Minkä auton ostaisit nyt?
Olen ollut ilman autoa nyt hetken, mutta työmatkojen yms. vuoksi auton osto olisi suunnitelmissa.
Pientä sähköautoa mietin, mutta ehkä ei ole paras vaihtoehto, jos sähkönkulutusta aletaan säätelemään.
Hybridi ei kai oikeasti ole kovin energiapihi vaan kulutus on pidemmillä matkoilla aika iso.
Minkä auton itse ostaisit nyt?
Itse en aja kovin pitkiä matkoja ja rahaa ehkä voisin käyttää max. 20000 euroa. Sähköautoon hiukan enemmänkin, kun ne ovat tosi hinnakkaita
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen jossa on panostettu turvallisuuteen eri tavoin ja hirvieläinriskeihin.
Isoissa Scanioissa taitaa olla paras suojaus hirvieläinkolareihin, lisävarusteena saatavat ruotsalaiset hirvipuskurit suojaavat autonkin, ettei isonkaan hirven osuessa tarvitse autoa korjailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla kävin hakemassa Hyundai i10. Näppärä pikkuauto, joka kuluttaa vähän ja on muutenkin halvat kustannukset. Esim vero 112e ja vakuutus kaskoineen 490e vuodessa.
Pärinää ja tärinää purkissa. Jäisi ajot lähelle nollaa, halpaa toki.
Sinä olet varmaan peruuttanutkin sellaisella kuin mitä muut on ajanut eteen päin koko ikänsä aikana kun noin hyvin kerran tiedät?
Kaikki kelpaa, periaatteessa, japanilaista en enää haluaisi ja mistään hinnasta en toyotaa. Yksi kerta riitti ehdottomasti.
Onko omaa latauspaikkaa? Taitaa kyllä tulla silti halvemmaksi ostaa joku Yaris hybridi tms pienikulutuksinen bensa pikkuauto, alle 20te sähköautot on aika vanhoja ja tosi lyhyet kantamat, riski myös akun hajoamisesta on ihan todellinen.
Olen mää vaa sevverra överiäs kuninkas että lapsillani on kultattu Bugatti Royale ja norsunluulla piälystetty Hispano Suiza peltoautoinaan
Jonkin verran käytetty diesel. Hinnat (kuulemma) tulleet alas mutta tähän ei ole mitään järkiperustetta. Vääntöä ja toimintavarmuutta löytyy. Diesel veroa kauhistellaan mutta on niissä bensa ja sähkisautoissakin verot, ei se ero ole kuin pari kolme sataa vuodessa.
Sähköautossa ei ole mitään mieltä nykyisillä sähkön hinnoilla. Lisäksi sen tekniikka kehittyy (ehkä) jolloin nykyisellä sähkötekniikalla ostaa nopeasti vanhenevia ratkaisuja.
Itse ostaisin alle 10tkm/v ajoihin vain jonkin 2-3 tuhannen euron vähän ajetun perusauton, etenkin jos ajot on pääosin taajama/kaupunkiseuduilla.