Vanhemmat, kun perheenne teini huutaa ja marssii huoneeseensa paiskaten oven kiinni, sanooko toinen teistä vanhemmista "Minä menen juttelemaan hänelle" kuten elokuvissa?
Meneekö teistä toinen juttelemaan teinille hänen huoneeseensa? Lopuksi vanhempi ja teini halaavat ja vanhempi suukottaa teiniä otsalle. Minun perheessäni aikoinaan ei ollut tuollaista. Amerikkalaisia elokuvia ja perhesarjoja katsellessani aina ajattelin onko perheessäni jotain vikaa. Me teinit murjotimme huoneissamme eikä kukaan tullut sanomaan mitään.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käyn sanomassa, että ovien paiskominen loppuu nyt. Kerran on teiniltä myös lähtenyt ovi viikoksi kun se paiskominen ei loppunut. Täysipäisiä aikuisia ovat jo kaikki
Onneksi mulla ei ollut tuollaisia vanhempia. Olin aika räiskyvä. Olisin lähtenyt myös oven mukana. Viikko ilman huoneen ovea, en pysty edes ajattelemaan.
Oletko käynyt armeijaa eli ollut ilman omaa huonetta ja yksityisyyttä? Samoin moni jakaa huoneen sisarusten kanssa. Siinä ei auta oven sulkeminen, kun et usein silti ole yksin.
Ei ole kokemusta mutta jos noin tekis sais kokea mitä on todellinen ovien paukuttelu. Lähtis koko ovi jäähylle.
Meillä sanottiin: antaa olla. Puhutaan sitten kun tulee pois. Illalla saatoin koputtaa oveen, etkö ota iltapalaa, ruvetaan kohta nukkumaan.
Asutaan yksiössä. Meillä on myös sääntö että teini siivoaa oman huoneensa :D
Komppaan tätä! Ne ovet ei oo mitään pahaa tehneet ja se niiden ovien paiskominen kuuluu naapuriin asti. Jos ei se paiskominen lopu puheella niin otetaan ovi vähäksi aikaa pois. Ei meillä muutkaan paisko tavaroita, ovia tms kun suuttuu jostakin tai ei saa tahtoaan läpi. Miksi siis teinin pitäisi saada?