Oletko aikoinasi ostellut kauppa-autosta ruokaa tai muuta?
Mun lapsuuden maisemissa toimi kauppa-auto josta kävin makeiset ostamassa. Oli vielä ihan kotini vieressä niin oli kätevää. Harmittaa että sekin perinne on lähes kadonnut.
Kommentit (16)
Olen. Tai mummo osti. Neljänä päivänä viikossa kävi kauppa-auto.
Joskus lapsena olen tainnut käydä, en muista kunnolla. Kirjastoauton muistan paremmin, siellä kävin usein.
Kun muutimme tähän reilut 30 vuotta sitten, kävi kauppa-auto pari kertaa viikossa. Se oli kätevää, koska auto oli miehellä työmatka-autona ja tuohon aikaan kaupat ei olleet vielä iltaisin auki. Ainoa mahdollisuuteni tehdä ostoksia ilman kauppa-autoa olisi ollut lauantaisin ja yksi kauppakerta viikossa ei oikein lapsiperheessä riitä.
Sitä kyyläyksen määrää ei tiedä kukaan! Sori, mutta totta.
Olen käynyt kesäpaikan myymäläautossa. Se kulki perjantaina ja sieltä ostettiin jos piti jotain täydentää ja karkkipäivän karkit.
En ole koskaan käynyt kauppa-autossa.
N53v
Joku muistikuva on, että olisin pienenä mamman kans käynyt kauppa-autossa.
Mummolassa kävi kerran viikossa K-kaupan kauppa-auto ja kerran viikossa osuuskaupan. Perusruoka ostettiin, kun ei ollut jääkaappia, niin ei voinut moneksi päiväksi ostaa ruokia.
Keppanaa tuli aikoinaan ostettua useinki kun mopetini kumit oli rikki.
Talomme ohi meni 80-luvulla parhaimmillaan neljä eri kauppa-autoa viikossa. Kävin silloin tällöin ostamassa jotain karkkia, limua tms. Sitten autojen määrä sangen nopeasti väheni ja yksittäinen K-kaupan auto kävi kerran viikossa joskus 90-luvulle saakka.
Olen ollut apulaisena myymäläautossa ja se vasta mukavaa olikin.
N.56
Olen käynyt ja asioinut niin kauppa-autossa kuin kirjastoautossakin. Huomattavasti miellyttävämpiä kuin joku hehtaaripeltomarketti tai lähiökirjasto.
Olen käynyt pienenä paljonkin kauppa-autolla, mummu aina lykkäsi maitokärryillä serkkua ja minua pysähdyspaikalle kun oltiin kesänvietossa mummulassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut apulaisena myymäläautossa ja se vasta mukavaa olikin.
N.56
Mun äiti on myös työskennellyt aikoinaan myymäläautossa ja tykkää, että on ollut paras työpaikka ikinä.
Kyllä! Vieremän Valkeiskylällä 1980-luvun kesinä. Mummun luona oltiin kesät.
Olen, se oli mummulan kesien yksi kohokohtia.