan.

Vierailija
44/44 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Nukuin vielä hetken lapsen synnyttyä... Hätäsektio - olisin kyllä mielelläni ollut läsnäoleva.