Vanhemmat, kun perheenne teini huutaa ja marssii huoneeseensa paiskaten oven kiinni, sanooko toinen teistä vanhemmista "Minä menen juttelemaan hänelle" kuten elokuvissa?
Meneekö teistä toinen juttelemaan teinille hänen huoneeseensa? Lopuksi vanhempi ja teini halaavat ja vanhempi suukottaa teiniä otsalle. Minun perheessäni aikoinaan ei ollut tuollaista. Amerikkalaisia elokuvia ja perhesarjoja katsellessani aina ajattelin onko perheessäni jotain vikaa. Me teinit murjotimme huoneissamme eikä kukaan tullut sanomaan mitään.
Kommentit (27)
Kyllä minä käyn sanomassa, että ovien paiskominen loppuu nyt. Kerran on teiniltä myös lähtenyt ovi viikoksi kun se paiskominen ei loppunut. Täysipäisiä aikuisia ovat jo kaikki
Vanhassa talossa ovet sellaisia, ettei ne paiskaudu äänekkäästi, vaikka yrittäisi. Kuuluu vain vaimea THUMP.
Meillä todetaan: että semmosta.
Sitten hetken päästä jompikumpi menee muina henkilöinä katsomaan mikä tilanne. Joskus vaihdetaan puheenaihetta ja joskus jutellaan samasta tilanteesta. Mutta jätskiä ei kyl oo.
Meillä sanotaan voi voi, on tää kyllä. Sit hengähdetään ja otetaan kahvia. Sit jompikumpi menee, teini on sillä välin vähän jäähtynyt.
Joskus vahingossa unohtuu kahvittelemaan ja silloin teini saattaa tulla itse ulos ja purkaa huoliaan ihan omaehtoisesti.
Ei sano. Tunnetaan tuo meidän teini sen verran hyvin, että parempi antaa olla ihan rauhassa. Tulee sitten meidän muiden luokse kun on rauhoittunut tarpeeksi ja yleensä itse kertoo, mikä harmittaa.
Sitten on hyvä aika jo esitellä teinille huonomaineisen lähiön yksiö tarjontaa. Siellä omassa luukussa sitten saa paiskoa oviaan ja takoa pleikkaa yön läpi huppari päällä mielin määrin- lopputulos elämän surkeudestaan on täysin omaa syytä siellä.
Elokuvissa laitetaan mutkat suoriksi, jotta tarina etenee koko ajan. Tosielämässäkin kyllä pitää ovia paiskovan lapsen kanssa jutella, mutta voi olla, että se ei tapahdu välittömästi. Joskus se juttelu voi oikeasti ollakin semmoinen halaukseen loppuva.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä käyn sanomassa, että ovien paiskominen loppuu nyt. Kerran on teiniltä myös lähtenyt ovi viikoksi kun se paiskominen ei loppunut. Täysipäisiä aikuisia ovat jo kaikki
Onneksi mulla ei ollut tuollaisia vanhempia. Olin aika räiskyvä. Olisin lähtenyt myös oven mukana. Viikko ilman huoneen ovea, en pysty edes ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla ei ollut tuollaisia vanhempia. Olin aika räiskyvä. Olisin lähtenyt myös oven mukana. Viikko ilman huoneen ovea, en pysty edes ajattelemaan.
Se on muidenkin kuin teinin koti, oli kuinka räiskyvä tahansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että muut joustaa että teini saa räiskyä? Meillä on nuorin vasta vauva, ei voi paiskoa ovia vaikka kuinka ketuttais
Ei pidä mennä sinne, vaan antaa olla rauhassa. On tavallista että ovia paiskotaan ja voi hajotakin, vaikeita tunteita. Aivot ja hermosto on teinillä ahdistustilassa ja ärsystystä. Jos ei ilmaise tunteita, tukahtuu.
Ei tosiaan, meillä saa olla rauhassa jos haluaa. Sietämätöntähän se olisi, jos tultaisiin häiritsemään jos joku vetäytyy omaan huoneeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä mennä sinne, vaan antaa olla rauhassa. On tavallista että ovia paiskotaan ja voi hajotakin, vaikeita tunteita. Aivot ja hermosto on teinillä ahdistustilassa ja ärsystystä. Jos ei ilmaise tunteita, tukahtuu.
Ei meillä kukaan kotia ole edes yrittänyt hajottaa, rajansa kaikella. 1 lapsipuoli ja 3 biologista saatu aikuiseksi ilman ovien paiskomista
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan, meillä saa olla rauhassa jos haluaa. Sietämätöntähän se olisi, jos tultaisiin häiritsemään jos joku vetäytyy omaan huoneeseensa.
Kyllä jäätelön kanssa saa aina tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että muut joustaa että teini saa räiskyä? Meillä on nuorin vasta vauva, ei voi paiskoa ovia vaikka kuinka ketuttais
Ihan hullua tehdä teinitaloon vauvoja.
Teiniparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua tehdä teinitaloon vauvoja.
Teiniparka.
Teini oli ja on edelleen onnellinen pikkusisaruksestaan, huoli pois
Meitä asui viisi hlö 49neliön kämpässä. Arvatkaa, paikottiinko ovia.
Ei ole kokemusta ovia paiskovista teineistä. 17v ja 14v ovat ihan fiksuja ihmisiä eivätkä riehu.
Ei, mutta oven alta pitää laittaa lappu: " I love you. Wanna talk?" Ja sitten mennään teini huoneeseen Ben & Jerry's tms. jäätelösaavin ja 2 lusikan kanssa ja kumpikin syö jäätelöä samasta pöntöstä ja tuijottaa kaukaisuuteen kun keskustellaan.