Jos olisit poliitikko, mitä asiaa ajaisit?
Itse varmaan ensisijaisesti koittaisin vähentää sääntöjä, joilla ehkäistään yrittämistä. Jos olisi helpompi lähteä yrittäjäksi, monen rahatilanne paranisi ja perushyvinvointi lisääntyisi. Keventäisin julkista hallintoa myös roimasti.
Kommentit (3)
Venäjän trolleille ja isänmaan pettureille ajaisin elinkautisia rangaistuksia ja rangaistuksia niille lehdille, jotka levittävät juoruja yyyylaudalta ja MV-lehdestä.
Vähemmän sääntelyä ja protektionismia. Maataloustukien vähentämistä mahdollisuuksien puitteissa. Olen EU-myönteinen, mutta toivoisin myös EU-tasolla noiden vähentämistä. Pakkoruotsin ja sukupuolen perusteella syrjivän asevelvollisuuden poistamista. Maa han muu ton helpottamista. Perustuloa, tai ainakin tukijärjestelmän yksinkertaistamista. Lainsäädännön ja verotuksen yksinkertaistamista ja standardisoimista, mielellään myös EU-tasolla. Olen ydinvoimamyönteinen. Kannatan myös Venäjä-pakotteita. Vankeusrangaistusten ja tuomioiden pienentämistä tai poistamista, ja esimerkiksi huumeiden ja pros tituu tion laillistamista. Ylipäätänsä pyrkisin uudistamaan oikeusjärjestelmää vähemmän moralisoivaksi ja kostoperusteiseksi.
Eli aika oppikirjaliberaalikamaa. En kuitenkaan ole mikään hirveän ehdoton tyyppi. Tuossa vain ne kannat, joita pyrkisin edistämään.
En mitään... yrittäisin tuoda alas koko poliittisen järjestelmän kun sen verran mätä.