Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako paljastaa työhaastattelussa olevansa työssä käyvä, jos työsuhde on juuri alkanut?

Vierailija
30.08.2022 |

Aloitin työssä elokuun alussa, työ ei vastaa osaamistani tai intohimoani millään tavalla, oli vähän hätäratkaisu. Olen koko ajan hakenut muita töitä ja nyt pääsinkin haastatteluun ja mietin, kannattaako minun kertoa nykyisestä työstäni mitään, etten vaikuta ailahtelevaiselta ja laiskalta ja haluttomalta omaksumaan uusia työtehtäviä, kun olen ollut vasta muutaman viikon tuossa työssä? Sekin vähän hävettää, että työ ei tosiaan vastaa koulutustani tai työkokemustani ja näkee selvästi, että olen ottanut työn vain jotain työtä tehdäkseni. Tästä työstä ei ole mitään merkintää ansioluettelossani tai hakemuksessani juuri siksi, etteivät potentiaaliset työnantajat kummastele, miksi haen töitä heti kun olen jo yhdessä aloittanut. Edelliset työsuhteeni ovat kestäneet vuosia.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana haluan aina tietää työntekijän edelliset työnantajat ja sen miksi työsuhteesta on lähdetty. Jos kyseessä on määräaikaisen päättyminen, tarkistan työkkäristä onko kyseinen henkilö työnhakijana siellä. Mikäli ei, alan epäillä työntekijän rehellisyyttä ja mieluummin jätän palkkaamatta.

Olet melkoinen tollo.

Työssä olevakin voi olla työnhakijana työkkärissä.

Ja toisaalta työttömän ei ole mikään pakko olla työnhakijana työkkärissä. 

Käytän kaikkia mahdollisia keinoja että en vahingossa palkkaisi työpaikkashoppailijaa. Syynä ihan se etten jaksa olla koko ajan palkkaamassa uutta vaan otan mieluummin sellaisen joka todennäköisesti viihtyisi pidempään.

Kaikki meillä töissä olevat shoppailee työpaikkoja, koska ovat kysyttyjä asiantuntijoita. Mun tehtävä on joko yrittää pitää heidät meillä, tai sitten toivottaa onnea seuraavaan hommaan, ja antaa suositukset. Ei ihmisiä väkisin pidetä.

Meillä on asiat suhteellisen hyvin, palkka ok, työtehtävät kiinnostavia. Monia ne on pitäneet nyt jo monta vuotta, mutta on normaalia, että ihmiset vaihtaa töitä muutaman vuoden välein.

En ikinä suosittelisi omia työntekijöitäni kenellekään muulle. Jokainen on tietysti halutessaan vapaa lähtemään mutta itse en edes välillisesti sitä edistä.

Minä taas koen, että he ovat kollegoitani. He ovat oppineet meillä jotain, ja siksi pääsevät muualle oppimaan lisää. Jos on oikeasti hyvä työntekijä, mielellään suosittelen häntä. Ja loppupeleissä, joku päivä hän on mahdollisesti kollegani, asiakkaani, viranomaiskumppani, tai jopa esimieheni.

Aina on paras olla asiallinen ja ystävällinen.

Vierailija
42/42 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kauhean varovainen, kun jollain on aukko cv:ssä, mitä ei ole selitetty millään. Olen kerran palkannut vahingossa alkoholiongelmaisen jolla oli tällainen aukko, hänet oli irtisanottu ongelman vuoksi. Oli kauhea homma irtisanoa hänet meiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä