Anoppi tuo aina rojua mukanaan
Käy meillä kerran viikossa, ja aina on mukana jotain turhaa. Onhan se ihanaa, että ajattelee meitä, pienituloista lapsiperhettä, mutta voisi ne avatut pakkaukset ja vanhat vaatteet pitää itsellään. Viimeksi saapui avattu paketti kahvisuodattimia mukanaan. Monta kertaa on sanottu, ettei tarvita mitään, mutta ilmeisesti meitä käytetään jonain varastontyhjennyspaikkana. Kaapit pursuaa tavaraa ja ilolla pitäisi ottaa vastaan avattu suodatinpussipaketti.
Onko muita av-mammoja, jotka toimivat läheistensä turhan tavaran loppusijoituspaikkana?
Kommentit (45)
Eikö teillä ole roskista? Jos teillä ei käytetä kahvinsuodattimia, niin miksi et sano suoraan anopille, että niitä ei tarvita? Muuten ihan sama, vaikka pakkaus olisi avattu, jos olisi vaan omaan suodattimeen sopiva.
Rumia patalappuja, käytettyjä muovirasioita, käsipyyhkeitä vain yksi (olisi kiva laittaa samanväriset käsipyyhkeet kylppäriin vieraille ja omalle väelle), muovisia kirppisleluja mitkä hajoaa just, muovisia halpisleluja mitkä hajoaa just, rumahkoja kynttilänjalkoja lahjapaketissa (saanut itse joululahjaksi/arpajaisissa), halpoja puukyniä, tiedättekö ne mistä ei lähde kunnolla väri, puuttuu väripigmentti... Tällaista roinaa meille tulee. Mieluummin toisi vaikka pullat tullessaan kahvipöytään.
Vierailija kirjoitti:
Rumia patalappuja, käytettyjä muovirasioita, käsipyyhkeitä vain yksi (olisi kiva laittaa samanväriset käsipyyhkeet kylppäriin vieraille ja omalle väelle), muovisia kirppisleluja mitkä hajoaa just, muovisia halpisleluja mitkä hajoaa just, rumahkoja kynttilänjalkoja lahjapaketissa (saanut itse joululahjaksi/arpajaisissa), halpoja puukyniä, tiedättekö ne mistä ei lähde kunnolla väri, puuttuu väripigmentti... Tällaista roinaa meille tulee. Mieluummin toisi vaikka pullat tullessaan kahvipöytään.
Jos toisi pullia, ne olisi susta pahoja
Ei olisi pahoja vaan syötäisiin heti pois eikä jäisi jälkeäkään. Tuo turha, rikkoutuva, tarpeeton krääsä on vihonviimeinen komeroiden täyte
Mistä se tavaraa tuo. Varastaako kirppareilta, kavereilta ym.
Onhan noita tuolla rajattomien äitien ketjuissa vaikka kuinka.
Omakin äitini tuo sellaista tavaraa, mitä hän itse oikeasti halveksii. Hänelle ei saisi tuoda jotain pörhelökoristeisia juttuja tai yksittäisiä käsipyyhkeitä. Hänellä on jo kaikkea!
Meille hän kantaa mm. väärän kokoisia vaatteita, halpoja tennissukkia, kerran toi tiskiharjan. Vaatteet on kaupasta ekana käteen sattunut "mä silmällä katoin, että hyvä tää on!", tennissukat edustavat jotain 80-lukua, ne oli hyvä ratkaisu meidän lapsuusaikanamme, niin pitää olla nytkin. Tiskiharjasta en jaksa edes keksiä miksi se tuli, meiltähän tottahan toki tiskiharja löytyy jo valmiiksi.
Hän ei oikein erota, että minä olen erillinen ihminen hänestä, enkä tarvitse minkäänlaista taloudellista apua tai tuota roinaa.
Jos pyytää jotain tiettyä, sellaisen tuominen ei missään tapauksessa onnistu. Jos pyytää teepusseja, tulee kahvipaketti. Lahja kun täytyy saada valita itse!
Meillä tuo ruokaa. Inhottavaa, kun on tehty ja ostettu viikon ruokasuunnitelma, ja sitten tämä tulee sotkemaan. Jotain menee roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo ruokaa. Inhottavaa, kun on tehty ja ostettu viikon ruokasuunnitelma, ja sitten tämä tulee sotkemaan. Jotain menee roskiin.
Tai tuo esim. väärän maun jogurttia tai leipää. Ärsyttää syödä kotona ruokaa, josta ei niin välitä.
Oma isoäitini yritti tyrkyttää joka vierailulla kamaa. Vanhan astiaston, oli säröjä ja halkeamia, parhaat päivänsä nähneitä lakanoita ja pyyhkeitä, omia vaatteitaan (hän oli 20 senttiä mua lyhyempi ja 10 kiloa painavampi), kirjoja jne. Mä olin niin tyytyväinen, ettei hän omin nokkinensa osannut tulla meille. Muuten ne kamat olisi olleet mukana. Nyt pystyin lähtiessäni jättämään ne eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä pakastin?
Mun anoppi teki samaa, kunnes sanoin että meillä ei ole tilaa emmekä halua mitään uutta. Yrittää se aina välillä tyrkyttää jotain, mutta vastaan aina samalla Kiitos mutta meillä ei ole tilaa, vie kirpparille.
Ei muuta ku viet roskiin tai lahjoitat johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä pakastin?
Että pitäisi pakastaa jotain anopin ruokaa? Sairasta vallankäyttöä. Meillä on pakastimessa ihan OMAT juttumme.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pahoja vaan syötäisiin heti pois eikä jäisi jälkeäkään. Tuo turha, rikkoutuva, tarpeeton krääsä on vihonviimeinen komeroiden täyte
Roskiin?
Älä tuu enää valittamaan kun meillä ei enää ole miehesi vuonna 1989 lahjaksi saamaa Muumipeliä. Niikuun teit. Sitä tarjottiin teille 2016 muttei kelvannut. Vietiin Konttiin.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele tätä, en ainakaan itse roudasi anopin tavaroita yhtään mihinkään hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele tätä, en ainakaan itse roudasi anopin tavaroita yhtään mihinkään hänen puolestaan.
Ne on sitä paitsi annettu lahjoiksi, ei roskaksi. Siksi niistä ei saa luopua.
Ne omat kamat nähdään kulahtaneisuudestaan huolimatta niin arvokkaina, että ei niitä saa heittää roskiin. siksi uffit ja muut keräykset saavat aivan täyttä roskaa. Reikäisiä ja tahraisia vaatteita, jotka joku on ylemmyydentuntoisesti antanut. "Kun ei ole mitään, tämäkin kelpaa köyhälle, hän kyynelsilmin kiittää tästä. Nyt minullakin ihan nousee kyyneleet silmiin, kun olen niin hyvä ihminen!"
Jos sinulle tulisi tilanne, että talo palaisi ja sinulla ei enää olisi mitään, ilahtuisitko ikihyväksi reikäisistä vaatteista, vai tuntuisiko, että nyt lyödään lyötyä lapiolla naamaan?
Ei ole anopin vika jos et tule hänen kanssasi toimeen.
Meillä ihan sama ongelma.
Ja siksi taaaaaas työhuoneen nurkka täynnä lajiteltavaa tavaraa.
Kahvinsuodattimia trvitsee aina.