Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet eivät vastaa kun heille puhuu? (kysymys miehille)

Vierailija
28.08.2022 |

Aloin miettimää, että miksi jotkut randomit miehet eivät vastaa jos heille sanoo jotakin? Olen parikymppinen nainen ja normaalin ja tyttömäisen näköinen. Suurimman osan miesten kanssa pystyn keskustelemaan normaalisti. Mutta joskus jotkut randomit miehet eivät vastaa kun puhun heille. (esim kysyn jotain normaalia tai puhun jtn kohteliasta small talkia) Mistä se johtuu? Onko se jotain vallankäyttöä? Vai ovatko he vaan sosiaalisesti perunoita?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ap tarvitse ottaa stressiä heidän käytöksestään. Hoidat vaan omalta osaltasi asiat kuntoon. Voit olla itse lähtökohtaisesti ystävällinen ja arvostava samalta tasolta. Heidän käytöksensä on heidän ongelmansa. Toki siitä voi antaa palautetta rakentavasti, jos joku on törppö ja vetää sitten oman rajansa ja antaa olla. Ei tarvitse myöskään yrittää puhua heille sen kummemmin kuin hekään. Ei ole sinun vastuullasi.

Vierailija
42/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kundina joskus täysin tuntematon (en sano nyt perunaksi) nainen kykeni ihan normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen, ei ollut mitään tuijotusreaktioita eikä rääkymiskomplekseja vaan jotain muuta.

ruudun ja puudelinsa roikottajia on nykyään korvannut edellä mainitut. tai riippuu alueesta. tai sitten on se piuhallinen tai kantoaallollinen kuulokoje. puudelillakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

silläkin on merkitystä missä tilanteessa ja milloin sitä meinaat..

pitäisi olla myös tilannetajua ja sun muuta.

Vierailija
44/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskäytöstapojen puutetta. Tosin lähestyville kaduilla ahdistelijoille ja huijareille joutuu valitettavasti tekemään joskus ignooraamisen.

Tosi vaikee sanoa kun ei oo nähnyt tilannetta, eikä tiedä mitä tää daami on oikein tehnyt ennen tätä hiljenemistä. Tuskin kertoo jos on törttöillyt oikein urakalla. Jäin jotenkin käsitykseen että ovat aiemmin olleet jonkinlaisissa puheväleissä. Tekstinsä perusteella kuulostaa olevan pikkasen itseään täynnä, eikä suhtaudu noihin henkilöihin kovinkaan arvostavasti. Ehkä siinä on jo kyllksi syytä olla hiljaa? Ja mistä sitä tietää mihin ne ei vastaa? Ehkä se tulee kiusaamaan ja vittuilemaan, eikä sellaiseen tosiaan tarvitse vastata.

No se on totta kyllä, että mainitsemasi seikat muuttavat asiaa. Vastasin lähinnä siihen, jos joku ilman järjellistä syytä ei lähtökohtaisesti vastaa ystävälliseen puheeseen.

Ap:n kommentit siitä, kuinka nämä miehet olisivat häntä alemmalla tasolla antoivat kyllä kieltämättä ylimielisen ja ikävän kuvan hänestä. Se saattaa pudottaa luokkalaisten arvostusta ap:ta kohtaan eli he kokevat samoin, että hän vuorostaan on heitä alempiarvoinen.

Voi olla että tuota minun pitäisi parantaa rumiin miehiin suhtautumisessa. Tosin en halua olla super ystävällinenkään rumille miehille, etteivät he ymmärtäisi väärin ja mielestäni olisi julmaa antaa väärää toivoa. Olen yrittänyt olla etäisen kohtelias, mutta ehkä he ovat loukkaantuneet siitä

Ei se anna mitään väärää toivoa, jos suhtautuu työkavereihin ystävällisesti. Opiskelukaverit ovat nimenomaan työkavereita. Vain harvoin työkavereista tulee kavereita muutenkin. Ulkonäöllä tai sukupuolella ei työpaikalla tai opiskellessa pitäisi olla merkitystä. Tosin sanoit seurustelevasi, joten ei kai pitäisi olla muutenkaan? Vastakkaiseen sukupuoleen voi suhtautua ihan neutraalin ystävällisesti ja asiallisesti ilman taka-ajatuksia muusta kuin korkeintaan kaveruudesta. Toisten väärinkäsityksistä ei kannata ottaa stressiä vaan ne voi tarvittaessa oikaista ystävällisesti. Toivottavasti neuvoistani olisi apua.

Vierailija
45/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisteja

Vierailija
46/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että kiristelevät hampaitaan sille, että ei tuokaan ole musta sillai kiinnostunut. Ja toivovat loukkaavansa kostoksi.

Vierailija
47/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pari vastaavaa miespuolista työkaveria. Eivät aina vastanneet, kun jotain kysyi. Ihme tyyppejä. Luulen että olivat vähän autisminkirjoisia.

Vierailija
48/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteja

Tämä on oikeasti yksi vaihtoehto. Se tarkoittaa sitä, että siinä ei todellakaan ole pahaa tarkoitusta, jos jollain on tämä syy oikeasti. Ei vain ole "koodattu" samaan käytösnormistoon kuin useimmat.

Vierailija
49/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vaivaa valikoiva mutismi. Et halua oikeasti keskustella tuollaisten kanssa.

Vierailija
50/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa tuolloin palautetta tyyliin "olisi toki kohteliasta vastatakin" ja jos siihen ei vastausta saa niin lähtee vain pois.

Vierailija
51/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puhut heille typeriä

Vierailija
52/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä tapa rauhoittaa yli-innokasta ja yli-sosiaalista meuhkaajaa.

Vierailija
53/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskäytöstapojen puutetta. Tosin lähestyville kaduilla ahdistelijoille ja huijareille joutuu valitettavasti tekemään joskus ignooraamisen.

Tosi vaikee sanoa kun ei oo nähnyt tilannetta, eikä tiedä mitä tää daami on oikein tehnyt ennen tätä hiljenemistä. Tuskin kertoo jos on törttöillyt oikein urakalla. Jäin jotenkin käsitykseen että ovat aiemmin olleet jonkinlaisissa puheväleissä. Tekstinsä perusteella kuulostaa olevan pikkasen itseään täynnä, eikä suhtaudu noihin henkilöihin kovinkaan arvostavasti. Ehkä siinä on jo kyllksi syytä olla hiljaa? Ja mistä sitä tietää mihin ne ei vastaa? Ehkä se tulee kiusaamaan ja vittuilemaan, eikä sellaiseen tosiaan tarvitse vastata.

No se on totta kyllä, että mainitsemasi seikat muuttavat asiaa. Vastasin lähinnä siihen, jos joku ilman järjellistä syytä ei lähtökohtaisesti vastaa ystävälliseen puheeseen.

Ap:n kommentit siitä, kuinka nämä miehet olisivat häntä alemmalla tasolla antoivat kyllä kieltämättä ylimielisen ja ikävän kuvan hänestä. Se saattaa pudottaa luokkalaisten arvostusta ap:ta kohtaan eli he kokevat samoin, että hän vuorostaan on heitä alempiarvoinen.

Voi olla että tuota minun pitäisi parantaa rumiin miehiin suhtautumisessa. Tosin en halua olla super ystävällinenkään rumille miehille, etteivät he ymmärtäisi väärin ja mielestäni olisi julmaa antaa väärää toivoa. Olen yrittänyt olla etäisen kohtelias, mutta ehkä he ovat loukkaantuneet siitä

Ei se anna mitään väärää toivoa, jos suhtautuu työkavereihin ystävällisesti. Opiskelukaverit ovat nimenomaan työkavereita. Vain harvoin työkavereista tulee kavereita muutenkin. Ulkonäöllä tai sukupuolella ei työpaikalla tai opiskellessa pitäisi olla merkitystä. Tosin sanoit seurustelevasi, joten ei kai pitäisi olla muutenkaan? Vastakkaiseen sukupuoleen voi suhtautua ihan neutraalin ystävällisesti ja asiallisesti ilman taka-ajatuksia muusta kuin korkeintaan kaveruudesta. Toisten väärinkäsityksistä ei kannata ottaa stressiä vaan ne voi tarvittaessa oikaista ystävällisesti. Toivottavasti neuvoistani olisi apua.

Kiitos neuvosta, yritän jatkossa suhtautua heihin ja heidän kaltaisiin miehiin niin. 

Vierailija
54/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi antaa tuolloin palautetta tyyliin "olisi toki kohteliasta vastatakin" ja jos siihen ei vastausta saa niin lähtee vain pois.

Pitää tehdä näin ensikerralla

Vierailija
55/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille sallitaan luultavasti enemmän epäsosiaalista käytöstä suomalaisessa kulttuurissa kuin naisille, onhan niitä stereotypioita juroista tuppisuu-miehistä. Itsekin olen törmännyt samaan (olen mies) muuta syytä en keksi.

Vierailija
56/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk nyt ei ole vaan miesten juttu yleensä, mies tykkää puhua vaan jos se johtaa johonki järkevään, esim. yhdyntään tai rahalliseen tuottavuuteen itselle. naiset tykkää jauhaa ihan vaan jauhamisen ilosta ja kuluttaa kaikkien aikaa sillä

Vierailija
57/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana ensin sanoa/kysyä jotain, mies ei kuule. Sit mä sanon HALOO! Ja jotain reagointia saa yleensä vastaukseksi. Kokeilkaa tätä.

Vierailija
58/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti nähnyt näitä naisia jotka tuijottaa seiniä jos yrität vähänkin jtn sanoa, edes moi..

Vierailija
59/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tapana ensin sanoa/kysyä jotain, mies ei kuule. Sit mä sanon HALOO! Ja jotain reagointia saa yleensä vastaukseksi. Kokeilkaa tätä.

Tälläsiä tyrkkyjä joka mies rakastaa..

Vierailija
60/77 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulla juttelemaan. Keskitytään kaikki omiin tekemisiimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme