Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Saako sairauslomalta somettaa? Asiantuntija vastaa

Vierailija
29.08.2022 |

Ensinnäkin: Kuka pitää kollegoitaan some listoillaan?

Minulla on kaikkialla yksityiset sometilit enkä todellakaan halua alkaa missään seuraamaan tai ottamaan "kaveriksi" kollegoita. Myönnän myös joskus tehneeni niin, että, kun uusi kollega joskus kysyi, että onko minulla facebookia, valehtelin ettei ole ja etsin kyseisen tyypin somesta ja blokkasin :D

Kommentit (6)

Vierailija
2/6 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö jonkun tosiaan tähänkin asiaan hakea "asiantuntijan" vastaus?! Yksi älyttömimmistä iltapäivälehti"asiantuntija"-jutuista.

Tätä ihmettelen minä, jolla ei ole ensimmäistäkään sometiliä. Jos olisi, minulle olisi kirkkaasti selvää, että riippuisi sairausloman syystä. Suljetulta psykiatrian osastolta en toivottavasti pääsisi somettamaan, mutta jos olisin saikulla katkenneen jalan vuoksi, miksipä en somettaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tuo "asiantuntijoiden" luvattu maa xD

Vierailija
4/6 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Olen ollut 10 kk sairauslomalla. Totta kai sometan.

Vierailija
5/6 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäen suomalaisten luontaisen taipumuksen pahansupaisuuteen, en näe järkeväksi julkaista somessa mitään, mikä antaa toiselle lyömäaseen. Toisaalta, miksi tekisi postauksen esim. flunssastaan, mikä informatiivinen arvo sillä tiedolla on kenenkään kannalta - paitsi isolle egolle tietysti ulostulo: huomatkaa minut ja minun spessu flunssa.

Vierailija
6/6 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa some, jossa mulla on kollegoja on LinkedIn. Muut on täysin yksityisiä. Jos ei lasketa parasta ystävääni, jonka kanssa olen tuntenut 20v, ollaan toistemme lasten kummeja ja oltu toistemme kaasoja. Olemme nykyisin samassa firmassa töissä, mutta en oikein osaa edelleenkään ajatella häntä kollegana.

Minusta saikulta somettaminen riippuu myös vähän saikun syystä. Jos on flunssa takia pois, niin ei ole asiallista laittaa mitään latte-kuvia someen. Mutta esim. minulla murtui sormi kevään ja kesän taitteessa ja olin sen vuoksi sairaslomalla. En jumittanut koko aikaa kotona vaan saatoin käydä lounaalla tai kahvilla ja pahimman kivun väistyttyä myös vaeltamassa yms. jota paketissa oleva käsi ei estänyt. Laitoin instan Story-osioon välillä kuvia kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi