Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö joka päivä makeaa herkkua edes vähän?

Vierailija
29.08.2022 |

Mulla pitää joka päivä olla jotain makeaa. Tänään en jaksanut mennä kauppaan niin leipasin kaakun. Nyt pitää olla tarkkana etten syö liikaa. Kaakku on iso ja makea, suklainen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka paino ei nousisikaan niin hampaat! Huomaatte sen viimeistään 60+ v. mitä usein nautittu sokeri tekee.

No perhana, pari vuotta vielä niin hampaat putoo kun täyttää 60? Hyvin päivittäin hoidetut hampaat pysyy kunnossa myös jonkun maagisen päivämäärän jälkeen. 

Vierailija
42/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka paino ei nousisikaan niin hampaat! Huomaatte sen viimeistään 60+ v. mitä usein nautittu sokeri tekee.

No perhana, pari vuotta vielä niin hampaat putoo kun täyttää 60? Hyvin päivittäin hoidetut hampaat pysyy kunnossa myös jonkun maagisen päivämäärän jälkeen. 

Ei nyt just sinä päivänä. Mut sitä ennen sitä ei välttämättä huomaa. Ei putoo mut juuri hoitoja, pois vedettävä poskihampaita, vihlontaa, halkeilua, lohkeilua kun on pahoja piileviä tulehduksia, joita ei edes hammaslääkäri huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö makeita "herkkuja" lainkaan.  En siksi, että pelkäisin painoni nousevan, vaan en vain pidä karkeista, suklaasta, leivonnaisista ym.

Marjoja kyllä syön ja onhan ne makeita.

Vierailija
44/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön makeaa todella harvoin, ehkä muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
45/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö joka päivä, mutta en myöskään pidä tiukkaa linjaa. Syön, jos tekee mieli makeaa.

Vierailija
46/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä vain joka päivä vaan joka happohyökkäyksellä. Joka ruoan päätteeksi on saatava jotain makeaa; suklaapatukka, lakupatukka, muutama irtokarkki, jätski tms. Ylipainoa löytyy...

Vierailija
47/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä makeaa päivittäin syövä on normaalipainoinen?

Minä. Ihan hoikka/normaali ollut aina.

Vierailija
48/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt just sinä päivänä. Mut sitä ennen sitä ei välttämättä huomaa. Ei putoo mut juuri hoitoja, pois vedettävä poskihampaita, vihlontaa, halkeilua, lohkeilua kun on pahoja piileviä tulehduksia, joita ei edes hammaslääkäri huomaa.

Aattelin vaan että mun isoäiti eli 97-vuotiaaksi ihan omilla hyvillä hampailla, oli syntynyt 1911 eli aikana ennen jatkuvaa hampaiden kuurausta ja xylitoleja, ja joka päivä veteli pullaa sokerikahvin kanssa ja usein iltaliköörit. Toki selkeesti yksilöllisiä juttuja nämäkin, joillekin tulee reikiä ja ongelmia vaikka kuinka hoitaisi ja päinvastoin. 

Vierailija
49/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaan nykyisin makean alkoholilla, se on yleensä ollut noin että joko alkoa tai pullaa, joskus tupakkaa myös apuna.

Vierailija
50/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan pidä makeasta joten syön sitä todella harvoin. Ennemmin jotain suolaista tai rasvaista, mutta senkin jätän lähinnä viikonloppuun.

Vierailija
51/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, esimerkiksi pienen suklaapatukan tai keksin pari. Olen normaalipainoinen ja harrastan liik7ntaa.

Vierailija
52/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tätä muuten kestä. Suklaa autaa mielipahaan

Vierailija
53/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt vuosia ja vuosia joka päivä jotain makeaa. Iltaisin kuppi kaakaota. Tai suklaapatukka tai pari karkkia. Tai kahvin kanssa keksi. Tai mitä ikinä. Joskus enemmän ja joskus vähemmän, mut aina jotain.

Nyt on pitänyt kaikki lopettaa kun puolisoni on laihiksella ja ei osteta kotiin mitään makeaa tai herkkua. Ankealta tuntuu, mutta myös järkevältä ja oikealta.

Vierailija
54/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullasiivun lempipitkosta syön töistä tultuani kahvin kyytipoikana. Selkeän imeliä juttuja välttelen, eivät houkuta.

Suklaata en pysty syömään enää kuin max rivin kerrallaan kun nuorena olin addikti. Mieletön helpotus kun sokerihimosta on päässyt, tosin ehkä jutut maistuivat herkullisimmilta nuorena, suklaa nyt ainakin. Nyt petyn lähes aina etenkin fasun levyjä maistaessani.

Vierailija
55/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattelin vaan että mun isoäiti eli 97-vuotiaaksi ihan omilla hyvillä hampailla, oli syntynyt 1911 eli aikana ennen jatkuvaa hampaiden kuurausta ja xylitoleja, ja joka päivä veteli pullaa sokerikahvin kanssa ja usein iltaliköörit. Toki selkeesti yksilöllisiä juttuja nämäkin, joillekin tulee reikiä ja ongelmia vaikka kuinka hoitaisi ja päinvastoin. 

Se on nimenomaan yksilöllistä. Ikävä kyllä. Joillain ei hampaat vaan kestä ja heidän on erityisen tärkeä hoitaa ja hoitaa ja hoitaa, sekä välttää sokereita. Mut tippuu ne ehkä silti ja mätänee suuhun.

Sit toisilla ei mitään ongelmaa.

Vierailija
56/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin viimeksi herkkuja juhannuksena -95.

Mä söin joskus 80-luvun lopulla.

Vierailija
57/77 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U p

Vierailija
58/77 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ja olen myös reippaasti ylipainoinen!

59/77 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä joka päivä jotain pitäisi saada. Valitettavasti.

Vierailija
60/77 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä menee "kahvipullat" ja olen mies. Lievästi ylipainoa ja vatsaa tullut, mutta pidän itseäni nelko normaalin kokoisena. Eikä tämä lievä ylipaino haitaksi ole ja mitään ei ole jäänyt sen takia tekemättä. Joka päiväinen herkkuhetki on piristävää ja tekee mielialan iloiseksi. Kerran kahdessa viikossa herkuttelen runsaammin esim sipsipussin kanssa.

Jos nainen ilmoittautuisi tämmöseksi mässääjäksi niin ketjussa olisi jo kymmenen miestä raivoamassa.

Mutta läskit miehet saa kummallisesti ilahduttaa itseään sokerilla ja rasvalla eikä naiset sano mitään.

Naiset on niin paljon mukavampia, vaikka suomalaismiesten lihavuus on surkeaa nähtävää.