***Maalismasut TO-Su***
Aloitetaanpa uusi pino.
Pssst muutkin: tämä on tosi helppoa. Kuka vaan voi aloittaa.
Edellinen pino:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
T:Vacsuli ja papu rv 10+2
Kommentit (24)
Onneksi ei tarvitse olla syömättä, kuolisin varmasti, aamuisin ennen aamupalaa on olo kuin kuolemaa tekevällä. melkein.
Mutta kiitoksia VACSULI75 linkistä!
Täälläkin on nyt ensimmäinen neuvola takana...la on neuvolan mukaan päivää aiemmin ku muissa laskureissa eli 10.3. no samapa tuo...lasken nyt sit tuon uuden mukaan...sehän voi vielä muuttua ku on viikon päästä np-ultra.
Musta on aivan typerää että meidän alueella on uusi systeemi! Kun neuvolakorttiin merkitään kohta "paino ennen raskautta" niin siihen laitetaan nykyään ensimmäisen neuvolakäynnin paino, välittämättä siitä onko neuvola viikolla 5 vai 15!!! No sen takia joudun nyt sitten sokerirasituskokeeseen marraskuussa! Että ärsyttää! Se on ihan kamalaa!!!! Jos olis laitettu oikeasti paino ennen raskautta niin olisin siltä säästynyt!
Muuten kaikki oli ok, ja sydänäänet kuului vahvoina! Tätikin ihmetteli että ei ainakaan ole kovin hentoiset äänet! =)
Nautitaan vielä lopusta sunnuntai-illasta!
Äiti1983 rv 11+5
Ihana kun jaksatte kirjotella! Mulla on tullut tavaksi lukea tein jutut sängyssä ennen nukkumaanmenoa ja sitä omaa rauhallista hetkeä odottaa joka ilta.
Väsymys on tiessään ja tilalla unettomuus, en tiedä kumpi parempi. Pahoinvointi pysyy jo kurissa syömällä kokoajan, heh. Tissit on järkyttävän kipeät. Oon jo valmiiksi tosi ahdistunut siitä kuinka kipeä olen tällä kertaa, kun maito nousee. Edellisillä kerroilla olisin mielummin synnyttänyt kaksi kertaa, kun kestänyt sitä tuskaa. Kuumetta oli reilusti ja tissit kivikovat ja tulehtuneet kauttaaltaan. Heräsin maitolammikosta aina kun nukahdin. Sain sitten vihdoin, kaikkien kylmäkääre, juomarajotusten, tulehduslääke lappusten jälkeen lääkityksen mikä vähentää maidon tuotantoa ja tilanne helpotti muutamassa tunnissa. Meinaan kysellä tätä lääkettä, jonka nimeä en muista nyt jo etukäteen. Pari päivää niitä söin ja tilanne rauhottui hyvin. Maitoa olisi lääkityksestä huolimatta ollut koko osaston vauvoille. Onko kellään vertaistukea tai jopa tietoa tuon lääkkeen mahdollisesta nimestä?
Niskaturvotusultrassa oli uninen vauveli. Koko vastasi viikkoja ja turvotusta ei liikaa. Ilosta tuli taas itkettyä. On se vaan kuitenkin vaivoista huolimatta niin mahdottoman ihanaa tää odotus! (kysykää huomenna aamulla, niin oon taas eri mieltä ) :p
Moikka taas masun kasvattajat!
Avion 12+6 (kai?)
En oo kyllä minäkään labraan vieny virtsanäytettä!! Verinäytteet kävin kyllä antamassa jo reilu kaks viikkoo sitten. Ei se neuvolantäti mitään sanonu et pitäs pissinäytekkin viedä. Mut jos en väärin muista, niin aiemmissa raskauksissa taisin sen näytteen antaa...
Joku mainitsi tissikivusta... Mulla ei oo helpottanu ollenkaan tää kipu. Meinaa itku illalla päästä kun rintsikat heittää pois. Pitäs ostaa yöks sellaset sporttiliivit niin helpottas. Enkä kyllä muista miten kauan tää kipu jatku tyttöjä oottaessa, mut ei ne kyllä missään vaiheessa ollu näin kipeet, vai liekkö jo kivut unohtunu vuosien varrella.
Mut nyt pitää lähtee tytön kans kauppaan. Morjens!
Maikku80 rv 12+6