Haluaisin juoda lasin punaviiniä, mutta inhoan sitä pöhnäistä oloa
Mikä ratkaisuksi? Alkoholiton punaviini on pahaa, sitä ei tee mieli, vaan nimenomaan oikeaa täyteläistä viiniä.
Kommentit (33)
Jaa, mun isä joi ainakin mielellään jotain alkoholitonta punkkua. Maitokaupasta saa myös 5%:sta. Sitten viininmaistelijathan sylkevät viinin lasimaljaan. Olisiko se nyt sitten ainoa mahdollisuus, jos kerran mitään hyvää alkoholitonta ei kerrassaan ole olemassa?
Ota Gambinaa, rubiininpunaista herkkua.
Täällä sama ongelma, mukava olisi joskus lasillinen ottaa, mutta se pöhkö olo ei ole kiva.
Täällä myös yksi, joka kaipaa alkoholittomia viinejä. Valkoviineistä ja kuohareista on nykyään jo ihan joutavia alkoholittomia versioita, mutta punaviinin kohdalla näin ei taida olla. Onneksi trendi on kohti holittomia, joten elän toivossa että täyteläistä punaviiniäkin vielä joskus saa ilman alkoholia.
Itse juon kyllä alkoholiakin, mutta jos vaihtoehtona on holiton vastaavan niin valitsen sen. Alkoholi vaikuttaa mulla yöunen laatuun ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan unta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pöhnä siitä tulee? Juo vähemmän, niin ei tule. Yhdestä lasillisesta nyt ei ainakaan tule mitään tuollaista.
Ei vaan pitää juoda enemmän jotta tulee kunnon nousuhumala. se on paras tunne mitä voi olla.
Täällä myös yksi, olisi kivaa juoda aina välillä lasi punaviiniä ruuan kanssa, mutta juurikin se hyvin kuvailtu usvainen tunne päässä ei kiinnosta. Joskus lasillinen nousee myös päähän ihan kunnolla, että tulee hiprakka. Juon alkoholia joitakin kertoja vuodessa. En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka sanovat että ei yksi missään tunnu. Kyllä muuten minulla tuntuu!
Alkoholi kuuluu viiniin, jos sitä ruvetaan siitä poistamaan, prosessoidaan luonnon tuotetta aika rankasti. Sooda/vissyvesi on oiva lantrinki viinille, tai sitten pidät vesilasin vierellä ja hörpit siitä joka toisella kertaa. Harvoinkin juova voi totutella 12 sentin annokseen, ei se pitkään päässä tunnu. Sehän on viinin idea, että voit rentoutua ja on hyvä fiilis edes hetken verran. Jos alkoholin vaikutus tuntuu pahalta, älä juo. Maailma on täynnä maittavia juomia ilman alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama ongelma. Juon alkoholia harvoin. Tykkään punaviinin mausta, mutta en halua humaltua enkä pidä siitä tunteesta, jonka jo lasillinen aiheuttaa. Tämä on varmasti päivittäin alkoholia kittaavien vaikea ymmärtää.
Ei sitä ole pakko kulauttaa yhdellä kerralla.
Itselläni on juuri punaviinilasillinen menossa. Katsoin yhden ohjelman, mikä kesti tunnin. Olen jo juonut lasistani ennen sarjan katsomista, eikä lasi ole vieläkään tyhjä. Ei tule yhtään mitään pöhnää tällä tahdilla.
Se on vesi tehty teikäläisiä varten. Mitä ihmeteltävää aiheessa on?
Minulla on sama ongelma. Juon alkoholia harvoin. Tykkään punaviinin mausta, mutta en halua humaltua enkä pidä siitä tunteesta, jonka jo lasillinen aiheuttaa. Tämä on varmasti päivittäin alkoholia kittaavien vaikea ymmärtää.