HS:Pääministeri Sanna Marinin kanssa juhlineiden henkilöiden yritykset ovat tehneet kovaa tulosta
Pyrkiikö media eristämään pääministeri Sanna Marinin?
Siinä missä vaikuttajat hyötyvät Marinin kautta saamastaan huomiosta, myös Marin saa näkyvyyttä vaikuttajien kautta ja potentiaaliset äänestäjät voivat liittää häneen uudenlaisia mielikuvia.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009023923.html?share=ed5f0555a111872e9…
Kommentit (18)
Joo luin tuon.
Suurin osa noista Sanna Marinin tutuista on kulttuurialan yrityäjiä.
Ei ne mitään kerjäläisiä ole, elättävät itsensä omalla työllään.
Vasemmisto on perinteisesti ollut koko kansan kulttuurin ja urheilun kannattaja ja puolesta puhuja.
Toisin kuin eliittikulttuuri oopperineen ja viulukonsertteineen..
Marin ei varmaan ole täysin riippuvainen enää siitä miten valtamedia häntä käsittelee, kun julkisuutta tulee niin paljon ihan ohi valtamedian. Eli vaikka kohuja tulisikin, niin ei tarkoita automaattisesti kannatuksen romahtamista. En vertaa suoraan Trumpiin, mutta eipä hänelläkään kannatus näytä suoraan kohuihin reagoivan jostain syystä.
Tarkkaan harkittu ja laskelmoitu operaatiohan se oli. Erittäin onnistunut sellainen.
Mitä pahaa hyvässä näkyvyydessä edes on?
Poliitikko kuin poliitikko haluaa mahdollisimman paljon sitä.
Niin siis yhteistyökumppanithan näille vaikuttajille kantavat rahaa, eivät he rahaa tee tai tuota yhtään mitään, vaan ovat mainostajia. En ole itse täysin vakuuttunut kuinka tehokasta moinen mainonta on ja kuinka hyvin benchmarkit pystyvät tehokkuutta mittaamaan. Toisaalta halpaa se on verrattuna valtakunnallisiin mainoskampanjoihin. Suuri tiimi korvautuu muutamalla vaikuttajalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis yhteistyökumppanithan näille vaikuttajille kantavat rahaa, eivät he rahaa tee tai tuota yhtään mitään, vaan ovat mainostajia. En ole itse täysin vakuuttunut kuinka tehokasta moinen mainonta on ja kuinka hyvin benchmarkit pystyvät tehokkuutta mittaamaan. Toisaalta halpaa se on verrattuna valtakunnallisiin mainoskampanjoihin. Suuri tiimi korvautuu muutamalla vaikuttajalla.
Rahan jakamista kavereille. Ihmiskauppa liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Kalevi Sorsaa (SDP) harmitti se, että media tulkitsi ja teki johtopäätöksiä siitä, mitä mieltä kansalaiset olivat erilaisista yhteiskunnallisista kysymyksistä.
Sorsan mielestä ideaalitilanne olisi se, kun tieto kulkee esteettömästi ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Puolueen johto voisi tiedottaa asioista suoraan äänestäjille ilman, että media olisi välissä sotkemassa viestiä. Vastaavasti kenttä voisi antaa palautetta suoraan johdolle.
Sorsa näki siis vuosikymmeniä etukäteen sosiaalisen median synnyn.
HS Marko Junkkari 28.8.2022 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008952091.html?share=e3c4f99f1786bb…
Nyt mediaa harmittaa se, että sosiaalisen median avulla poliitikot kuten pääministeri Marin tavoittaa potentiaalisia äänestäjiä suoraan ilman median väliintuloa. Masinoidaan siis interventio; kehitetään Marinia halventava mediakohu, luodaan sosiaalista mediaa käyttävistä henkilöistä kielteinen julkisuus ja romutetaan luottamus. Tämän seurauksena eristetään pääministeri Marin somesta ja samalla seuraajistaan.
Somen isoimmat kohut, joita avitetaan trendauksella, ovat täysin sama asia kuin perinteinen media.
Vierailija kirjoitti:
Influensserien ei oikeasti tarvitse tehdä mitään. Joku toinen suunnittelee isoimmat jutut ja yhteistyöt ja kaikki aina vaatteista lähtien ja silti nostelevat tuollaista tuloa vain ja ainoastaan, koska kuuluvat jauhojengiin.
Ainakaan, jos kyseessä on naisille suunnatut tuotteet. Tuote-esittelyt ovat pääasiassa hölyn pölyä. Tuotetestaajia on ollut netti täynnä jo ennen sosiaalista mediaa, mutta kyllä nämä saitit joutuvat eriyttämään varsinaiset tuotetestit ja sivustoilla olevan mainonnan.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Kalevi Sorsaa (SDP) harmitti se, että media tulkitsi ja teki johtopäätöksiä siitä, mitä mieltä kansalaiset olivat erilaisista yhteiskunnallisista kysymyksistä.
Sorsan mielestä ideaalitilanne olisi se, kun tieto kulkee esteettömästi ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Puolueen johto voisi tiedottaa asioista suoraan äänestäjille ilman, että media olisi välissä sotkemassa viestiä. Vastaavasti kenttä voisi antaa palautetta suoraan johdolle.
Sorsa näki siis vuosikymmeniä etukäteen sosiaalisen median synnyn.
HS Marko Junkkari 28.8.2022 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008952091.html?share=e3c4f99f1786bb…
Nyt mediaa harmittaa se, että sosiaalisen median avulla poliitikot kuten pääministeri Marin tavoittaa potentiaalisia äänestäjiä suoraan ilman median väliintuloa. Masinoidaan siis interventio; kehitetään Marinia halventava mediakohu, luodaan sosiaalista mediaa käyttävistä henkilöistä kielteinen julkisuus ja romutetaan luottamus. Tämän seurauksena eristetään pääministeri Marin somesta ja samalla seuraajistaan.
Hyviä huomioita. Marinilla, medialla ja oikeastaan puolue-eliitilläkin on jännitteinen suhde. Marin on hyödyntänyt somekanavia tiedottaessaan asioistaan, koska ei ole halunnut olla riippuvainen "hovitoimittajista" ja puolueen vanhoista parroista. Tämäkös entistä liigaa kyrsii.
Vierailija kirjoitti:
Marin ei varmaan ole täysin riippuvainen enää siitä miten valtamedia häntä käsittelee, kun julkisuutta tulee niin paljon ihan ohi valtamedian. Eli vaikka kohuja tulisikin, niin ei tarkoita automaattisesti kannatuksen romahtamista. En vertaa suoraan Trumpiin, mutta eipä hänelläkään kannatus näytä suoraan kohuihin reagoivan jostain syystä.
Paitsi että pari päivää sitten tehdyssä kyselyssä yli 40% suomalaisista sanoo käsityksensä pääministeristä huonontuneet tämän uusimman kohun takia.
Se ei tietysti välttämättä vaikuta äänestyskäytökseen.
Sannan kannatus on noussut uusimmassa pressagallupissa. Kannatti bilettää!
Självklart. Då någon Pippa Peräläpi får sin svarta väska i tidningar med Finlands sämsta premiärminister genom tiderna, rusar alla skadapellen till affärerna och skall ha en likadan. Klart att de klistrar sig vid deras hallonsträck så hårt det bara går. Mjölka så länge det kommer mjölk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Kalevi Sorsaa (SDP) harmitti se, että media tulkitsi ja teki johtopäätöksiä siitä, mitä mieltä kansalaiset olivat erilaisista yhteiskunnallisista kysymyksistä.
Sorsan mielestä ideaalitilanne olisi se, kun tieto kulkee esteettömästi ylhäältä alas ja alhaalta ylös. Puolueen johto voisi tiedottaa asioista suoraan äänestäjille ilman, että media olisi välissä sotkemassa viestiä. Vastaavasti kenttä voisi antaa palautetta suoraan johdolle.
Sorsa näki siis vuosikymmeniä etukäteen sosiaalisen median synnyn.
HS Marko Junkkari 28.8.2022 https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008952091.html?share=e3c4f99f1786bb…
Nyt mediaa harmittaa se, että sosiaalisen median avulla poliitikot kuten pääministeri Marin tavoittaa potentiaalisia äänestäjiä suoraan ilman median väliintuloa. Masinoidaan siis interventio; kehitetään Marinia halventava mediakohu, luodaan sosiaalista mediaa käyttävistä henkilöistä kielteinen julkisuus ja romutetaan luottamus. Tämän seurauksena eristetään pääministeri Marin somesta ja samalla seuraajistaan.
Somen isoimmat kohut, joita avitetaan trendauksella, ovat täysin sama asia kuin perinteinen media.
Perinteinen media on mielestäni sellainen, joka on paikalla kun tapahtuu ja raportoi siitä, haastattelee itse ihmisiä, lukee tiedotteet ja taustoittaa ne, hakee lisätietoa ja asiantuntijoita yms. Nykyään osa perinteisestä mediasta on ryhtynyt tekemään "uutisia" somealustojen sisällöistä ja tuomalla niille lisää näkyvyyttä, onnistuvat liiottelemaan jutut niin, että mistä tahansa twiittiketjuista tai örkkipalstan jorinoista tulee hirveä kohu. Sen jälkeen on sokka irti eikä kukaan enää tiedä mikä on totta ja mikä tarua. Perinteinen media kai sentään pyrki totuudenmukaiseen uutisointiin? Nyt on totuudenjälkeinen aika.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan harkittu ja laskelmoitu operaatiohan se oli. Erittäin onnistunut sellainen.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaan harkittu ja laskelmoitu operaatiohan se oli. Erittäin onnistunut sellainen.
Just näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ei varmaan ole täysin riippuvainen enää siitä miten valtamedia häntä käsittelee, kun julkisuutta tulee niin paljon ihan ohi valtamedian. Eli vaikka kohuja tulisikin, niin ei tarkoita automaattisesti kannatuksen romahtamista. En vertaa suoraan Trumpiin, mutta eipä hänelläkään kannatus näytä suoraan kohuihin reagoivan jostain syystä.
Paitsi että pari päivää sitten tehdyssä kyselyssä yli 40% suomalaisista sanoo käsityksensä pääministeristä huonontuneet tämän uusimman kohun takia.
Se ei tietysti välttämättä vaikuta äänestyskäytökseen.
Tulos oli otsikoitu väärinpäin. Suurin osa sanoi, ettei ole vaikutusta.
Oikein. Se on yritysten tarkoituskin.
"Kova tulos" ei ylitä uutiskynnystä kunhan yrittäjä myy perinteisiä tuotteita ja palveluita harmaa puku päällä. Sitten se on ongelma, kun "kova tulos" tehdään muuten kuin myymällä miesvaltaisten alojen tuottamia palveluita ja tuotteita.