Miksi etelähelsinkiläiselle on ihan ymmärrettävää, et joku haluaa asua Kirkkonummella tai Siuntiossa, mutta Myllypuro ei oo?
Ja nää on siis mun hyviä opiskeluaikaisia kavereita?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä Helsingissä on eniten luontoa. Helsinkiä tuntemattomat ei tätä tajua. Niille itä Helsinki on joku itiksen metron uloskäynti tai Kontulan ostari.
Itse asun itä Helsingissä metsän reunassa josta pääsen heti kotiovelta metsään ja kallioille. Minulla on ihana pieni piha vaikka asun kerrostalossa pohjalla.
Todella rauhallista. 10 vuotta asunut eikä mitään häiriköintiä ole ollut tässä talossa.
Viihdyn todella.Katso karttaa. Eniten viheralueita ja luontoa on koillis- ja pohjoisHelsingissä. Oletko käynyt esim. Torppiksessa tai Paloheinässä?
Naurattaa aina nämä jotka vaahtoavat että idässä on hyviäkin alueita, joo, mutta ne ovat pieniä ja ympärillä on sitten se kerrostalohelvetti. Ihan karttaa katsomalla selviää missä ne Helsingin pientaloalueet ovat. Vinkki, eivät Myllypurossa.Olen käynyt. Olen asunut 30 vuotta Helsingissä ja tunnen Helsingin oikein hyvin. Olen asunut sekä kantakaupungissa, pohjoisessa, koillisessa.
Nyt asun itä Helsingissä ja viihdyn oikein hyvin.
Mikä sulla on ongelma miksi raivoat asiasta 😄Katso karttaa. Aloitit oman kommenttisi sanomalla että idässä on eniten luontoa. Valitan, ei ole. Minulla ei ole muuta ongelmaa kuin se että ylipäätään keskusteluissa ärsyttää valehtelu ja omien mielipiteiden esittely faktoina. En usko että kukaan valitsee rivarin Myllypurosta jos voin sen saada paremmalta alueelta. En jaksa kaivella alueiden palkkaeroja tähän mutta niissä on paljon eroja,samoin kouluissa. Oman lapsen koulussa on vieraskielisten osuus 3%, paljonko Myllypurossa? Ja se vaikuttaa opetuksen laatuun suoraan. Se että idässä on muutama kiva alue, ei muuta asiaa kun ne ovat niin pieniä muun seassa. Esim.Marjaniemi on todella pieni ja vieressä Itis.
Miksi provoat tästä.
Mikä ongelma sulla oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Hys hys! Myllypuro on Secret Spot. Somehiljaisuutta kiitos.
Lähinnä naurattaa ne " rivarit". Kävin kun oli Hesarissa juttu ja luulin että se on vitsi...Ei ollutkaan, rivaripihat ovat kuin parvekkeita eikä vihreää missään.
Koska esim. Kirkkonummella on merenrantapaikkoja ja sieltä löytyy parin miljoonan lukaaleja ja maanomistajia. Myllypuro on slummi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme isoa huonetta pienessä kerrostalossa puiston keskellä. Oma autotalli, pihalla tolppapaikka ja ulkoilutie ikkunan alla joka jatkuu Viikkiin, Keskuspuistoon ja talvella voi hiihtää Paloheinään, Espooseen Luukkiin tai Keravalle. Vieressä on kaikki mahdolliset urheiluhallit ja pelikentät. Metro ja kohta pikaraitiotie ja kehä I vieressä. Itis ja Lanterna kävelymatkan päässä. Lentokentälle taksilla 15 min.
En tajua miksi ihmiset haluaa asua Stadin keskustassa?
Sama.
Nuorena asuin Töölössä mutten ikinä enää muuttaisi keskustaan.
Käyn ehkä kerran parissa kuukaudessa kantakaupungin alueella ja menetän joka kerta hermoni.
Viihdyn täällä laidalla missä ei ole baarin baaria ja lähin Alepakin kilometrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä Helsingissä on eniten luontoa. Helsinkiä tuntemattomat ei tätä tajua. Niille itä Helsinki on joku itiksen metron uloskäynti tai Kontulan ostari.
Itse asun itä Helsingissä metsän reunassa josta pääsen heti kotiovelta metsään ja kallioille. Minulla on ihana pieni piha vaikka asun kerrostalossa pohjalla.
Todella rauhallista. 10 vuotta asunut eikä mitään häiriköintiä ole ollut tässä talossa.
Viihdyn todella.Katso karttaa. Eniten viheralueita ja luontoa on koillis- ja pohjoisHelsingissä. Oletko käynyt esim. Torppiksessa tai Paloheinässä?
Naurattaa aina nämä jotka vaahtoavat että idässä on hyviäkin alueita, joo, mutta ne ovat pieniä ja ympärillä on sitten se kerrostalohelvetti. Ihan karttaa katsomalla selviää missä ne Helsingin pientaloalueet ovat. Vinkki, eivät Myllypurossa.Olen käynyt. Olen asunut 30 vuotta Helsingissä ja tunnen Helsingin oikein hyvin. Olen asunut sekä kantakaupungissa, pohjoisessa, koillisessa.
Mikä sulla on ongelma miksi raivoat asiasta 😄Katso karttaa. Aloitit oman kommenttisi sanomalla että idässä on eniten luontoa. Valitan, ei ole. Minulla ei ole muuta ongelmaa kuin se että ylipäätään keskusteluissa ärsyttää valehtelu ja omien mielipiteiden esittely faktoina. En usko että kukaan valitsee rivarin Myllypurosta jos voin sen saada paremmalta alueelta. En jaksa kaivella alueiden palkkaeroja tähän mutta niissä on paljon eroja,samoin kouluissa. Oman lapsen koulussa on vieraskielisten osuus 3%, paljonko Myllypurossa? Ja se vaikuttaa opetuksen laatuun suoraan. Se että idässä on muutama kiva alue, ei muuta asiaa kun ne ovat niin pieniä muun seassa. Esim.Marjaniemi on todella pieni ja vieressä Itis.
Miksi provoat tästä.
Mikä ongelma sulla oikeasti on.
Provoan? Olin av palstalla ja vastasin kommenttiisi joka sisälsi outoja väitteitä. En ole ap. Vai väitätkö että valehtelen? Sinähän se provoat kun valehtelet, en minä. Olen tutustunut Helsingissä kaikkiin alueisiin ja kouluihin aika moniin, ja tiedän tilanteen. Helsingin halutuin lähikoulu esimerkiksi on Puistolan peruskoulu, hakukone jossa on faktat löytyy netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä Ilotulitustie ja muu Palosuo ole myös Marjaniemeä? Ja siirtolapuutarha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä naurattaa ne " rivarit". Kävin kun oli Hesarissa juttu ja luulin että se on vitsi...Ei ollutkaan, rivaripihat ovat kuin parvekkeita eikä vihreää missään.
Ai siitä Hesarin jutusta keksit tämä provosoi 😄
Vierailija kirjoitti:
Koska esim. Kirkkonummella on merenrantapaikkoja ja sieltä löytyy parin miljoonan lukaaleja ja maanomistajia. Myllypuro on slummi.
Suuri osa Kirkkonummea on kuivaa maata. Merenrantaa löytyy vaikka kuinka paljon muualtakin. Ne mainitsemasi lukaalit ovat kulisseja.
Vähän sama kuin ihmisten mielestä on ok asua jossain Kauniaisissa tai Espoon perällä, josta on pitkä matka Helsingin keskustaan töihin. Mutta Kerava ja Järvenpää ovat kamalia paikkoja ja niistä on liian pitkä matka käydä töissä Helsingin keskustassa.
Yleensä ihmiset tuomitsee pelkän maineen perusteella käymättä ko. paikassa edes itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa Kirkkonummea on kuivaa maata. Merenrantaa löytyy vaikka kuinka paljon muualtakin. Ne mainitsemasi lukaalit ovat kulisseja.
Kulisseja tai ei, mutta ympärillä olevat miljonäärit tai lukaalit ei mun arvostusta,asemaani eikä olosuhteitani kohenna piirun vertaa. Ovat aika turhia ylpeyden aiheita, tyhjän tynnyrin tyhjää kuminaa.
Vierailija kirjoitti:
Mylliksessä on kampus.
Ja hieno liikuntahalli ja liikuntapuisto.
Otaniemessä on kampus. Myllypurossa on AMK. Hieman eri asia.
Se vaan on kumma etten ole tavannut ketään joka itään tai Myllypuroon muuttaisi jos saisi valita jonkun muun alueen ns paremmalta alueelta. Niihin joudutaan, ei päästä. Ja toi luonnosta jauhaminen on ikävää kun asia selviää karttaa katsomalla. Tässäkään asiassa en ymmärrä miksi valehdella?
Kirkkonummella on huonojakin alueita muta myös niitä hienoja taloja, ja lapsille väljempää. Rivareissakin isommat pihat. Kyllähän se johonkin Myllypuroon verrattuna on kuin eri maailma. Ei se Myllypuroa toiseksi muuta jos sinne ob tehty muutama laatikkorivari postimerkkipihoineen. Suurin osa alueesta on kerrostaloja. Eikä siinä mitään jos sellaisesta ympäristöstä tykkää mutta ei se alueesta tee keskiluokkaista ja perheille mukavaa.
Kirkkonummella puhutaan pääosin ruotsia ja suomea, erittäin harvoin kuulee arabiaa tai swahilia kuten Myllypurossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulisseja tai ei, mutta ympärillä olevat miljonäärit tai lukaalit ei mun arvostusta,asemaani eikä olosuhteitani kohenna piirun vertaa. Ovat aika turhia ylpeyden aiheita, tyhjän tynnyrin tyhjää kuminaa.
Minä taas nautin kauniista ympäristöstä ja jossain Vuosaaressa on ahdistavaa liian tiiviin rakentamisen takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siitä Hesarin jutusta keksit tämä provosoi 😄
Myllypurossa asuu 2 tuttavaperhettä jotka etsivät asuntoa muualta...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme isoa huonetta pienessä kerrostalossa puiston keskellä. Oma autotalli, pihalla tolppapaikka ja ulkoilutie ikkunan alla joka jatkuu Viikkiin, Keskuspuistoon ja talvella voi hiihtää Paloheinään, Espooseen Luukkiin tai Keravalle. Vieressä on kaikki mahdolliset urheiluhallit ja pelikentät. Metro ja kohta pikaraitiotie ja kehä I vieressä. Itis ja Lanterna kävelymatkan päässä. Lentokentälle taksilla 15 min.
Ehkä eiralaisella ei ole tarvetta hiihtää Keravalle? Liikuntamylly on ehkä epämiellyttävin liikuntakeskus missä olen käynyt. Itis on myös todella ankea keskittymä.
Minä lähinnä ihmettelen, että miten joku haluaa asua Helsingissä. Paikka on niin kuin Afrikka/Lähi-itä pienoiskoossa ja esim asunnot on hiton vanhoja paskoja murjuja törkeillä hinnoilla. Minä en asuttaisi koiraakaan niissä vuosikymmeniä vanhoissa kerrostaloläävissä. Samalla hinnalla saat asua muualla Suomessa upouudessa asunnossa, jossa Helsingissä olisi varaa asua vain miljonääreillä 😄
P as ka sa kki asuu idässä, lännessä on kivoja omakotitaloja ja idässä slummia.