Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hetken toivon että asuisin Englannin maaseudulla

Vierailija
30.08.2022 |

Tai vaikka Skotlannin maaseudulla. Nyt ois vielä pitkään kesäistä. Köröttelisin autolla vihreiden niittyjen keskellä kiemurtelevaa tietä. Paikalliset brittiläiset homssuisella charmillaan puuhailisivat juttujaan. Kylän keskustassa kahviloita, pubeja ja puutarhakauppoja.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
42/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Uudellamaalla on kyllä aika kauniit maisemat kohdittain. Mutta taloja pitää kyllä katsoa silmät tosi sirrillään, että voi kuvitella ne brittiläisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keskusläämitystä, puullako siellä lämmitetään vai peräti hiilellä, miten pienhiukkaset, joista meitä suomalaisia puunpolttajia niin syyllistetään.

Mahtaa Englannissakin olla kylmää ensi talvena varsinkin jos sähkölämmitys.

No siis golf virta pitää huolen ettei siellä suomen tyylistä karseaa talvea ole koskaan vaan lähinnä sateinen kolea talvi lämpö siinä 0-10 asteen välillä. Joskus käy pakkasella.

Britithän ei ole enää eu:ssa joten voivat poltella ihan mitä haluavat uuneissaan.

eiköhän siellä ole vieläkin käytössä kaasulämmitys. ja kyllä on patterit joissa kaasun lämmittämä vesi kiertää ja kyllä on jopa tuplaikkunat. minäkin muuttaisin. saisi olla anonyyminä eikä ihmiset ole niin kpäitä kun tääällä

Vierailija
44/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei keskusläämitystä, puullako siellä lämmitetään vai peräti hiilellä, miten pienhiukkaset, joista meitä suomalaisia puunpolttajia niin syyllistetään.

No siis golf virta pitää huolen ettei siellä suomen tyylistä karseaa talvea ole koskaan vaan lähinnä sateinen kolea talvi lämpö siinä 0-10 asteen välillä. Joskus käy pakkasella.

Britithän ei ole enää eu:ssa joten voivat poltella ihan mitä haluavat uuneissaan.

eiköhän siellä ole vieläkin käytössä kaasulämmitys. ja kyllä on patterit joissa kaasun lämmittämä vesi kiertää ja kyllä on jopa tuplaikkunat. minäkin muuttaisin. saisi olla anonyyminä eikä ihmiset ole niin kpäitä kun tääällä

Anonyyminä??? Ei todellakaan, ne britithän on ihan juorukelloja ja tuommoisessa pikkukylässä varsinkin tungetaan nenä ihan kaikkien asioihin. Kaikki tuntee kaikki, hyvässä ja pahassa.

Vierailija
45/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaasun lisäksi aika yleinen lämmitysmuoto on myös sähkölämmitys, maaseudulla ei joka kylässä välttämättä ole kaasua tarjolla ja tämänhetkisillä hinnoilla aika moni sähkölämmittäjä briteissäkään ei innolla tulevaa talvea odota.

Vierailija
46/49 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kylläpä alkoi nousta matkakuume Yorkshiren maisemiin 😍 olen siellä asunut vuoden verran lapsena, mutta en muista juuri mitään. Kuvista vaan katsonut että näyttääpä upealle... Kiva olisi käydä katsomassa sitä punatiilistä "kotitaloa" ja upeaa Yorkin kaupunkia, siitä maaseudusta puhumattakaan.

Vierailija
47/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mun anoppila lämpenee hiilellä. Nykyään mulla on mukana oma untuvatäkki, sähköpeitto, flanellipyjama ja villasukat, myös pipoa ja käsineitä olen harkinnut.

Jos täällä on keskuslämmitys se toimii yleensä kaasulla tai sähköllä. Puuhella on yleensä vain lisälämmikkeenä.

Onkohan anoppilassa hiili avotakassa vai lämmittääkö koko asunnon keskuslämmitysjärjestelmää? Jälkimmäisellä saanee asunnon kyllä lämpimäksi jos vain jaksaa lapata hiiltä tulisijaan.

Keskuslämmitysjärjestelmä, sitä hiiltä saisi tosiaan olla lappamassa lapiolla 24/7 talviaikaan jos mielisi että muualla talossa olisi jotenkuten järkevä lämpötila ja koska takka on olohuoneessa niin siellä on tietenkin tuskallisen kuuma jos näin toimii.

Plus kylppäreissä ja käytävissä ei ole pattereita ollenkaan. Turhuutta sellaiset.

Itse asiassa ei tarvitse, meillä on hiillos palanut jopa 16 tuntia putkeen. Terveisiä hiillä lämpiävästä asunnosta, toki varmasti paljon pienemmästä kuin edellä mainittu anoppila.

Hyvä tuuri myös kun meillä on patteri kylpyhuoneessa, ihan kaikissa asunnoissa tosiaan ei ole.

Teidän lämmitysjärjestelmä on varmaan myös modernimpi ja tehokkaampi kuin mun anoppilan 60-luvulta peräisin oleva.ja ikkunoissakin teillä on varmaan tuplalasit, yksilasisten vetoisten sash-ikkunoiden sijaan.

Meillä kotona on onneksi tehokas kaasulla toimiva keskuslämmitys ja kunnolliset tiiviit ikkunat.

Vierailija
48/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole niin veristä kuin Englannin maaseudulla. Jos brittisarjoihin on uskominen.

Jos Emmerdalea on uskominen, niin Englannin tuppukylät ovat täynnä todella kauniita, 20-30v naisia, jotka vetää kylillä hyvät meikit naamassa merkkivaatteissaan. Kaikki panee toisia ja aina silloin tällöin joku pannaan kylmäksi. Ruokaostokset hoidetaan kylän pikkukioskissa ja kylän pubista saa maailman parhaat ravintola-annokset.

Emmerdale tuo fly on the wall dokkari brittielämään.

Vierailija
49/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mun anoppila lämpenee hiilellä. Nykyään mulla on mukana oma untuvatäkki, sähköpeitto, flanellipyjama ja villasukat, myös pipoa ja käsineitä olen harkinnut.

Jos täällä on keskuslämmitys se toimii yleensä kaasulla tai sähköllä. Puuhella on yleensä vain lisälämmikkeenä.

Onkohan anoppilassa hiili avotakassa vai lämmittääkö koko asunnon keskuslämmitysjärjestelmää? Jälkimmäisellä saanee asunnon kyllä lämpimäksi jos vain jaksaa lapata hiiltä tulisijaan.

Keskuslämmitysjärjestelmä, sitä hiiltä saisi tosiaan olla lappamassa lapiolla 24/7 talviaikaan jos mielisi että muualla talossa olisi jotenkuten järkevä lämpötila ja koska takka on olohuoneessa niin siellä on tietenkin tuskallisen kuuma jos näin toimii.

Plus kylppäreissä ja käytävissä ei ole pattereita ollenkaan. Turhuutta sellaiset.

Itse asiassa ei tarvitse, meillä on hiillos palanut jopa 16 tuntia putkeen. Terveisiä hiillä lämpiävästä asunnosta, toki varmasti paljon pienemmästä kuin edellä mainittu anoppila.

Hyvä tuuri myös kun meillä on patteri kylpyhuoneessa, ihan kaikissa asunnoissa tosiaan ei ole.

Teidän lämmitysjärjestelmä on varmaan myös modernimpi ja tehokkaampi kuin mun anoppilan 60-luvulta peräisin oleva.ja ikkunoissakin teillä on varmaan tuplalasit, yksilasisten vetoisten sash-ikkunoiden sijaan.

Meillä kotona on onneksi tehokas kaasulla toimiva keskuslämmitys ja kunnolliset tiiviit ikkunat.

Tehokkuudesta ja moderniudesta en oikein tiedä kun kovin montaa hiilillä toimivaa järjestelmää ei ole tullut vastaan. Suljetussa tulisijassa hiillos kyllä säilyy pitkään ja pattereissa kiertävä vesi lämpimänä, avoin tulisija ei varmastikaan olisi yhtä toimiva.

Tuplalaseja ei kiitos kysymästä tästä vanhasta mökistä löydy, mutta onneksi teillä kotona on vähän nykyaikaisempaa menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi