Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tiskiltä ostettu lohifile laittaa uuniin jo tänään vaikka vasta huomenna syödään? Valmistusvinkkejäkin saa antaa!

Vierailija
27.10.2006 |

Olen tosi huono näissä kala-asioissa, kun mies ei voi olla edes kotona jos kalaa valmistetaan ja syödään ja nyt kun mies on lähtenyt viikonlopuksi pois ostin rohkeasti lohifilettä tiskiltä.

Huomaako maussa jotenkin jos on paistanut lohen vasta samana päivänä? Vai maistuuko se vielä enemmän kalalle (siinä huonossa merkityksessä) jos syö edellisenä päivänä paistettua lohta?

Yleensä olen vain paistanut lohta, mutta jos laitan uuniin, pitikö se laittaa nahka alas- vai ylöspäin? Ja missä vaiheessa maustetaan? Uunilohivinkkejä otetaanilolla vastaan, sillä itsellä ei ole aavistustakaan mitä olen tekemässä (esim. pitääkö vuoka voidella?).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain ihan hukassa kalaruokien kanssa...

ap

Vierailija
2/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten uuniin 175c, n. 20 min. Ja älä paista liian kauaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parempi että teen tänään vai huomenna? Tänään en ehdi kuitenkaan syömään kun olen lähdössä ruokaravintolaan ystävien kanssa.

Vierailija
4/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytys jääkaapissa ei hätää.

Vierailija
5/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaan jääkaapissa ja valmista huomenna.

Mausta ennen uuniin laittamista. Mausteuksi riittää periaatteessa suola, pippuri ja tilli. Paistetaan nahkapuoli ylöspäin.

Vierailija
6/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uunivuokaan nahka alaspäin ja pinnalle merisuolaa, sitruunapippuria ja tilliä. Jos siis haluat taatusti herkullista :D

Vierailija
7/7 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohifileen paisto on piece of cake.

Kikkailematon lohifile:

Uuni lämpenemään 225 C:een

uunipannulle leivinpaperia, siihen file pötkölleen nahkapuoli alaspäin. Ripottele pinnalle suolaa ja valkopippuria. Sitten lorota tasaisesti oliivi- tai rypsiöljyä päälle (ehkä n. 2 rkl, laitan pullosta eli ei tarkkaa määrää)

Paista n. 10 - 15 min koosta riippuen

Kun teet kuumassa uunissa, ei sitkisty.