Kohdunulkopuolinen raskaus
Alkuraskauden keskenmeno osoittautui eilen kohdunulkoiseksi raskaudeksi. Sain valita joko leikkauksen tai lääkehoidon ja valitsin Metotreksaatin. Nyt on mieli todella maassa:-( Täytyy toivoa, että lääke auttaa jo ensimmäisellä kerralla, eikä tarvitsisi pistää viikon jälkeen uudelleen tai vielä pahempaa - joutua leikkaukseen. Kaikkein surullisinta tässä on, että uuden yrityksen voi aloittaa vasta kolme kuukautta tuon pistoksen jälkeen..Olin niin kovasti toivonut, että meille tulisi kevätvauva tai viimeistään kesävauva, mutta nyt on pakko kääntää katseet ensi syksyyn. Lääkäri kirjoitti sairaslomaa yhteensä kahdeksan päivää, eli seuraavaan hcg-kontrolliin asti, mutta en oikein tiedä haluaisinko olla niin pitkään kotona. Nyt ei ainakaan vielä ole mitään kipuja tms, mutta edelleenhän on se riski, että repeäminen tapahtuu ja joudun leikkaukseen...Tuntuu vain, että töissä pääsisin kiinni rutiineihin, enkä pyörittelisi asiaa mielessä koko ajan. Miten muilla, jotka ovat kokeneet saman asian? Oletteko olleet kuinka pitkällä sairaslomalla, jos olette saaneet nimenomaan lääkehoidon?
Pahoittelut kokemastasi! :( Mulla todettiin kohdunulkopuolinen vuonna 2005 ja se hoidettiin tuolla samalla lääkepistoksilla. Mulle jouduttiin antamaan myös toinen pistos, vaikka ensimmäisenkin jälkeen hcg lähti laskuun, mutta lääkärin mukaan ei tarpeeksi nopeasti. Ekan pistoksen jälkeen ei muistaakseni pahempia kipuja tullut, mutta toisen pistoksen jälkeen olin jossain välissä todella kipeä. Kahdella pistoksella asia kuitenkin hoitui.. Minä en ainakaan muista, että olisin ollut sairaslomalla muuta kun sen pari päivää kun tämä todettiin ja seuraavan päivän (olin yötä sairaalassa); en ainakaa montaa päivää ollut. Saahan sitä sairaslomaa sitten haettua lisää jos sitä tuntuu tarvitsevan. Tosin eihän sun ole pakko olla sitä koko annettua aikaa, jos tuntuu että haluat aikaisemmin töihin mennä. Mulle ei sanottu mitään, että 3 kuukautta pitää oottaa ennen kun saa yrittää uutta raskautta! Me annettiin heti lupa tulla, mutta siitä meni yli vuosi ennen kuin loppujen lopuks tärppäs ja kuopuksemme sai alkunsa.
Tsemppiä ja jaksamista teille hoitoon ja odottamiseen! Toivottavasti hoito tepsii heti ekan pistoksen myötä. bd
sani