Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nauttikaa tästä ajasta" -kommentti

Vierailija
21.08.2008 |

Minäkin ihmettelin ja ihmettelen edelleen tuota lausahdusta. Onhan vauva tietysti ihana, mutta kai se ihanana pysyy kasvaessaankin? Ainakin meidän vajaa yksivuotias on koko ajan tullut ihanammaksi. Nauttimaan opin tuossa muutama kuukausi sitten, mutta ensimmäiset puoli vuotta meni kyllä aika lailla nautiskelematta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta silloin kun kuulee, niin yleensä sanoja on joko vanhempi nainen tai sitten nainen, jolla on ollut erittäin helppo vauva.

Nimittäin onhan se fakta, että etenkin esikoisen kanssa, jos vauva on helppo, niin sehän on vallan hienoa ja leppoisaa aikaa. Ns. omaa aikaa on äidillä ruhtinaallisesti.

Mutta en kyllä tunne yhtä ainoaa äitiä, jolla olisi ollut "valvottava" vauva, joka erehtyisi noin sanomaan. Totta kai valvottavien vauvojen äiditkin muistavat ne monet hyvät hetket vielä vuosien jälkeenkin, mutta takuulla muistavat myös sen totaalisen väsymyksen, mikä on kerta kaikkisen lamaannuttavaa. Eivätkä täten erehtyisi tuota lausetta suustaan päästämään.

Vierailija
22/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeesti minusta tämä on nyt sitä parhainta aikaa! Vielä kaiken lisäksi kun hän tulee aina suoraan koulusta kotiin ja minä olen paikalla... Ite teen etätöitä joten olen kotosalla.

En mä ainakaan kaipaa mitenkään erityisesti minkään 3 lapsen vauva-aikaa. Ei siinä minusta mitään kaipaamista ole. Mutta niin olen aina pitänyt enemmän isommista lapsista, joiden kanssa voi jo keskustella ja heille opettaa asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun esikoiseni oli koliikkivauva. Yhtä huutoa ekat 3 kuukautta ilta yhdeksästä klo kolmeen.

Vierailija
24/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös ni saahaan keskustelua..

Vierailija
25/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää vaan hetken, ja kyllä minä vaan oon nauttinu jokaisen kolmen vauva-ajasta ja ehkä jopa kerta kerralta enemmän kun ymmärtää kuinka lyhyt se aika on..

Vierailija
26/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-ajassa oli ihmeellisintä se symbioosi. Se symbioosi katoaa ajan myötä.

Vierailija
27/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon mieluummin ratkon päiväsaikaan niitä isompien isompia murheita kun herään joka jumalan yö siihen parkumiseen. Minusta vauva-aika oli niin kamalaa, että en siihen ihan heti taas ryhtyisi.

Vierailija
28/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhuin erityislapseni asioista, jos minua vaivaa lapseni asiat, niin se ei tarkoita sitä etten nauti lapseni kanssa olemisesta.

Tosi ärsyttävä sanonta. En tiedä miksi, mutta mulla nousee karvat pystyyn.

Vierailija
29/36 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nauttikaa nyt tästä ajasta", "Tämä aika menee niin nopeasti ohi", jne. Putoaako lapsen arvo kun tämä täyttää maagiset 3 vuotta vai mistä on kyse??

Vierailija
30/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nauttikaa nyt tästä ajasta", "Tämä aika menee niin nopeasti ohi", jne. Putoaako lapsen arvo kun tämä täyttää maagiset 3 vuotta vai mistä on kyse??

en minäkään tykännyt yhtään vauva-ajasta, enkä enää haluaisi sitä kokea. MUTTA, se täytyy sanoa, että kun molemmat lapset ovat nyt jo kouluikäisiä, niin kyllä sitä haikeudella miettii sitä aikaa kun olivat pieniä. En enää ikinä näe heitä niin pieninä, se on jotenkin kamala asia tajuta. Fakta on, että kyllähän elämä on helpompaa sitten kun lapset on isompia, mutta se fiilis on vaan inhottava, kun tietää, että sitä pientä lasta ei enää koskaan näe. Sitä ainakin itse tarkoitan sillä, että kannattaa siitä vauva-ajasta (ja koko siitä ajasta kun lapsi on pieni) nauttia.

Vierailija
31/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nauttiminen jostakin asiasta syntyy spontaanisti itsestään, ei sitä voi järkeillä, että "nyt on nautittava, kun on sen aika". Siksi se on niin ärsyttävää, kun joku komentaa nauttimaan tai olemaan onnellinen. Sitä joko on tai ei ole, ja molempiin on aina hyvät syynsä.

Vierailija
32/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen varmaan viitataan tuolla nauttimisen muistuttelulla. Se on muutama kuukausi, max. 1v.

Lapsuuttaa kyllä onneksi riittää nautittavaksi vielä pitkän pitkän aika :)

terv. Kolmen Äiti

Vierailija
33/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sano kellekään noin.

nyt nautin todella paljon 1 vuotiaani seurasta,, mutta vauva-ajasta koliikkeineen en juurikaan nauttinut. väsy oli niin pirunmoinen koko ajan.

välillä kuulee vauvoista jotka herää vain kerran yössä jne.. silloin saatan sanoa "tosi ihanaa, sitä voi sitten ihan erilailla nauttiakin tuosta ajasta"

Vierailija
34/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yks 4kk vauva itkeskelee lukiessaan vastauksia :)

mä olen vauvan kanssa ainakin vaan ollut ja maannut ja yrittänyt tehdä päivistä mahdollisimman pitkiä niin että voin sitten muistella että kyllä tuli elettyä vauva-aikaa

Vierailija
35/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi huutaa ja kirkuu, ei nuku. Ite oot yötpäivät zombie, et saa nukkua missään valissä. Kotona myös 3 vanhempaa, jotka tarvitsevat huomiota.

Huoh

Vierailija
36/36 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärimmäisen vaativaa, koliikkista/ allergista vauvaa ja edelleen, kun näen pikkuvauvoja tulee tunnekuohu: Onneksi meillä ei ole enää noin pientä vauvaa, kamalaa, jos pitäisi jaksaa kerran vielä... Mutta silti voisin jotakuta kehottaa nauttimaan, ihan vain siksi, että itse en ole juuri väsymykseltä, huolelta ja ahdistukselta pystynyt sitä tekemään. Kuitenkin jokainen vauva on ihana yksilö ja vauva-ajassa todentotta ON jotain taianomaista. Eli jos vain pystyisi kaikesta huolimatta näkemään sen kauneuden siinä kaiken kamaluuden keskellä ja sen voimin jaksamaan ja muistamaan sen vielä vuosien päästä. Itse olen kerta kerralta oppinut nauttimaan enemmän ja enemmän siitäkin huolimatta, että olen laskenut päiviä siihen, että vauva täyttää esim 3kk tai 6kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan