Kannattaako paljastaa työhaastattelussa olevansa työssä käyvä, jos työsuhde on juuri alkanut?
Aloitin työssä elokuun alussa, työ ei vastaa osaamistani tai intohimoani millään tavalla, oli vähän hätäratkaisu. Olen koko ajan hakenut muita töitä ja nyt pääsinkin haastatteluun ja mietin, kannattaako minun kertoa nykyisestä työstäni mitään, etten vaikuta ailahtelevaiselta ja laiskalta ja haluttomalta omaksumaan uusia työtehtäviä, kun olen ollut vasta muutaman viikon tuossa työssä? Sekin vähän hävettää, että työ ei tosiaan vastaa koulutustani tai työkokemustani ja näkee selvästi, että olen ottanut työn vain jotain työtä tehdäkseni. Tästä työstä ei ole mitään merkintää ansioluettelossani tai hakemuksessani juuri siksi, etteivät potentiaaliset työnantajat kummastele, miksi haen töitä heti kun olen jo yhdessä aloittanut. Edelliset työsuhteeni ovat kestäneet vuosia.
Kommentit (42)
Olen aina kauhean varovainen, kun jollain on aukko cv:ssä, mitä ei ole selitetty millään. Olen kerran palkannut vahingossa alkoholiongelmaisen jolla oli tällainen aukko, hänet oli irtisanottu ongelman vuoksi. Oli kauhea homma irtisanoa hänet meiltä.
Minä taas koen, että he ovat kollegoitani. He ovat oppineet meillä jotain, ja siksi pääsevät muualle oppimaan lisää. Jos on oikeasti hyvä työntekijä, mielellään suosittelen häntä. Ja loppupeleissä, joku päivä hän on mahdollisesti kollegani, asiakkaani, viranomaiskumppani, tai jopa esimieheni.
Aina on paras olla asiallinen ja ystävällinen.