Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maalismasut TO-Su***

21.08.2008 |

Aloitetaanpa uusi pino.

Pssst muutkin: tämä on tosi helppoa. Kuka vaan voi aloittaa.

Edellinen pino:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

T:Vacsuli ja papu rv 10+2

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin töissä kääntymässä. Ja tostesin sen olevan liian aikaista. Kotiin vaan flunssaa potemaan. Ärsyttää vaan ihan kybällä. Flunssa ja pahoinvoitni eivät ole kiva yhdistelmä ja kun päänsärkykin päätti liittyä bileisiin niin avot tää lähti nukkumaan ennen yhtätoista.

Elen näin tosi realsitista unta että tuli keskenmeno. Päällä unessa ja oikeesti oli täsmälleen samat yövaatteet ja pöntölle istuess alkkareissa punaista verta reilusti. Heräsin ja köpötilin vessan klo 0500 ja eikä housuissa mitään.

Eipä tässä muuta. Muille parempaa loppu viikkoa.

T:Vacsu ja papu

Vierailija
2/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että josko tänään vihdosta ja viimein ryhdistäytyisin ja saisin aikaiseksi kirjoitella. Olo hitusen pirteämpi verrattuna muihin päiviin..

Lääkärineuvola oli siis jo 13.päivä ja siellä lääkäri totesi kohdun vastaavan viikkoja 12 - oikeasti silloin 9+3 - kutsu ultraan tuli maanantaina ja ultra olisi kuitenkin vasta 3. syyskuuta vaikka lääkäri "varoitteli" että saattaa tulla nopeastikin kun kohtu isompi kuin viikot antavat ymmärtää. Ultrassa sitten saadaan vihdoin tietää missä mennään ihan oikeasti. Mies jo meinasi jättää tulemasta kun "pelkää" kaksosia. =)

Vasculi75 oli nähnyt unta keskenmenosta. Minä näin myös pari yötä sitten. Olin suihkussa ja aloin vuotamaan, käteeni tuli sellainen merihevosen näköinen "olio".. Pikkasen hormoonit tekee temppujansa. Esikostakin näin mitä kummallisempia unia, juuri niitä missä ei ole päätä eikä häntää. Ja edellisyönä näin että murtauduttiin miehen kanssa naapurin kämppään kun tiedettiin että ne ei ole kotona, ihan vain katsomaan millaista heillä on.. voi jösses!! =)

Kävin tuossa kaupungillakin ostamassa mammahousuja! Nää on sitten nykyään mun vakivarustus, ei muihin enää sovi. Maha on kyllä sen verran suuri ja näkyvä jo näillä viikoilla niin vähän mietityttää mitä se sitten lopussa on.

No josko se kasvaisi nyt kunnolla ja himmaisi sitten jossain vaiheessa että saan itseni mahtumaan töissä loman jälkeen vielä työvaatteisiin.. =)

Tässäpä nämä kuulumiset tällä erää!

Loppuviikkoja ja mahankasvatuksia!

t: LillaMy ja öhkis 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pitkästä aikaa ehdin käväistä täällä. Töissä on ollut aika kiirettä enkä ole kotona jaksanu enää koneella olla..

Alkaa olla kohta viikot samoissa ku tuli se keskenmeno. Tänään on ollu lähes samanlaista kipua ku silloin ja pelottaa ihan hulluna!!!!! Mä en kestä, jos nyt käy samalla tavalla! Mä en oo kyl vieläkään oikein uskaltanu iloita tästä raskaudesta. Viimeisein viikon aikana oon alkanu vähän jo varovasti ajattelemaan tulevaisuutta kolmen lapsen äitinä. täytyy nyt vaan toivoa, että kaikki menis hyvin!!!

En ehtiny taaskaan lukea edellistä ketjua. Toivottavasti kukaan ei ole tippunut matkasta!

t. iiiik

Vierailija
4/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tällä viikolla on ajeltu keskussairaalan ja kodin väliä.. kolmas reissu huomenna ja toivottavasti viimeinen tällä erää! Eli huonojen ja hyvien tulosten arpomisen jälkeen lääkäri soitteli perään että kuitenkin hormoniarvo oli laskenu. Eli huomenna yritetään saada se pikkuinen ulos...

Lohdullista on se että ei ollut tulehdusta millä ma peloteltiin, eikä vasen munasarjakaan silloin näkynyt ja epäilivät että voi olla kohdunulkoinen eikä sikiön löytymisestäkään ollut varmuutta. Eilen kuitenkin varmistui että sijainti optimaalinen ja sikiö oli ollut matkassa mukana, sikiöpussi näytti jopa isommalta kuin ma. Mutta hormonitulos kuitenkin varmisti että elämää ei ole..

Perjantaista kun vielä selviää, niin ehkä elämä voittaa..

Mukavaa matkaa teille muille!

mami79

Vierailija
5/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen oli siis se ultra...kaikki oli niinku pitiki. Siellä se pikkunen heitti kuperkeikkaa ja potkiskeli niin vimmatusti. Outoa oli vaan seurata sitä voltinheittoa kun itse ei vielä tunne niitä potkuja... No jospa ne alkas parin viikon päästä tuntumaan. Pikkunen esitteli niin hienosti kämmenensäkin, sai jo laskettua sormetkin. Käsi oli kuin pienellä sammakolla :x

Tänä iltana ajateltiin miehen kanssa kertoa lapsille tästä vauvasta. Ja kerrotaan varmaan pian jo muillekin, alkaa tällä mahalla olla jo sen verran kokoa, ettei tää kauaa pysy salassa. Kaverit on kyllä varmaan jo kaikki arvanneetkin, kun en ole viihteelle lähteny heidän kanssaan, milloin milläkin verukkeella.

Oon tässä kotona lorvinu tän päivän kun tyttö on kipeenä. No mukava kyllä on levätä itsekkin kun on ollu niin rankkaa töissä, on pikku paussi paikallaan.

Maikku&sammakko 12+3

Vierailija
6/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Oon kyllä lukenut mutta en jaksanut kirjoitella.. Tulee koneella istuttua muutenkin, yritän metsästää likoille kerrossänkyä ja vastaavasti päästä eroon pieneks jääneistä vaatteista..

Edellisessä pinossa oli autoasiaa: meille vaihdettiin molemmat autot just maalis-huhtikuulla eli ei nyt ois mahkuja vaihtaa.. Miehellä on ollut aina pakettiauto töittensä takia, ja mulla sitten ns. perheauto. Nyt nissan primera, farmasi, jonka ite halusin, lähinnä kun on dieseli, ed oli bensa ja kun kaikki mummola ym reissut mun töissä käymisen lisäks sillä mennään niin tahdoin. Tarkoitus olisi saada sinne kolme istuinta taakse, isommalla on meillä vyöistuin ja toisellekin just ostin, tähän asti ollu gracon cosmik-istuimena. Oisin kyllä tila-autoa haaveillu, mutta hinta tuli vastaan ja kun tahdoin tuon dieselin niin.. Olipa aika stoori..

Täällä kraplula olo jatkuu, ultra ja lääkäri vasta 9.9. silloin viikkoja tasan 13, ja sit vasta uskallan olla varma.. Vaikka ei nyt juur oo syytä epäillä muuta.. Sit ois ihanaa kun tietäs ettei kauaa tarvi enää työvuoroja sumplia.. Meillä töissä tällä hetkellä aika järkkäämistä kaikki, ja kun teen osin vuorotöitä (iltoja ja vkonloppuja) niin vaatii myös mummeja kun ryhmis on aina vaan arkisin ja viiteen asti auki..

Mutta eipä kai ihmeitä meille. Suuren suuret pahoittelet mamille, tuo pysäyttää itsenkin aina..

tanja rv 10+2 ja typyt

Vierailija
7/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ensinnä pahoittelut keskenmenosta mami79.

Me kerrottiin lapsille, 5- ja 3-vee, eilen vauvasta ja nyt uutinen on sitten tavoittanut jo päiväkodin henkilökunnankin. 3-vuotias ei juurikaan uutista noteerannut, jatkoi vain pian keskytyneitä leikkejään, mutta 5-vuotias oli suorastaan järkyttynyt, positiivisesti. Hän kysyi monen monta kertaa, että eikai me vaan vitsailla. Hänen mielestään äidin maha ei ole yhtään suurempi kuin ennenkään -vaikka oikeasti on , ja samoin tissit. Toisaalta hän tivasi, miksi emme ole kertoneet asiaa aikaisemmin. Ihan niin kuin muka ymmärtäisi, että äiti ja isi on kantaneet salaisuutta pian 2kk. Tosi mielenkiintoista seurata myös isoveljen odotusta ja siihen liittyviä pohdintoja!

mammutter rv 12+2

Vierailija
8/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami79!

On varmasti tarvittu hyviä hermoja soutamisessa ja huopaamisessa.

Suuret pahoittelut ja voimia perjantaille!

AnniHelena rv 12+4

Ps. Kuvotus on kadonnut, ihan ihmeen oireeton olo. Ei edes enää väsytä niin.

Vierailija
9/24 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taidan olla uusi maalismasu täällä. Eilen kävin neuvolassa mieheni kanssa ja siellä lasketuksi ajaksi saatiin 20.3.

Ensimmäistä lasta odotan ja ikää on huimat 21 vuotta.

Vielä en ole ehtinyt tajuta sitä, että todellakin vatsassani on elämää. Neuvolassa koitettiin kuunnella sydän ääniä, mutta valitettavasti niitä ei vielä kuulunut. Ultra on vasta syyskuun puolessa välissä, 12.9, eli rv on tasan 13.

Kokoajan ellottaa ja tekee mieli hedelmäisiä smoothieita tai muita kylmiä ja ihanan raikkaita tuotteita. Mutta toisaalta kyllä herkutkin maistuvat, mutta paljon huonommin kuin vaikka viinimarjat.

Muita mielihaluja ei ole ollut vaikka kokoajan itkettääkin ja hermo menee pienimmästäkin asiasta. Miehelläni on kyllä kestämistä. Onneksi ei vielä ihan pahin ole menossa.

Musta tuntuu kyllä, ettei mun mieheni ymmärrä, että mitä mä käyn läpi. Tarkoitan, että se ei ehkä ymmärrä, että mulla on oikeasti jatkuva pahaolo, vaikken oksennakaan, tai etten tahallani suutu ja valita pienistä asioista. Ne vain tuntuvat olevan niin tärkeitä siinä hetkessä.

Kaikenlaisia oireita.

Millaista porukkaa ovat muut maalismammat?

Millainen on olo?

Keskiöisin terveisin

Kaisa ja pieni rv 9+6

Vierailija
10/24 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin lohduttaa,ei sitä minunkaan mies ymmärtänyt ekan raskauden aikana kun äksyilin ihan tyhmistä jutuista,mistä en normaalisti todellakaan suuttuisi,olin koko ajan väsynyt ja kaaaaamea olo 24/7,enkä muuta tehnyt kun nukuin ekan kolme kuukautta.Siis ihan oikeasti en ollut kun muutaman tunnin hereillä vuorokaudesta.Kyllä se mies sitten siitä aina lauhtui kun pyytelin anteeksi äksyilyjä ja selitin että hormooneista tämä vaan johtuu ja kyllä tämä helpottaa vielä=)Mutta kyllä se oli rankkaa aikaa...Nyt tässä uudessa raskaudessa oon päässyt PALJON helpommalla,onneksi=) Ja miehellä kun on jo kokemusta niin ymmärtää mua ja mun olotiloja paljon paremmin.Meillä siis tyttö 2v,ja itse olen 25v.

Sunny ja kääryle 11+6

11/24 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Heti alkuun suuret pahoittelut keskenmenosta mami79. Pahalta tuntuu..:(

Mulla oli tänä aamuna eka (ja ainoa) ultra. Sikiö löytyi sieltä mistä pitikin ja vastas kooltaan aika tarkkaan menkkojen mukaan laskettua aikaa (menkoista laskettuna 22.3., ultralla 24.3). Pää-perämitta oli 26mm ja viikkoja siis nyt 9+3. Oli mukava saada varmuus siitä että mahassa todella on jotain tekeillä...

Tuntuu muuten hassulta, kun teillä joillakin on noita viikkoja jo noin älyttömästi, yli kahtatoistakin. Silloin ihan oman raskauden alkumetreillä, viikoilla 5-6, ajattelin että voi kumpa itsekin olisi jo vähän pidemmillä viikoilla niin kuin te jotkut muut jo olitte. Nyt sitä itsekin lähtentelee kymppiviikon alkua, joten ihmeesti ne päivät vaan on kuluneet. Ei ole itselläkään enää ihan mahdottomia aikoja tuonne 12 viikolle, jolloin olo toivottavasti viimeistään helpottaa.

Ultran jälkeen lähdimme miehen ja tytön kanssa Särkänniemeen ja vietimmekin siellä koko päivän, kotiuduimme vasta äsken. Oma olo oli ihmeen hyvä, mutta olin ihan tietoisesti varautunut reilulla eväskassilla että sain tankattua jotain syötävää vähän väliä ja etominen ei päässyt valloilleen. Laitteissa käynnin jätin tällä kertaa suosiolla hyvin vähälle, mutta iloa toi riittävästi eskoisen riemun seuraaminen erilaisissa härveleissä. Alunperin vähän mietittiin, miten tuo meidän ujo ja varautunut 2,4 v. tyllerömme tulee huvipuistossa viihtymään, mutta hänpä meni yllätykseksemme reippaana muutamiin laitteisiin yksinkin ja vielä useampaan isänsä kanssa. Et ei tuntunut menevän rahat hukkaan, kun sai niin kovasti vastinettakin...

Hyvää viikonloppua kaikille maalismammoille!

Nasuliini rv 9+3

Vierailija
12/24 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin tuskastunut tähän öllötykseen!!! Kokoajan on aivan järkyttävä olo! Oksettaa, närästää, väsyttää... Maha on kuin jättimäinen kaasupallo kaikkien vaivojen jäljiltä. Näyttää kuin olisin jo viidennellä kuulla! Blääh! Kaukana on odotuksen onni ja hehkeys!

Piiperö rv 10+5

Vierailija
13/24 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olo on kyllä koko ajan parempi... pahasta olosta ei tietoakaan!

Ja väsykin helpottaa!

Minulla on noiden kolmen muksun lisäksi vielä hevonen mikä pitäis liikuttaa ja hoitaa! Just tulin tallilta ratsastus reissulta... Se on sitä äiteen omaa aikaa. :)

Jos nyt rupeis kattomaan elokuvaa ja nauttimaan hiljaisuudesta ku muksut nukkuu.

Tänään olis pitänyt olla ekku neuvola mutta siirtyi ens viikon perjantaille,vielä pidetään hullua jännityksessä!!!

Viikonloppuja!!

Järvis ja möhkis

Vierailija
14/24 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni mami79 ja voimia jatkoon!

Täällä huonovointisuus jatkuu, väsymys on vähän helpottanut...

Olin eilen mukana töissä kun oli semmoinen isompi palaveri. Siitä lähdettiin sitten illanviettoon, syömistä ja juomista. Maha on ihmeen iso näille viikoille ja tosiaan aika selkeä vauvamaha. Yritin sitä kovasti peitellä ja olevinaan join mitä muutkin (vaikka en juonutkaan :-) Silti yksi ukoista tuli myöhemmin illalla kysymään suoraan että onko siellä joku, oli kuulemma porukka asiaa mietiskellyt. Ei kiva, töihin pitäisi mennä parin viikon päästä ja ajattelin asiasta pomoille kertoa silloin, kun ultrassakin on ehtinyt käydä. Noh ei kai sille mitään voi, mietiskelköön sitä aikansa ja totuus selviää sitten.

Täälläkin siis mammahousut rupeaa olemaan verkkareiden lisäksi ainoat housut mitä voi pitää. Miten ihmeessä tuo maha noin on pullahtanut kun ei se aiemmissa raskauksissa niin ole tehnyt! Terkkarikin sanoi että oho, ihan selkeä vauvamaha... Kääk minkä kokoinen se sitten myöhemmin on!

Nyt saunaan ukon ja lasten kanssa!

t. Mirabella ja Hilma (10+5)

Vierailija
15/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMI79 pahoittelut

KAISA_KISSA piinat miestäsi täsmälleen samoilla asioilla kuin minä. MIes eilen meinasi että mulle ei varmaan tule ollenkaan sitä energistä keskikolmannesta...

Monella oli ollut ihania ultrauutisia. Omaani on huomenna ja näin siitä unta (ei ultrattu, vaan jolalin doplerialla ja siinä oli mikki ja kuulekkeet ja sain huudella masu asukille)

( . )Flunssa päällä edelleen ja ei meinaa mennä millään pois. Tänään pitäsi päättää huomisesta töihin menosta, ja jos ei onnaa niin piäsi varata lääkäriaika. Yritän jotian puuahstella kotona tänään ja katson miltä tuntuu.

Perjantaina soitin neuvolaan varatakseni nvolalääkärin ja kiva kiva. Olin ymmärtänyt väärin tai paremminkin ohjeet olivat olleet epäselvät (luulin että ennen lääkäri neuvolaa). Olisikin pitänyt käynä jo heti alkuraskaudessa viemässä virtsanäyte labraan piilevien tulehdusten pois sulkuun kun ne voivat altistaa keskenmenolle. Nyt sitten ihan vellit pöksyssä täällä että onko masussa edes elämää. Vien näytteen maanantaina.

Huomista odottaen muurahaisia housuissa.

-Vacsuli ja papu rv10+5

Vierailija
16/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ohjeet taitavat vaihdella ihan miten sattuu... Mulla ainakaan eivät ole vielä suostuneet minkäänlaista pissanäytettä ottamaan, vaan vien sen vasta joskus kuukauden päästä kun on seuraava neuvola-aika. Ekalla neuvolakäynnillä jo varauduin sen lirauttamaan ja siinäpä sitten pari tuntia istuksin kupla otsassa. Terkkari vaan totesi että ei vielä...

Piiperö rv 11+0

17/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoinpa tuota (virtsa)näyteasiaa, ohjeet tosiaan tuntuu vaihtelevan paljon jo pelkästään yhden terveyskeskuksenkin sisällä...

Mua nimittäin ohjeistettiin neuvolasta viemään virtsanäyte pe-aamuna ennen ultraa labraan, ja käymään sen jälkeen (kun mahassa on varmistunut olevan elämää) saman tien verikokeissa. Hoituis kaikki asiat samalla kertaa eikä tarttis ajella montaa kertaa näytteitä antamaan. Virtsanäytteen siis vein ennen ultraa ja ultrassa tosiaan masuasukki näkyi niin kuin pitikin, joten menin sen jälkeen jonottamaan siihen verikokeeseen pääsyä. Jonoa oli aika paljon, ja kun lopulta vajaan tunnin istuskelun jälkeen pääsin sisälle, labratäti kertoi ettei voi ottaa niitä kokeita, kun näytteet ehtisivät vanhentua liiaksi viikonlopun aikana, kun ne vasta alkuviikosta lähetettäisiin jatkokäsittelyyn. Eivätpä sitten olleet tienneet/muistaneet neuvolastakaan tuota mulle sanoa. Istuin siis siellä melkein tunnin huonovointisena ihan turhan takia, ja joudun ajelemaan taas ensiviikolla takaisin. Nyt asiat olisivat hoituneet suht. kivuttomasti, kun olin saanut esikoiselle vahdin ja muutenkin siis liikkeellä tuon ultran vuoksi terveyskeskuksella. Että hieman otti päähän.

Ennen ensimmäistä neuvolaa (joka mulla oli viime viikolla) ja lääkärineuvolaa (joka on 1.9.) ei täällä meillä pissanäytettä tarvitse antaa, mutta muuten kyllä aina.

Olo on tänään ollut himpun verran parempi. Eilen sitävastoin yökötti ja väsytti aivan älyttömästi, olisin voinut pystyyn nukahtaa. Onneksi viime yönä sai nukuttua katkeamattomat, pitkät yöunet kun esikoinenkaan ei herännyt harvinaislaatuisesti kertaakaan enkä itsekään käynyt edes vessassa koko yönä. Ihana, pieni helpotus!

Nyt lähden valmistelemaan grillaustarpeita. Aurinko paistelee ulkona, joten ajattelimme isovanhempien kanssa tehdä ja syödä ruuat pihalla pitkästä aikaa. Mistä sen tietää, vaikka olis grillikauden päättäjäiset...

Nasuliini ja Skepi rv 9+5

(Työnimi on miehen keksimä, älkää kysykö mistä peräisin, emme tiedä itsekään. Tajutaan kuitenkin aina mistä on kyse, jos toinen puhuu "Skepistä"...;) )

Vierailija
18/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo näytteenottokuviot vaihtelee tosiaan aika paljon neuvoloiden ja tk:sten välillä. Multa otettiin eka neuvolakäynnillä "normaali" pissanäyte ja kävin pe:na labrassa ottamassa pissanäytteen (tutkitaan kuulemma onko piilevää virtsatietulehdusta) ja verinäytteet (5 putkea !!! :|).

Napaa: Olo on hyvä väsymystä lukuunottamatta, tuntuu että rinnatkaan eivät ole enää niin arat kuin ennen. Onko muilla sama? Viime yönä iski kuvotuskohtaus, mutta meni sitten ohi.

Nasse & "Huu" tasaviikoin rv 10+0

Vierailija
19/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ensi viikolla antamaan verta näytteisiin, joissa tutkitaan siis kuppa ja hiv ja otetaan näyte myös sikiöseulaa varten, pitääkö mun olla 12 tuntia syömättä ja juoda vain vähän?

Olen vähän tyhmä, mutta yleensä menen juuri sillä tavalla antamaan näytettä, joten eroaako tämä jollainlailla aikaisemmista?

Olo on ihan kamala. Heikottaa kokoajan ja nälkäkin on kokoajan. Pitää vain sinnitellä. Äitiysvaatteita pitäisi alkaa ostamaan, eilen illalla huomasin, ettei monetkaan housut mahdu puristamatta kiinni. Jee, olen aina halunnut äitiysvaatteita :D .

Vierailija
20/24 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille näyte ja pissa keskustelusta. Huoli hellitti. Olis pitänyt tänne kirjoittaa jo aikaisemmin asiasta.

KAISA_KISSA: tuo paasto koskee vain tiettyjä näytteitä esim. päästosokeri (kaikista kamalin näyte).

[http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,204...|http://www.hus.fi/de…]

Tuosta linkistä löytyy yleisohje ja koek kohtaisia ohjeita.

T:Vacsuli ja papu