***KESÄKERTUT 2006**'
Kommentit (34)
Eipä olla jaksettu kirjoitella pahemmin, mutta lueskeltu ollaan kyllä päivittäin sivuja. Meillä Topias on nyt 4kk ja 9 päivää päälle. Soseita ollaan syöty jo kuukauden päivät, koska poika olis halunnut olla tisulla vaikka joka tunti. Nyt syö n. 2 soseateriaa päivässä ja illalla juo velliä ja tietty lisäks tisua päälle aina öisin ja päivisinkin muutaman kerran. Topias on tyytyväinen poika, kääntyilyn masulleen aloitti jo kuukausi sitten ja nyt meinaa lähteä jo ryömimään väkisinkin eteenpäin. Naureskelee kovasti ja oikein hihkuu naurusta, kun katselee ihmeissään isoveikan leikkejä. Nukkuu aamupäivällä 2-3h:n unet ulkona vaunuissa ja sen jälkeen puolen tunnin nokosia noin kolmen tunnin välein. Yön nukkuu vaihtelevasti välillä paremmin ja välillä huonommin meidän välissä. Aloittaa unet omassa sängyssä, mutta jostain kumman syystä siirtyy yöllä mun viereen.
Ens. hammas puhkesi keskiviikkona alas vasemmalle!
4kk:n neuvolassa painoi 7550g ja pituutta oli 67cm.
Kuullaan taas ja vointeja kaikille Kerttusille!
En ole päässyt pitkään aikaan lueskelemaan teidän turinoita, joten on kiva olla täällä pitkästä aikaa. Meillä poika oli 4kk neuvolassa 62,3cm ja 7030g. Tyytyväinen poika, nukkuu yöt hyvin ja päivälläkin pitkiä pätkiä. Joko kaikkien muiden kullannuput kääntyilee? Rassella ei ole näköjään kiire lähteä liikke. Nyt vasta alkaa hamuilemaan leluja omaan käteeen jos niitä sille tarjoaa, mutta ei vielä oikein kunnolla ota niistä kiinni. Mites muilla?
Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille!
Täällä samaa vaiavaa -> lueskelen kyllä mutta ei tule/kerkeä kirjoitelluksi!!
Mekin oltiin 4kk neuvolassa tytön kanssa pituutta oli 64,5cm ja painoa 6265g. Meillä opittiin tasan vko sitten kääntymään selältä masulleen ja viime maanantaina alkoi kikattamaan ja hihkumaan ääneen. Voi kuinka se on aina yhtä ihanaa kuultavaa (Pallero siis kolmas lapsukaisemme).
Leluihin on tarttunu kohta kk pvät.
Tämä on noissa tarttumisissa ja kääntymisissä aikaisemmassa kuin 2 ensimmäistä mutta nauraminen meni sitte myöhäisemmäksi (vertaan siis vain omia lapsia keskenäni).
Jokainen kuitenkin kehittyy täysin omaan tahtiinsa, kuten kuuluukin!!
Yöt nukutaan myöskin täällä hyvin ja 3 kertaa pväunet. Aamupvällä ekoile unille jotka n. 3h ja sitte seuraavat 2 unet lyhyempiä, ½h sekä 45min, suurin piirtein.Laskeskelin että vuorokaudessa tulee unta noin 16-17h vielä.
Meillä tissitellään pelkästään mutta olen antanut jo tovin maidon ennen yöunia pullosta. Nyt aletaan hiljalleen totuttaa nannia siihen iltaan -> ollaan menossa matkalle Thaimaaseen ja jos maidon tuotanto vaikka ehtyy niin onpahan sitte saanut kuiten hiljalleen ja rauhassa totuttautua masu tuohon korvikkeeseenkin. Neuvolasta suosivat myös maissivellin totuttelua matkantakia varalle joten jos siiis sitäkin hieman ehditään maistella ennen matkaa -> matkan on 4vkoa ja 1 pvä.
Eli matkakuume alkaa olemaan hiljalleen aika korkealla. Isommat muksut eivät meinaa pysyä nahoissaan -> uiminen ja aurinko, aah, ei vaatteita ym sompaamista lomalla. Siinä saa aikuisetkin lomaa näistä arkisista jutuista. Isoin tyttö tahtoo pieniä lettiä hiuksiin jotta on sitte hiustenlaitostakin lomaa ;D
Mutta, tällaisia kuulumisia tänne!!! Niin nämä ihanat ja pienet kerttuset kasvaa!!!
MArieela kera Palleron miltei 4kk (sunnuntaina)
Kääntymisestä: Ella kääntyi ekan kerran kuukausi sitten. Sen jälkeen oli 2 viikkoa taukoa ja sit kääntyili parina päivänä tosi paljon. Sen jälkeen ei taas ole kääntynyt kertaakaan ja siitä on taasen 2 viikkoa. Nyt taas kovasti yrittää kääntyä, mutta taito on tainut päästä unohtumaan. No, mikäs kiire tässä on, Ella keskittyy enemmän tuohon juttupuoleen. On nauranut ääneen jo varmaan kuukauden ja nyt on parin viikon ajan kiljunut melkein taukoamatta.
Leluihin tarttuu kovasti, sen tais oppia 3kk iässä. Soseita ollaan syöty nyt pari viikkoa, mutta aika huonolla menestyksellä. Ehkä 1tl menee päivässä jotain sosetta. Kun näkee edes lusikan niin pistää suun tiukasti kiinni ja kääntää pään pois. Kaipa se joskus oppii kiinteitä syömään. Velli kyllä maistuu tosi hyvin.
Yöllä Ella herää aina kerran syömään. Nukkumaan käy klo 19.30, herää klo 2.30 syömään ja sit aamulla herätään yleensä klo 7, joskus klo 8. Päivällä nukkuu kolmet unet, kahdet niistä on yleensä vähän pidemmät ja ne nukkuu ulkona. Sisällä jos joutuu olemaan, niin nukkuu vaan tunnin kerrallaan.
Tytteli-83 ja Ella 4,5kk
Kun flunssa on kova ja sitten Jessellä masu on aivan vettä ja naama rupinen :(
No tänään annoin sitten Ataraxia aamulla kun oli yön aikana raapinut kulmakarvansa rikki. Päätin että syötän nyt tänpäivän vaan sitä Almiron-korviketta, että maha saatas taas kuntoon. Nyt oon aika pihalla.. Ilmeisesti ton aiheuttaa nyt se maissi .. enpä vaan tullut heti aatelleeks että maissia on Semperin gluteenittomissa näkkäreissä... tai sitten jos se ei oo se niin meikäläinen vetää ranteet auki ja juoksee kiljuen ulos :(
Niin että tänä aamuna kun tajusin että en voi nyt syödä Semperin näkkäriä, niin aamiaiseksi löysin vain ja ainoastaan perunalastuja.
Nyt sitten pitäs vissiin saada jotain lounaakskin mutta... äh mä meen nukkumaan kun kerran poitsukin nukahti omaan sänkyynsä :(
Ninni ja Jesse-rukka 4kk
Minäkin pitkästä aikaa täällä! :) On nämä sivut mulla tökkineet aika lahjakkaasti, joten en ole kirjoittelemaan päässyt.
Tyttelillä ja Ellalla kuulettaa menevän jo hyvin. Onko mahavaivat kokonaan loppuneet? Hyvä juttu, jos niin on.
Nuo allergiat on kyllä niin inhottavia! Toivottavasti tilanne helpottaa. Jaksamisia sinne Ninnille ja Jesselle!
Marieelalla on tulossa ihana lomamatka! Minkä ikäisiä ne vanhemmat sisarukset olikaan?
Täällä kaikki ok. Typy on nyt kolmisen viikkoa kääntynyt selältä mahalleen. Yrittää kovasti lähteä liikkeelle, mutta ei ole onnistunut toistaiseksi muuta kuin pyörimään akselinsa ympäri. :) Leluihin yrittää kovasti tarttua, mutta ei aina saa kunnon otetta. Äidin hiuksista kylläkin saa todella tiukan otteen.. ;)
4kk neuvola oli viikko sitten ja siellä mitat 7320g ja 63cm. Täysimetyksellä toistaiseksi mennään eikä aikomusta ole aloittaakaan kiinteitä ennen kuin imetysvälit käy liian lyhyiksi. Nyt nukkuu yön syömättä (n.klo23-7), joten ei ole ollut vielä tarvetta kiinteille. Päivällä nukkuu yhdet pitkät unet 2-4h ja sitten lyhyitä pätkiä pari. Ainut ikävä puoli on se, että nuo yöunet aloittaa vasta noin myöhään, joten omaa aikaa ei juurikaan jää. Sen verran kyllä, että muutaman kerran viikossa ehdin jumpassa käymään, mutta olishan sitä kiva viettää aikaa miehenkin kanssa...
Viikonloppuja!
Mirju ja neiti 4kk 3pvää
Ihana kun tulee talvi! Täällä Oulun korkeudella on jo monta senttiä lunta ja lisää tulee koko ajan!
Marieela, meidän tyttönen aika saman kokoinen 65 cm ja 6.1 kg 4 kk:n neuvolassa eilen. Solakka tapaus siis, tullut pituudessa isäänsä ja esikoiseen nähden 2 cm pitempi tähän aikaan.
mekin mennään thaimaaseen, tosin lähdemme jo viikon päästä. mihin päin menette? me Phukettiin, ihan turvalliseen turistirysään, viidakkoretket jäänee tältä lomalta :-) ootko löytänyt tän ikäiselle sopivaa aurinkovoidetta? luin jostain apteekista saatavasta öljystä, täytyy mennä tutkimaan.
minäkin yritän päästä reissun yli rintamaidolla, maissivelliä taidan hätävaraksi ottaa mukaan. jos nyt tyttö suostuu tuttipulloon, tähän mennessä ei yhtään oo menny alas pullosta...
tytsy ei vielä käänny mihinkään suuntaan, mutta varpaat on löydetty ja kikatuskin on uutta :-)
pidetäänhän listaa vielä hengissä kerttuset!
...ja imettäminen on haasteellista kun tyttö ottaa kiinni ja vetää...
Meillä 4kk (oikeesti ikää oli silloin 3kk ja 3vk) neuvolassa pituutta 65,9cm ja painoa 7895g eli iso poika on. Aloitettiin 4kk:n iässä potun syöminen ja syödään kerran päivässä 1-2rkl makuannos, ja meinataan jatkaa näillä makuannoksilla ainakin kuukausi koska mulla tulee maitoa vielä ihan kivasti.
Meillä nukutaan 3 päikkärit yhdet pitkät ja kahdet lyhyet. Pitkät partsilla, muualla ei nuku. Tänään just kokeiltiin, että nukkuuko muualla kun oli niin kauhee myrsky ulkona ettei sinne arvannu laittaa!
Kuinka moni teistä aatteli mennä heti keväällä töihin?
meillä 3kk ja 3vk:n iässä pituutta 65,9cm painoa 7895g eli nyt kaksi viikkoa vanhempana varmaan yli 8kg. Meillä ja nukutaan kolmet päikkärit. Kääntymiseen on kova yritys ja joskus siinä satunnaisesti onnistuu, hiljaa hyvä tulee. Kyljeltään kyllä kääntyy sekä seljälleen että vatsalleen.
Pottua ollaan maisteltu viikko, ja maistelulla jatketaan vielä pitkään koska mulla tulee maitoa vielä hyvin.
Meinaako kukaan mennä keväällä töihin?
Mekin mennään Phukettiin -> se on meille jo traditio. Lasten kanssa on kivempi ottaa arjesta irti turvallisesti ja jo valmiiksi hyväksi koetut ja testatut paikat, mm. hotelli. Mennään Karon Beachiin, Blue Orchid Resort hotelliin ja nyt siis tasan 4 vkon päästä.
Minne päin te menette Phuketissa?? Ootteko kans sen 2 vkoa siellä? SÄ kerkeet sitte tulee kertoo matka juttuja ennen ku mennään sinne ;DD ?
Kerran oltiin Kamala Beachilla (hauska nimi ju...) mutta tuo KAron antaa hiukan enemmin tuolle esikoiselle jo =)
Joko on matkakuume ylimmillään? Mulla alkaa nostaa nyt ihan hirmuisesti päätään aurinkoon lähtö -> tänään testailin hiuaknkesävaatteita mitkä jo menee ja mitkä ei -> on vielä muutama extra-kilo tuosta Pallerosta vartalolla ;DD
Olipas tosiaan lapsoset samankokoiset!! Meilläkin tuota pituutta tulee aina enemmin ku painoa. Hyvä et ees jonnekin se kasvu menee, heh..
Mutta, nyt sitä iltapulloa antamaan jotta tyttö pääsee torkuille.
Tri-trang beachille me. bamse kerho löytyy 4-vuotiaalle :-) 2 viikkoa ollaan mekin, ehtii kunnolla nauttimaan lomasta, eikä mene aika päivien laskemiseen.
juuri yritettiin maissivelliä tarjota, ei oikein huolil. no, uus yritys taas huomenna. ois turvallisempi mieli kun ois muutakin kuin rintamaito vaihtoehtoina ja ei se haittais jos sais jonkun drinksun loman kunniaksi juoda...
meillä jo matkalaukut esillä - osa tunnelmaahan on tää valmistelu!
hauskaa lomaa sinun poppoolle kun menette! voin tulla kertomaan sit millaset kelit oli :-)
Vielä pienet kuulumiset ennen yöunia. Meillä ens viikolla neuvola, joten sitten voi kertoa paino-pituuskuulumisia.
Meillä syödään näin illalla korviketta ja tissä, muuten tissiä ja päivällä maistellaan sosetta: porkkana-peruna on hyvää!!!
Joku kyseli töihin menosta. Minä menen maaliskuun puolessa välissä ja mies jää kotiin kesäkuun alkuun saakka, jolloin minulla alkaa kesäloma. Joten kovasti suunnittelen tässä imettämisen lopettamista 6kk:n iässä ja toivon että tuo väh kahdesti yössä tapahtuva tissuttelu loppuisi silloin myös...
Mutta nyt nukkumaan!
Monasti Phuketin kolunneena ei kuitenkaan hahmota missä teidän tuo majoittautuminen sijaitsee -> Onko länsi rannalla myös kuten esim. Patong, Kamala ja Karon Beach? Meneekö pohjoisemmaks vaiko viel etelämmäks teidän paikka?
Kelit on varmaan ihanat siellä jo... eikös ne yleensä marraskuusta huhtikuulle ole jo paremmat -> kuivemmat ainaskin ku muina vuoden aikoina. VAikka siellä ei tuo sade kyllä ilmaa kylmäksi vedä ;)
Viimeeks oltiin 3 vkoa siellä mutta nyt tytön/esikoisen koulun takia ei kehtaa olla yhtään enempää. Vkoks tosin ei sinne asti viitsi edes vaivautua -> johan lennot kestää niin kauan =)
Siksipä juu minäkin sen pullon ja nannin totutan ajoissa -> itellä turvallisempi mieli ettei tosiaan ole pelkän rinbtamaidon varassa. Mulla tuo maito meinaa ehtyä tääl Suomeskin helposti joten siel kuumuudes meillä voi tosiaan käydä köpelösti sen suhteen. Toivon tosin ettei kävis. JA antaahan se pullo tosiaan kivan lisän muutamaan ihanaan drinksuun siellä lomalla *haaveilee jo*
Mulla kans on matkalaukku tuossa nurkassa jo esillä-> tosin sain sen vasta synttärilahjaksi enkä viitsi sitä enään turhaan varastoon kiikuttaa. Piti saada lisää kapsäkkiä kun on " jo" 5 hengen perhe et mahtuu kaik tarvittava mukaan :)
Mutta nyt meen nukkumaan...
Meillä oltiin perjantaina 4kk neuvolassa, mitat oli 7040 ja 64cm. Kiinteitä syöty jo kohta 3 viikkoa meillä ja lisäksi tissiä kovasti. Mä yritin myös tota maissivelliä mutta ei uppoa, liekö maku vai tuo pullo syynä? Korviketta (nannia) on mies joitakin kertoja antanut pullosta kun olen ollut kodin ulkopuolella luuhaamassa ja kuulema syö hyvin pullosta mutta kun minä kerran yritin antaa pullosta (olin juonut just isohkon lasin punaviiniä :D ) ei herra syönyt lainkaan, tissiä vain hamusi. Mieheltä kyllä otti sitten kun poistuin takavasemmalle...
Meillä syödään nykyään puolilta päivin kasvissose ja noin neljän aikoihin hedelmäsosetta. Tavoitteena saada vielä velliä yötä vasten kun meillä ei ole TIETOAKAAN edelleenkään minkäänlaisista yöunista. Herra nukkuu hyvin (syö silloin vain kaksi kertaa yössä) vain tissi suussa ja minähän en sitten kovin syvästi taas nuku.
Neuvolasta kysyin miten paljon uskalla jo antaa soseita kun ne näyttäisi niin hyvin uppoavan, suu aukeaa todella kuin linnunpojalla. Olen antanut tyyliin max 3tl kerralla. neuvolatäti sanoi että kyllä terve vauva osaa itse säädellä kun on jo tottunut kiinteisiin. Niinpä meillä uppoaa kokonainen purkki yhdellä aterialla, enemmänkin menisi!!! Ja tissiä tietty päälle aina. Rintamaitoa tuntuu tulevan hyvin ja en todellakaan usko että Tomi kovin helposti tissistä tulee koskaan luopumaan, tissi kun tuntuu olevan maailman ihanin asia hänestä! :))
Meillä käännytään ahkeraan vatsalleen ja sitten kiukutellaan perään kun ei jaksakaan olla masullaan pitkään, ja kun käännän selälleen mennään heti vieterimäisesti mahalleen. Hoh hoijaa, sitteriin pitää välillä köyttää jotta saan jotain tehtyä. Viime yö meillä itkettiin kolmen vartin välein mahallaan ja itku ei loppunut ilman tissiä joka suussa taas väännyttiin mahalleen ja sitten taas huudettiin kun niskat väsy eikä poika ymmärrä että pään VOI laskea patjaa vasten ;).
Kovin on tyytyväinen ja nauravainen, helpoin vauva näistä meidän kolmesta lapsesta on ehdottomasti tämä ihanuus! Nauraa ja kikattaa ja jokeltaa, uutena tullut se että laittaa kielen rullalle ja päästää drn-drn ääntä ja sylki lentää :))).
Olettekos kokeilleet tota äippäpakkausken toppapukua? Tänään laitoin sen päälle ja kylläpäs se istui huonosti! Yllätyin ihan, vaikka onhan se vielä isokin mutta vetoketjut tuli suuhun ja niitä piti käännellä päällekkäin...muuten kun olen sitä ihaillut että onpas näppärät ne kaksi vetoketjua jne., noh, pakko kait ostaa pienempi toppis vielä alkutalveksi.
Töihinmenosta joku kyseli, en ole menossa vielä ainakaan kahteen vuoteen töihin.
Marieela ja Moisle, kateellisena täällä!!! Meidän PITI mennä Thaimaaseen tänä talvena mutta eipä nuo rahat oikein riittänyt kun mies alkoi rakentaa varasto/autotalli hässäkkää..........No jos sitten joskus!!?
t. mariadee + Tomi 4kk 5pvää
Mr Mini vetää aamun ensimmäisiä unia ja äitee hörppii kahvia, ihanaa!
Tää arki on todella alkanut maistua. Tuntuu ihan hirveältä ajatuskin hoitoonlaittamisesta. Ei kylläkään ole ajankohtainen kuin vasta syksyllä 07, kun menen suorittamaan viimeiset 10ov jotka jäi tekemättä poikasen odotuksen vuoksi viime keväänä.
Mulla on viimepäivinä aika mennyt tuolla kestovaippasivujen puolella. Alkujaan oli tarkoitus, että kestoillaan koko vaippakausi mutta kaikki kuoret ja vaipat oli vastasyntyneelle aivan liian isoja enkä sitte alkanu hommata kaiken sähellyksen keskellä pienempiä vaan odottelin pyllyn levenemistä. Nyt ollaan päiväkestoiltu kuukausi ja on niin helppoa, että ajattelin alkaa osteleen jo isompia vaippoja noin jatkoa ajatellen.
Soseita ei meillä maistella vielä. Naureskellen puhuttiin, että jos sitten joulupöydässä poikasen eväät olisi esim. perunasose mangolla.. Hih, aika herkkua :) 4kk-mitat saadaan torstaina, kun mennään rokotteelle. Neuvolaläkäri on vasta 15.11. ja siellä tavataan oma terkkari.
Täällä oli vauvakuumeestakin (vissiin viime pinossa) juttelua. Mul ei tosiaan ole vielä vauvakuume, oon niin huumaantunut tuosta ihmeestä. Muutenkin ollaan miehen kanssa puhuttu, että pidetään pidempiä välejä mahdollisilla tulevilla lapsilla ja tällä poikasella. On hieno saada antaa huomiota vain yhdelle pienelle kerralla. Mulla on lähipiirissä niin paljon toisenlaisia esimerkkejä, että toivoisin voivani tehdä toisin. Täytyy kyllä myöntää, että ajatus toisesta tällaisesta kultapallerosta tuntuu erittäin suloiselta ja rakkaalta, mutta ei vielä.
Mutta nyt teen jotain muutakin kuin kökötän netissä koko päiväuniajan :)
Iloa viikkoon ja lumisia hetkiä - näytti ensimmäiset hiutaleet leijailevan täällä meilläkin tänä aamuna ********
Alide ja nukkuva Poikanen
Kiva, kun tää pino kuitenkin on pystyssä, vaikka välillä se kyllä näyttää uppoavan...ja kun en itsekään jaksa joka päivä tulla kirjoittelamaan samoja asioita omasta navasta...vaikka saishan sitä varmaan keskustelun muistakin aiheista kuin tästä omasta vauvasta, hih!
Ja mielellään mä silti luen muiden omat navat, vaikka kuinka monta kertaa päivässä!
Ja asiaan...
Kaikki siis hyvin...edelleen nukkuu ja syö hyvin tissiä. Välillä tekee mieli antaa kiinteitäkin, kun sit ajattelen, et minkä takia, kun on näinkin ihan tyytyväinen? Tällä hetkellä Kerttu vetelee toisia uniaa terassilla, kohta on 1,5 h täynnä, joten saattaa kohta heräilläkin.
Ihanaa teillä, jotka pääsette lomalle...mä olen yrittänyt kanssa saada matkakuumetta mieheen aikaseksi, jos vaikka kesällä lähtis. Sitä kyllä toistaiseksi hirvittää loma lasten kanssa. Musta siihen pitää vaan asennoitua eri tavalla kuin lomaan kaksin. Teillä on varmaan kokemuksia, koska olette ilmeisesti ennenkin olleet lasten kanssa liikenteessä?
Töihin mä olen menossa ensi syksynä. Luulen, että siihen mennessä olen jo siihen valmis. Ei sillä tykkään olla kovasti kyllä kotonakin,mutta töissäkin on ihan kivaa (ainakin tälleen äitiyslomalla noin on helppo sanoa...8) ) Kertun mummi olis tuolloin jo eläkkeellä,mutta en sitten tie viitsiikö sitä vaivata hoitopalvelulla..oiskohan se jo kuitenkin tarpeeksi työtä tehnyt...meinaan työtä näiden kanssa kuitenkin on...8)
Vauvakuume..hmmm...siis tuossa pari kuukautta sitten sanoin, että ei varmaan tule yhtä pian kuin viimeksi (esikoinen oli 5kk, kun se iski), mutta miten kummassa se taas nostaa päätään!! Järjellä ajatellen, mä en kyllä haluais olla taas raskaana, voi kauhistus, kun ajatteleekin sitä alun oksentamista...Ja saishan tää ikäerokin olla vähän suurempi tällä kertaa. Olen monta kertaa kiittänyt siitä, että tuo Kerttu on noin helppo, muuten olis kyllä ollut tiukat paikat 2veen ja vauvan kanssa. Mutta siis...kai mulla pienenpieni kuume on?
Sitten piti vielä kysyä kantoliinasta, kuinka moni käyttää? Mitä mieltä? Mä sain sellaisen vasta ja olen tykännyt kovasti. Rintareppu on kyllä ollut, mutta tämä tuntuu jotenkin enemmän mukavalta. Vauva asento on parempi ja itsellä ei hartiat väsy. Olin vaan tässäkin asiassa niin laiska etten jaksanut aikaisemmin ottaa selvää jne...sama ton kestoilun kanssa...periaatteessa vois kiinnostaa, mutta mä en vaan viitsi ottaa siitä niin paljon selvää, et jaksaisin aloittaa hommaa. Musta olis kivaa, kun joku tois vaan sopivat vehkeet ja opettais homman...kyllä sit siitä varmaan menis!
Tulipas pitkä selostus, annan tilaa muillekin!
Mariisa ja Kerttu
tri-trang on patongin ja karon beachin välissä. sellanen koralliranta, ei paras uimiseen, mutta varmaan vierailemmekin sitten noilla isommilla. ootko muuten löytänyt tän ikäselle sopivaa aurinkorasvaa/öljyä? minä oon apteekeissa vieraillut, mutta ainoastaan 6 kk:sta lähtee joku, suurin osa 1 vuotiaasta. paras suoja varmasti kuitenkin pitkälahkeiset vaatteet.
mitäs oot uimisen kanssa meinannu? perheuinnissa sanoivat, ettei suosittele laisinkaan näin pienelle. on meillä uimavaipat mukana, saa nähdä tuleeko käytettyä, onhan siellä varmasti jonkun verran pöpöjä vaikka menis aamulla ekaks.
meettekö yölennolla? onko kokemuksia kuinka on sujunu aiemmin?
moisle - enää 5 yötä!
MOISLE: Mä oon käyttänyt sitä Eucerinin aurinkorasvaavoidetta apteekista keskimmäisellekin joka oli karvaa vailla 6kk vanha. Farmaseutti sitä aikanaan suositteli joten luulen et nyt myös sitä tälläkin kertaa.
Tärkein kai on se et on Fysikaaliset suojat rasvassa eikä kemialliset. (Kemialiiset imeytyy ihon pintakerroksesta syvemmälle, fysikaaliset ei.)
Meillä vielä edessä tuo rasvan hankinta -> jospa vaik tänään ehtis apteekis käymään ku mennään hakee kesäkerttumme passikin kotiin :)
No tiedänhän mä sen TrinTrang-rannan sitte -> nimi ei vaan ole ollut muistissa ;D Ollaan käyty siel itekkin katselees muutaman kerran.
Jep, yölento meillä on-> aina ollut. Lentääkö sinne muitakin lomalentoja kuin yölentoja? Mun kohdalle ei koskaan oo viel osunu vaik ollaa siel ravattu useesti. Hyvin on aina sujunut. Viimeeks oli sinne mentäessä lennolla 27 pikkulasta ja kaikki nukkuivat kuin tukit!! Luulen et pvän pitkät aherrukset takana ja koneen himmeä valaistus ja tasainen hurina nukuttaa vilkkaimmankin lapsosen!!
MARIISA: Kyllähän se lomailu on toki erilaista lasten kanssa mutta antoisaa kuitenkin. Ja jo ympäristöbn vaihdos tekee hyvää. LApset on ehdottomasti helpompia (ainakin meillä) lomalla kun ei ole vaate riesaa ym ym mitä täällä kylmässä pohjolassa on.
MARIADEE: Toivottavasti saatte pian mahdollisuuden Thaikkuihin. On siellä vaan aivan ihanaa lastenkin kanssa. Kuin paratiisissa tosiaan olis hetken aikaa.
Mutta nyt en kerkee muuta kun ollaan lähdössä kaupoille ja sitä passia hakee...
Marieela kera Palleron 4kk 1pvä.
Onhan aika vierähtänyt nopeasti ihan itsestään. En ole pitkään pitkään aikaan täällä käynyt kirjottelemassa joskus satunnaisesti olen käynyt kuulumisia lukemassa.
Meillä Joona kasvaa hienosti 4kk oli painoa 7900g ja pituutta 63cm... Eli lyhyt ja paksu poika. Todella hyvän tuulinen poika on ja juttelee lähes tauotta ja naurusta hihkuu. Kääntymiset sujuvat ja pieniä matkoja tuo kaveri ryömii, mutta on sellanen sivu myyryäjä :)
Edelleen mennään pelkällä rintamaidolla. päivisin Joona syö 3-4 tunnin välein ja on nyt reilun viikon nukkunut 8h yöunia. Äiti alkaa olla uudestisyntynyt... Eipä tässä vielä ole mitään kuvitelmia, että olisi pysyvä tila... mutta nautitaan ainakin tästä hetkestä. Soseita aloittelen varmaan perunalla tuossa kuukauden päästä, kun poju on sen liki 6 kk. Sitten vaan hedelmiä ja marjoja ja velliä siihen tahtiin, kun masu sopeutuu. Tytön kanssa soseiden aloitus oli oikeaa pulautus sirkusta ja harsot olivat mielenkiintoisilla läiskillä...
Kaikille oikein hyvää syksyn jatkoa ja talven alkua!! En varmaankaan taas aikaan tänne eksy... tai sitten eksyn... Onkos joku muuten jo uusioraskautunut (sanahirviö) ;-)
Lytte ja Joona poika kohta 5kk