Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon on minimiäippäraha ja lapsilisä? Mietin vaan kun opiskelen että miten pärjättäis?

Vierailija
27.10.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

litse siirryi aikanaan suoraan opintorahalta äippärahalle ja hämmästyin kun äippärahaa (tuo minimi on suunnileen saman kokoinen kuin opintotuet) verotettiin huomattavasti raskaammin kuin opintotukia.

Vierailija
2/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi on 390 e/kk ja opintoraha on 260 e/kk. Asumislisä toki tulee opintorahan päälle mutta äitiyspvrahankin päälle saa yleistä asumistukea ellei sitten perheen muiden jäsenten tulot ole liian isot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään lisiä en saa miehen tulojen vuoksi, mutta ei se sitten niin kauheeta oliskaan jos ruvettais odottaan...

Vierailija
4/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kakkonen sanoi niin äitiyspäivärahaa kyllä verotetaan rankemmin, muistaakseni vähintään 20% kun taas opintorahaa 10%. Mut ainakin mulle on jo toistamiseen ollut ilo siirtyä opintotuelta äitiyspäivärahalle kun kuitenkin jää vähän enemmän rahaa käteen. 3

Vierailija
5/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ammattikorkeakoulussa kuitenkin siihen pysty? Itse olen opiskellut yliopistossa ja nostanut aina se äitiyspäivärahan ennen äitiyslomia.

Vierailija
6/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspäivärahani on nyt hieman yli 30e. Käteen jää sillä tietyllä jaksolla (25 arkipäivää vai mitä se olikaan) noin 620e.

Vierailija
7/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa se työnteko. itse saan tuota minimiä ja se + lapsilisät nettona on yhteensä 404 euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan