Miksi etelähelsinkiläiselle on ihan ymmärrettävää, et joku haluaa asua Kirkkonummella tai Siuntiossa, mutta Myllypuro ei oo?
Ja nää on siis mun hyviä opiskeluaikaisia kavereita?
Kommentit (79)
Tiedän kyllä, ettei täällä ole mitään paikkaa niinku Ursula tai Levain yms missä on käyty brunssilla. Mut meillä on kiva piha, missä voi ihan hyvin olla piknikillä.
Gettoa, värikästä menoa.
Siuntiossa kova kuntavero. Saamaksaa, ei mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähinnä ihmettelen, että miten joku haluaa asua Helsingissä. Paikka on niin kuin Afrikka/Lähi-itä pienoiskoossa ja esim asunnot on hiton vanhoja paskoja murjuja törkeillä hinnoilla. Minä en asuttaisi koiraakaan niissä vuosikymmeniä vanhoissa kerrostaloläävissä. Samalla hinnalla saat asua muualla Suomessa upouudessa asunnossa, jossa Helsingissä olisi varaa asua vain miljonääreillä 😄
On täälläkin upouusia asuntoja, mutta niistä paljastuu vähän väliä ongelmia. Samoja ongelmia ei ole 50-luvun kerrostalossa. Annat liikaa arvostusta nykyrakentamiselle.
Ai niin, siellä virolaiset rakentaa asunnot. Tirsk..
Eikö pääasia ole se, että te idässä asuvat olette itse tyytyväisiä. Mitä se haittaa, jos vaikka minä en sinne halua muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummi ja Siuntio ovat ankeita paikkoja. En todellakaan muuttaisi niihin.
Niin onhan luonto ja esim tammet kauhean ankeita asioita.
Tiedän tapauksen, jossa ihan peruskeskiluokkaisen perheen tytär alkoi seurustella etelähelsinkiläisen pojan kanssa. Kun suhde eteni siihen pisteeseen, että poika vietiin näytille tyttären vanhempien luokse, kävi ilmi, ettei hän koskaan ollut käynyt Kulosaarta idempänä :-D
Jos ei oikeasti ole koskaan käynyt Kulosaarta kauempana idässä, niin se mielikuva Itä-Helsingistä todellakin muodostuu toisen käden tietojen ja lehtijuttujen kautta. Ei niissä jutuissa ikinä hehkuteta, miten kiva paikka vaikkapa Herttoniemenranta on asua, kun on uimaranta lähellä ja palvelut lähellä ja venepaikkakin kävelymatkan päässä.
Siuntiossa ja Kirkkonummella voi myös saada auton helpommin parkkiin kuin jossain Myllypurossa. Lisäksi noiden suhteen ne mielikuvat on sellaisia, että sinne reunalle lähdetään jos halutaan iso merenrantatalo, jonka laituriin saa oman purjeveneen tai sitten halutaan tilaa hevosille :-D
Ei koskaan kohti itää tai pohjoista. Aina länteen tai etelään, siellä on elämä, vauraus ja kauneus.
Ollut elämänohjeeni aina ja pätee ihan pienessä skaalassa Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pääasia ole se, että te idässä asuvat olette itse tyytyväisiä. Mitä se haittaa, jos vaikka minä en sinne halua muuttaa.
Se on tasan juuri niinkuin sanoit. Ei ole mun asiani pahoittaa mieltäni, ei edes pohtia, minne ja miksi joku mulle tuntematon haluaa tai ei halua muuttaa sinne tai tänne. Mulle itä on jotenkin luontevampi suunta kuin mikään muu, eikä mun ole tarvinnut tätä kellekään perustella. Täällä asun, enkä kysele keltään mielipiteitä. Itse tykkään, ja se riittää. Huutakoon vaikka koko maailma muuta.
Kirkkonummen Prismassa tuli vastaan Danny naisystävineen.
Myllypuron lähin Prisma on Itiksessä jossa tulee vastaan puoli Mogadishua.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin ihmisten mielestä on ok asua jossain Kauniaisissa tai Espoon perällä, josta on pitkä matka Helsingin keskustaan töihin. Mutta Kerava ja Järvenpää ovat kamalia paikkoja ja niistä on liian pitkä matka käydä töissä Helsingin keskustassa.
Yleensä ihmiset tuomitsee pelkän maineen perusteella käymättä ko. paikassa edes itse.
Asuimme Kauniaisissa, jossa lapset kävivät koulunsa. Paras kunta lapsiperheelle. Hyvät palvelut ja hyvät koulut. Vanhemmat arvostavat koulutusta, mikä näkyi myös lapsissa. Matka-aika junalla Helsinkiin 20 min. Tosin siellä ei juuri koskaan tarvinnut käydä. Asuinpaikka on paljon muutakin kuin matka-aika Helsingin keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myllypuro on siistiytynyt paljon siitä kun minä joskus 30 vuotta sitten asuin siellä. Silloinen ostari oli hurja. Nythän ostari on ihan siisti, tosin vähän tylsä. Mutta asuinalueena Myllypuro on paikoittain tosi luonnonläheinen ja rauhallinen.
Mikä siitä ostarista teki hurjan? Oliko siellä jokunen pultsari baarin terassilla?
En ole sama vastaaja mutta ostarilla ja etenkin Teboilin nurkilla käytiin huumekauppaa ja nistit pörräs ostarin ja metroaseman liepeillä. Ei oikeasti ollut turvallinen olo liikkua niillä main siihen aikaan. Ne ostarin nurkilla pyörivät pultsarit nyt eivät olleet kenellekään harmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kohti itää tai pohjoista. Aina länteen tai etelään, siellä on elämä, vauraus ja kauneus.
Suomen kartalla pätee 100%.
Veiläkö Myllypurossa sijaitsee se köyhien ruoka-apu?
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummi on perseestä. En ymmärrä niitä jotka haluaa muuttaa sinne.
Siellä kuulee pakkoruotsia koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Kirkkonummen Prismassa tuli vastaan Danny naisystävineen.
Myllypuron lähin Prisma on Itiksessä jossa tulee vastaan puoli Mogadishua.
En kyllä haluaisi nähdä kumpaakaan 🙈
Kirkkonummella tuskin pyörii kaapuporukkaa toisin kuin Myllypurossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska myllypuro on lähiö.
No niin on Kirkkonummikin.
Kirkkonummi on KUNTA 😂
On täälläkin upouusia asuntoja, mutta niistä paljastuu vähän väliä ongelmia. Samoja ongelmia ei ole 50-luvun kerrostalossa. Annat liikaa arvostusta nykyrakentamiselle.