--- TOUKOTAAPERTAJIEN perjantai ---
Laitan pinon pystyyn nopeasti ja laitan perään oman viestin...
Laru
Kommentit (22)
Coyotesees - Paljon onnea tuplista! :) Muistat vaan ottaa tavallista rauhallisemmin niin hyvin se menee. Onhan se kaksosraskaus aina riskialttiimpaa ja yleensä kuulemma sairaslomalle joutuu jäämään paljon ennen laskettua aikaa. Yksilöllistä tietty sekin. Mun sisko odottaa nyt kaksosia. Se on joutunu oleen välillä saikulla mahakipujen takia. Mahankasvusta on ollu puhetta.. Mää sanoin sille ku sillä oli joku 12 vk takana, että varmaan siellä on kaks ku oli niin iso maha. Se vaan naureskeli, että tuskinpa. Olikohan vielä neuvolassa kuullu yhet sydänäänet. Sit myöhemmin ultrassa selvis, että niitä on kaks..
Joku kyseli fysioterapeutista.. Mää sain myös Vantaan neuvolasta sellasen lapun, mulle se täti suositteli menemään sinne vk 20 tienoilla. Ihan kiva juttu sinänsä.
Laru kyseli neuvolassa käynnistä. Meillä työnantaja meinas, ettei niitä käyntejä työajalla katsota palkalliseksi, mitä suuresti ihmettelin. En ehtinyt ottaa asiasta selvää liitosta, kun jo seuraavana päivänä tuli tieto, että ovat palkallista aikaa jos joutuu käymään työajalla. Neuvolan täti meinas, että eka näynti neuvolassa + kaikki lääkärillä käynnit ovat " palkallista aikaa" . Jos työnantaja sanoo muuta, varmistakaa asia liitosta. Ei pitäs olla kyllä mikään alakohtainen juttu vaan ihan läkisääteinen. Meillä kun Suomessa tää äitiyshuolto toimii! :)
Mulla vaan hyvä olo jatkuu. Ei passaa valittaa. Ootan vaan koko ajan jotain merkkejä. Vielä 6 yötä np-ultraan...
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Kuusivuotias esikoinen pääsi tänään eduskuntatalovierailulle ja kansallismuseeon isoäitinsä kanssa. Saa nähdä miten tohkea nuori mies sieltä illalla kotiutuu. Isoäiti lupasi viedä pojan myös lelukauppaan ja hyvään ravintolaan. Miehen alku valitsi itse eilen vaatteensa, kun oli oikeasti tärkeänä eduskuntatalovierailustaan: sininen kauluspaita, neuleliivi ja suorat housut (yleensä lapsi pukeutuu verkkareihin ja trikoopaitoihin). Selkeää poliitikkoainesta :-D
Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Vointi aamusta suht ok, huolimattakuumeesta. Neuvolakorttia tuli eilen ihasteltua, kun liikkeitten kohdalla oli ++
Kurpitsavatsa 12+6
Tervetuloa kaikille uusille! Kyllä tänne sekaan mahtuu! =)
Tuosta työajalla neuvolassa käymisestä en ollu ennen kuullutkaan! Mutta tosin itse en ollut vakkari-työntekijä sillon esikoista odottaessa.. ja nyt olenkin sitten kotona! Mut hieno homma niille jotka työaikana saa neuvolassa käydä!!!! =)
Eilen oli hieman huonoa oloa aamupalan jälkeen. Tuli edellispäivänä syötyä huonommin eli tais johtua siitä. Väsymystäkin löytyy kyllä vielä jonkun verran.. aamulla ei meinaa silmiä saada auki ollenkaan ja kun tuo neitikin nukkuu aina näin pitkään niin itselle tulee jo varmaan ihan yli-pitkät yö-unet!=)
Sussu puhui eilen siitä, että kun aivastaa niin alamassussa repäisee vihlovasti. Mulla on ihan samaa ja oli esikoista odottaessakin. Eli aina täytyy mennä ihan pieneen myttyyn kun aivastaa niin sitten ei satu! Mies aina nauraa kun aivastelen ihan kippurassa! =)
-Alpukka rv12+5/13+1 & " Pinsku" joka siis vielä nukkuu
[color=mediumvioletred]Ei muuta kun Hyvää viikonloppua kaikille!
Uus yritys...
Larulle; Meillä ainakin firma joutui maksamaa neuvolakäyntien ajalta. Jo Kelankin takia siellä pitää ravata, joten ei käsittääkseni riipu työnantajasta/työehtosopimiksestakaan. Jos et käy noissa neuvolan tarkastuksista, et ole oikeutettu äitiysavustukseen. Soitappa vielä vaikka luottamusmiehelle/ kysy joltain työkaverilta joka ollut töissä odotusaikana ( siis jos sieltä joku mukava löytyy :) )
Tervetuloa uudet, ihanaa että joukkomme taas kasvaa!! :)
Sussulle toivotan rennot ja hauskat hääjuhlat! Onnittelen sitten myöhemmin oikein kunnolla :)
Varjokas tuskaili vaatteiden kanssa. Mä stressaan niistä kanssa, vaikka tuo kroppa ei olekaan vielä kovin suuri. Mutta viime raskauskin sen jo kertoi, että kiloja voi tulla ( viimeksi tuli n.23kg ) Joten ostin suosilla toppikset jotka on kokoa xl ja leikkaan sen vyötärönauhan pois ja ompelen tilalle resorin, joka yltyy sitten masun päälle :)
Takin tilasin jo netistä, ihan tavallisen, mutta huomattavasti normaalikokoa isomman ja mahdun siihen ainakin osan talvea.
Onnea ultrassa käyneille, oli ainakin kurpitsavatsa :)
Kita kyseli pahoinvointiin vinkkejä, mulla auttoi mehukeitot ja satsumat. Olen kuullut, että b-vitamiini voisi auttaa samoin inkivääri, saa esim. teen muodossa. Toivottavasti pahaolo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan! Voimia :)
(.) kuvotus on palannut :( Eilen kuhan syönnin jälkeen meinas tulla ökä :( No näin aamusin olo on ihan normaali, onneksi. Huomenna poika menee ukille hoitoon ja me päästää ukon kanssa ihan kaksistaan ajeleen Ikeaan. Pitää hakea pojan huoneeseen säilytysjärjestelmä ja muuta sälää :)
Ja tämä muisti, ihan kamalaa kun ei muista mitään :( Jollain muullakin tais olla samaa vaivaa... Tosi inhottavaa, kun ei muista mitä just 10 min. sitten sanoi/tapahtui/luki/kuuli jostain :( No tämä on tätä raskauden varjopuolta...
Eipä tässä kummempia kuin hyvät viikonloput kaikille mammoille!! :)
Onnipapunen rv 12+3/12+6 kai?? & " iivari" 1v1kk
Meilläkin jouduttiin taisteleen, että työnantaja maksoi. Olin itse vakkari, joten en tiedä kuinka osa-aikaisilla/vuokratyöntekijöillä on...
Onnea eilisestä ultrasta!!!! =)
Mä en ole tuostakaan aikaisemmin kuullut että tytöistä olisi enemmän pahaaoloa! Mutta jos tosiaan näki jo sukupuolen! En tiedä onko jo noilla viikoilla mahdollista! Joku viisaampi voi taas kertoa! =) Vai en tiedä haluatteko edes tietää sukupuolta etukäteen?
Tuttuni juuri kertoi että hän ei halunnut ikinä tietää etukäteen! Että synnytyksessäkin sitten vielä jotain jännitettävää että kumpi tulee!
Itse olen niin utelias että ajattelin kysyä! =)
Nyt aamupalalle! Vatsa alkaa jo kurnimaan siihen malliin..
Niin, kyllähän se neuvola-aika pitää tietty yrittää saada työajan ulkopuolelle mutta joillakin se voi olla käytännössä työajasta johtuen mahdotonta, niin silloinhan se on pakko käydä työajalla. Samoin aikaa voi muutenki olla vaikea saada, ei täällä Vantaalla ainakaan niin vaan mennä oman aikataulun mukaan. Ja varmasti työnantaja voi nyrpistellä nenäänsä mutta onneksi laki on meidän puolella! :)
Huomenta kaikille toukokuisille. Tulipa nukuttua taas oikein kunnolla. viimeinen synnäripäivä oli eilen ja nyt edessä kamala läjä harjoittelutehtäviä:/ maanantaina alkaisi kaksiviikkoinen neuvolassa..
Kitalle täältä ainakin paljon sympatiaa..oksensin naama väärällä viikot 7-11.. kaiken muun ajan onkin ollut vain kamala olo. Mulle ei ainakaan auttanut mitkään " poppakonstit" sillä se vain tuli. Tietysti mitä useammin söi, sen pystyi ehkä välttämään tai ainakin tuloa lykkäämään..mutta lopulta se tuli kesken syönninkin..ei auttanut. Ainut minkä koin oloa helpottavaksi oli anopin ohje juoda aamulla vain vettä..oksentaa se vesi pois ja sitten vasta aamupalaa. Koska se oksennus tuli aamulla söi heti sängyssä tai miten vain..niin koin miellyttävämmäksi oksentaa vettä kuin sämpylää:( Töissä piti napostella kokoajan jotain ja sitten välillä käydä vessassa.. Mutta lohdutukseksi: se loppuu kuitenkin joskus..vaikkei se siltä aina tunnu. Oon ite ollut nyt viikon oksentamatta vaikka paha olo jatkuukin. Toivottavasti sullakin se loppuu tähän alkuun, ettei tarvi koko ihanaa raskautta kärsiä. Ja vielä yksi hyvä vinkki: teippasin netistä tulostamani tekstin vessanpöntön kanteen, jota pystyi aina oksentaessa tuijottaa; juuri se että pahoinvoivilla naisilla on raskaushormonin määrä suuri ja keskenmenoriski pienempi:) *tsemppiä kita*
K.Mänty: En usko tunteneeni kohtua sen kummemmin, mutta iltaisin kun maha on muutenkin pallo, niin on kova painon tunne alavatsalla.. olisko sitten kohtu, ruokaa vai ilmaa:) en tiedä mutta jotain ylimääräistä kuitenkin! En usko että se on mitään vakavaa, mutta tiedän kyllä että kaikki outo ja ylimääräinen on selvitettävä heti!! *tsemppiä sinnekin*
Onnea ainakin kurpitsavatsalle ultrasta:)) ja muillekin jos nyt unohdin.
Tänään ei kummempaa..alan kirjoittelemaan taas niitä jättiesseitä:( huh.. ~iloista perjantaita kaikille~
Mirage 11+6
HEI!
Kitalle; mä olen myös kokeillut kaikkea mahdollista. Akupunktuuria, inkivääriä, pahoinvointilääkettä, jota sain sairaalasta, mut kun on tosi kauheaa pahoinvointia niin ei siihen vaan ole mikään auttanut. Välillä oli iltoja, että vesihuikka ja sen jälkeen taas okselle. kyllä siinä välillä meinaa itku tulla, kun se pahaolo ei mene ollenkaan ohi. Mutta niinkuin eilen kirjotin. nyt keskiviikkona oli yhtäkkiä päivä jolloin en oksentanut. Eilenkin vain pari kertaa ja senkin luulen johtuneen vain siitä, että verensokeri pääsi laskemaan. Nyt tietty on se km ajatus, kun se noin yllättäen loppu, mutta kait se oksentelukin joskus on loputtava, joten hyvää päivää odotellen ja tsemppiä!
Mun lääkäri sanoi siitäpahoinvoinnista myös, että stabiilin raskauden merkki. Mulla kyllä oli sama oksentelu viime raskaudes, joka meni kesken, johon se korjas, että statistisesti stabiilin raskauden merkki, poikkeuksiakin on. Mutta siis enemmistöllä kait se on hyvän raskauden merkki. Olen myös samaa mieltä, että pienemälläkin annostelulla vois olla:)
Tuntuu olevan paljon keskustelua mammavaatteista. Mä en ole koko asiaa vielä ajatellu, kun ei tuo maha ole viä pahemmin kasvanu. Iltasin turvotuksen mukana hieman tulee esiin. Farkut on epämiellyttävät, kun vatsa on arka paineentunteelle. ehkä sitä pitää alkaa paneutua noihin vaatteiden saloihin pian.
Mukavaa perjantaipäivää!!!!
T:Huuheli 10+6
Joo, ongelmahan täällä on just se, että meillä ei ole luottamusmiestä eikä kukaan täällä tällähetkellä työskennelleistä ole ollut tämän työpaikan aikana raskaana. Tämä on niin pieni firma ja työntekijät nuoria tai sitten lapset jo tosi isoja.
Unelm@, minäkin tosiaan asun Vantaalla. Meidän neuvolaan joutuu tällä hetkellä odottamaan aikaa neljäkin viikkoa, joten ei tosiaan voi valkata milloin sopisi parhaiten. Neuvolaan on siirretty juuri uusia alueita. Ja ajat ovat virka-aikaan ihan kuten työnikin. Lisäksi matka töistä neuvolaan (joka on kyllä kodin lähellä) menee tunti ja joudun siis lähtemään töistä jo 13.30 vaikka sain kaikista myöhäisimmän ajan eli 14.30.
En myöskään kuulu liittoon, koska tilanteet on ollut niin epävarmoja mitä teen jatkossa yms. Joten en voi sieltä kysyä. Ja pomohan nyt voi sanoa mitä vaan, itse pitäisi tietää. Mulla olis tässä tulossa oma neuvola, pojan neuvola, uusi ultrakontrolli ja varmaan jossain vaiheessa se np-ultrakin. Eli menoja riittäis. No, noi lääkäri ajat nyt on varmaan ihan selvä juttu, eli saa mennä työajalla.
Niin ja kun meillä ei pomo halua vähentää liksaa, ettei joudu laskemaan ylimääräisiä. Vaan kaikki pitää tehdä sisään. Ja se ei aina ole kovin helppoa jäädä pitkiä päiviä tekemään tai ainakaan kovin mukavaa.
Näinkin pienestä jutusta saa paljon asiaa nähtävästi :)
Mullakin on muuten ollut muisti ihan hukassa. Koko ajan unohtelen mitä piti sanoa seuraavaksi yms. Silti kirjotettavaa tuntuu riittävän :)
Laru rv 9+2
Kiitos teille kaikille vinkeistä ja ennenkaikkea henkisestä tuesta. Sekin auttaa jo paljon, kun muuta kerran ei ole. Itse olin ultrassa viikolla 8+,
kun jouduin sairaalaan pahan oksentelun takia ja oli 3 päivää tiputuksessa. Siinä vain tarkastettiin, ettei vauva pääse kuivumaan, mutta samalla kuitenkin näin, että sydän sykkii ja lapsia on yksi kappale. Itsekin epäilin kovan pahoinvoinnin takia kahta.
Minäkin olen kuullut, että tytöistä on enemmän pahoinvointia kuin pojista. Olin tosi kipeä esikoisestakin ja hän on tyttö :) Saa nyt sitten nähdä miten ällä kertaa.
Toivoisin kyllä, että tämä loppuisi kuin seinään. Töissäkin ihmetellään mikä ihme vauvaa, mutta en ole kyllä katsonut velvollisuudekseni kertoa asiaa, paitsi esimiehelle, joka on onneksi hyvin ymmärtäväinen NAINEN.
COYOTEES(meniköhän lähellekkään oikein?) onnittelut tuplista!!vau vau!!=)
Nyt en ehtinyt kunnolla lukemaan kun oli nuo ruokatouhut tässä välissä kun koneelle tulin...mut yritän ehtiä pian lukasemaan tarkemmin!
Ainakin mammavaatteista on ollut puhetta....mulla onneksi on kolmet mammahousut...viime vuonna ostin vaikka ensi ajattelin etten osta yksiäkään vaan meinaan kuminauhavyötäröisillä housuilla olla,mut ei pitihän niitä ostella:) H&M:ltä oon löytänyt hyviä...farkut ja sit mustat tavalliset...ja yhdet taskuhousut.niillä pitäis nyt pärjätä talvi!!
tuo takkiasia mua vaan mietityttää....ostin just uuden talvitakin....ja nyt jos en sitä voikkaan käyttää,jos se ei mee kiinni!noo toppatakilla mentävä...
Ööö...mitähän sitten oli...ai niin juu nuista neuvolakäynneistä:) näköjään firmakohtasta maksavatko.....tai mä en edes tiedä olisko meillä maksettu,mut otin aina neuvola ajan iltaviikolle et aamupäiväl pääsin.lääkäris kerrann kävin työajalla ja se kyl maksettiin kun pyysin todistuksen;) mut hieno homma jos pääsee ihan työajalla käymään neuvolassa:) nyt mä pääsenkin vapaasti neuvolaan kun en töihin mene hetkeen:) ja oon jo töihinkin ilmottanut etten nyt ainakaan reiluun vuoteen takasi tuu,jos kaikki hyvin menee=) senkin puolesta saan olla huoleti,ei tartte enään " jännittää" töihin mammaloman ilmottamista!
Nyt taidan lukasta kirjoituksianne vähän paremmin..jos poika sen sallii=) mutta mukavaa viikonloppua kaikille!!!!!!!!!=)
toymama tänään 11+0 kyllä aika vaan rientää;)
Heh, muistin vasta nyt että Alpukka oli kyselly muutamia?? päiviä sitten mistä kukin mammavaatteet ostaa.. Vastaan nyt mattimyöhäisenä :)
Mä oon osatanu kans ONLY:sta yhden pitkänmallisen neuleen joka venyy masun mukana, sattui olemaan vielä tarjouksessakin 9.95 eur. ja äskön selasin nettiä ja löysin nettiemon sivut, kaikille jotka vaatetta tarvitsevat käykäähän siellä oli ihania boobin tunikoita ja paitoja hyvissä tarjouksissa. Itse tilasin mustan kietaisutunikan hintaa jäi n.40 e postikuluineen. Tuohan saa kyllä myytyä sitten kohtuu hintaan eteenpäinkin.
Ja Laru; soita siihen liittoon minkä työehtosopimusta työnantaja noudattaa, auttavat kyllä puhelimessa vaikka et liittoon kuuluisikaan. Ainakin Pam:ssa sekä toimihenkilöunionissa saa apua puhelimitsekkin. Ja voithan aina sanoa, että olen nyt ajatellut liittyä, kertokaas pitääkö neuvolakäyntejä tehdä sisään?? :)
No nyt lopetan tämän liirumlaarum kirjoittamisen ja odottelen koska poitsu heräilee päikyiltä...
OP
Siinäpä tämän aamun teema! Kasteltiin itsemme melkoisen lahjakkaasti, kun kävelimme esikoisen kans vaunuilla neuvolaan tänä aamuna. Näillä leveysasteilla alkaa tosiaan jo tuntumaan melko talviselta, sillä lumi on maassa, vaikka välillä sataiskin vähän märempää tavaraa taivaalta! Kiva sinänsä, minun puolesta sais talvi tullakin jo vauhdilla! :)
Sitten kommentteja: Ensiksikin, onnittelut TUPLASTI Coyotesees:lle! Mahtava uutinen! Hienoa, et olette itsekin niin innoissanne asiasta, joka varmasti tuo myös haasteita mukanansa. Minulla on myös ollut hieman kaksosraskausolo, mut voi olla et sisällä kasvaa kuitenkin yksi sikiö, mikäli kohdun kokoon on luottaminen. (Np-ultraa odotellessa :)
Tervetuloa mukaan myös minun puolesta kaikki uudet Huuheli, Kita ja K.Mänty! Siistiä, että meitä on jo niin monta ja vielä niin monenlaisessa eri elämäntilanteessa olevaa!
Sussulle myös oikein paljon onnea! Viettäkäähän ikimuistoinen juhla!!:)
Pätkii, pätkii.... Syytetään hormooneja :D
(.) Ihana toi merkki omasta navasta, muuten! ;) Ihastuin siihen kun eka kertaa törmäsin täällä sivustolla! Kuka lie keksinyt?
Tosiaan, kävin tänä aamuna siellä lääkärineuvolassa ja lääkäri otti papanäytteen ja tutki kohdun kokoa ja oli myös sitä mieltä, ettei raskaus välttämättä ole aivan niin pitkällä, kuin mitä rv:n mukaan on. Voin siis jo hyvällä mielin sulkea pois sen ajatuksen, et raskaus olis pitemmällä niiden pseudotuntemusten takia. Mun kierto on ollut niin pitkä viime aikoina, että sen puolesta on todennäköisempää, että rv siirtyy ultrassa ainakin viikolla ja la:ksi tulee silloin kahdeskymmenes jotain... Pysyn kuitenkin sitten toukotaapertajissa :)
Mulla on myös pahoinvointi vaivannut lähes joka päivä, mutta oksentamaan en ole joutunut kovin usein. Ruokaa on pakko saada tietyin väliajoin, ettei olo pääse kovin pahaksi, etenkin hapankorput on mulle ollut tosi in! Aamupalan oon yleensä aloittanut parilla korpulla :)
Neuvoja en osaa kuitenkaan antaa kunnon pahasta olosta kärsiville, sillä luulen, että oon silti päässyt kovin vähällä. Tsemppiä voin kuitenkin toivottaa! :)
Mies on ollut eilisen työreissulla ja ootan jo kovasti, että päästään viikonlopun viettoon koko perheellä!
Mukavia hetkiä itse kullekin - rentoutukaa, jos ja kun pystytte!
Precious 11+0 (ainakin 6.11 asti mennään tämän kaavan mukaan)
Moi kaikille =)
tänään olin sitten np-ultrassa, jännitti ihan mielettömästi mutta onneksi lääkäri oli tosi mukava ja mies oli mukana kannustamassa. Siellä se maha-asukki touhuili <3, potki raivokkaasti kun häntä hieman jouduttiin kääntelemään =) turvotusta ei ollut juuri ollenkaan ja kaikki oli muutenkin hyvin =) iso kivi putosi sydämeltä.
Pahaolo jatkuu edelleen, tänään kaikki mitä on mennyt alas on tullut hyvin nopeasti ylös. Harmittaa kun miehen kanssa juhlittiin hyviä uutisia hakemalla pitsat ja juuri kun olin saanut syötyä tuli kiire vessaan, no eipähän ainakaan pääse kilot kertymään ;)
Onnea myös muille ilouutisia saaneille =)
rusina81 12+1
Onnea Kurpitsavatsalle ja Rusina81:lle mukavista ultrauutisista!
Sussu-89 toivottavasti häät sujuvat kommelluksitta ja saatte niistä mukavan muiston. Toivottavasti sade ainakin lakkaisi.
Laru: Neuvolassa ja ultrissa käyntien pitäisi sujua ihan palkallisella ajalla. Kaivoin seuraavan tekstin Finlexistä (työsopimuslaki 26.01.01/55):
8 §
Palkanmaksuvelvollisuus
Työnantajalla ei ole velvollisuutta maksaa työntekijälle palkkaa tässä luvussa tarkoitettujen perhevapaiden ajalta.
Työnantajan on kuitenkin korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella.
Mammavaatteita olen itse ostanut lähinnä H&M:stä. Pitäisikin kaivaa esille vanhat mammahousut ja katsoa onko niistä mihinkään. Ihan kohta voisi niihin jo siirtyäkin. Mua hirvittää tuo talven tulo eli pitääkö tässä nyt sitten uusia kaikki toppavaatteet vain yhdeksi talveksi, kun sitten taas ensi vuonna (toivottavasti) ovat ihan liian isoja.
(.) Itsellä on olo suht hyvä, pahaolo ja väsymys ovat molemmat hellittäneet. Ainoastaan jos ei muista syödä tarpeeksi usein, niin huono olo kyllä palaa muistuttamaan. Minä olen kanssa kuullut tuon, että tytöistä olisi enemmän huonovointisuutta ja mielelläni sen uskoisin. Minulla on nyt tässä raskaudessa ollut ehdottomasti eniten pahaa oloa ja tyttöähän meillä siis kovasti toivotaan. Tosin ekassa raskaudessa ei tytöstä ollut sen enempää pahaa oloa kuin kahdessa seuraavasta syntyneistä pojista eli tiedä häntä.
Nyt pitää mennä laittamaan välipalaa ja kuuntelemaan koululaisten juttuja tämänpäiväisistä Halloween-juhlistaan.
Kolmeplusyks ja 13+2
ULTRASTA:
Meille tällä kertaa kätilö sanoi, ettei tässä np-ultrassa kyllä vielä voi sukupuolta nähdä. Noh, edellisissa kyllä 100% varmasti pojat näytti vehkeensä ja ultraajatkin sanoi " jos haluatte sukupuolta tietää, niin se nyt näkyisi" . Tällä kertaa siis jää rakenneultraan jos siellä sitten enää näkyykään. hyvinkäällähän on jopa 4D:kin, mutta esikoisesta ei näytetty sitä kuvaa, kuopusta sain katsella synnytystapa-arvion takia tehdyssä ultrassa alle viikko syntymästä :)
VOINNISTA:
Täällä vointi hyvä, oikein ihmeen hyvä! Pari viikkoa jo ollut kuvotus poissa ja väsymyskin vähän kohtalaisempaa. Homeopatiaakin olen jonkun kuulleen kokeilleen pahoinvointiin.
VAATTEISTA:
Mulle ei mahdu enää normaalit housut, siirryin jo rv 8 äitiysfarkkuihin :) Noh, paidat menee, mutta helmat vähän nousee. Paitoja on muutama käytetty hankittuna, tähtään siihen, että jouluksi olisi joku uusi vaate. Kotona kun on, niin ei tarvitse työvaatteita hankkia.
Hyvää viikonloppua!
Onnea iloisista ultra kuulumisista :)) Mikäs sen ihanempaa onkaan!
Hurjasti aika kuitenkin menee, kohta taitaa olla o-puolella heinäkuisetkin jo! Kesäkuulaisetkin ovat olleet jo hyvän aikaa.
Myrsky se jo ravistelee täällä aika rajusti hui....onneksi mies tulee tänään kotiin jo aiemmin. Niin se syysloma viikkokin taas on mennyt, pitäisiköhän käydä kaupassa tänään hakemassa jotain herkkua, näin syysloman loputtua ööö.....ihan lapsille vaan ;)
Leivoin tossa äsken kuituisia/juustoisia sämpylöitä, hmmmm aika herkkua oli, lapsetkin tykkäs....tästä se touhotus taas alkaa:) Mulla on kaikissa raskauksissa keskiraskaus ollut semmoista touhuntäyteistä ja loppuakohden aina vaan tahti kiristynyt. Siinä taas tulee puunattua yks jos toinenkin paikka useampaan kertaan.
Äitiysvaatteista on ollut puhetta...mulla on ollut nyt viikon verran käytössä hm:stä tilatut äitiysfarkut, niissä on semmoinen napakka resori, että voipi ihan hyvin pitää jo nyt. Niin eikä selkä ole paljaana, vaikka kuinka maha paisuisi. Eka säikähdin, että ompas kikkanat(resorista), mutta viikon kun olin niitä pitänyt jalassa, niin huomasin että ihan hyväthän ne ovat. Sitten mulla on aiemmista raskauksista jäänyt kahdet hyvät äitiyspöksyt, mut niissä on selkäpuoli aika matala ja just semmoiset niinku joku täälä aiemmin mainitsikin, että persvako vilkkuu:D No vilkkukoon vaan, on niissä vaellettu aiemmissakin tammikuulle ja maaliskuulle, että eiköhän niillä pärjää. Talvitakin hankinta olisi edessä, eilen jo kävin katselemassa, mutta masu alkaa tulla omankokoisissa vastaan jo nyt. Yksi kriteeri sen olisi olla semmoinen puoliptkä, jotta nuo pyllyvakohousut kehtaisi laittaa jalkaan ja selkä olisi sit lämmin.....eli jos sopivan takin löydän niin huokaisen kyllä helpotuksesta. Mitään äitiyspaitoja en taida erikseen ostaa, luotan noihin joustaviin puseroihin ja neuleihin. Tukisukat ajattelin ostaa, kahdet jo on, mut toiset niistä ovat kulahtaneet, eikä siten enään aja asiaansa. Tilavat toppahousut taitaa olla edellisistä raskauksista jossain.....täytyykin etsiä.
Pahoivoinnin helpotus kikoista on ollut myös puhetta....Mulla on helpottanut heti aamulla paahtoleipä ja sit minusta pysyvämpi vaikutus tuli, kun aloin syömään Multitabs 2+ specialia 2vk ----> Siinähän on mm. b -vitamiinia, joka osaltaan helpottaa pahoinvointia...eli mulla näin ;) Toivotaan, että te jotka kovasti vielä pahoinvoinnista kärsitte, että pian olonne helpottuisi.
Nyt mies kotiutui....joten riennän vaihtamaan päivän kuulumiset!
Hauskaa viikonloppua kaikille!!!!
Lalla ja pallero rv13+1
Tervetuloa kaikki uudet Huuheli, Kita ja K.Mänty. Kitalle tsemppiä pahoinvoinnin keskelle. K.Mänty kyselit kohtutuntemuksista. Itse en tunne kohtua kokoajan. Kuitenkin kohtu on sellainen painoarka, ollut alusta lähtien. En pysty laittamaan käsiäkään oikein raskaasti masun päälle tai tuntuu pahalta. Eilen takki oli bussissa jotenkin oudosti ja painoi mahaa. Viime raskaudessa oli mulla ihan sama juttu alusta lähtien.
Mirage hyvä, että se ektopia selvisi. Helpotti varmasti.
Mami oli kuullut sydänäänet, ihanaa! Ja Kurpitsavatsa oli oli nähnyt vauvan ultrassa, onneksi olkoon!
Sussulle paljon tsemppiä häihin. Vaikka oletkin jo naimisissa, niin onnittelen silti vasta siunauksen jälkeen :) Toivottavasti vatsakipusi hellittävät.
Kevät-tähti, kiva kuulla sinustakin. Hyvä, että kaikki oli hyvin masussa. Pelästyit varmaan hurjasti. Kurja, että reissu jäi kesken.
Varjokas, se sun vaate suunnitelma kuulosti hyvältä. Alotetaan sellanen uus tooga muoti. Mä olen kanssa miettinyt noita housuja, että miten sitä löytää sopivat, jotka istuu, kun se on normaalistikin niin hankalaa. Normaalikoko on noin 46 ja välillä 48.
Mitään mammavaatteita en ole vielä ostanut. Kauppoihin lähteminen tuntuu ajatuksena inhottavalta, kun olo on tällanen kuvottava vähän väliä. Lisäksi olen ajatellut, että odottelen sinne kohdunkaulan ultraan ainakin ennenkuin ostan useampia vaatteita. Nimittäin jos heti alusta näyttää, että kohdunsuulla on jo jotain muutoksia, niin sitten on ihan turha ostaa mitään edustusvaatteita töihin. Sitten pärjää ihan yksillä mukavilla housuilla ja niillä hameilla mitä mulla jo on. Tai niin luulen.
Viimeksi en ehtinyt ostaa, kun yhden hameen. Ensin oli rahat niin tiukilla, kun olin opiskelija ja sitten jo jouduin sinne sairaalaan lepäämään. Siellä ei ollut vaateongelmia, kun oli se ihana sairaalan pastellinen yöppä päällä :)
Eilen oli vähän parempi päivä olon suhteen, mutta tänään on taas jo vaikeamman tuntuista. Meinasin, että jään bussistakin kesken matkan, kun olo meni niin pahaksi. Sitten alkoi taas mahaa kiertämään ja sitten mietin, että mihin sitten pääsen vessaan jos jään liian aikaisin pois. Hammasta purren kestin loppuun. Hieman se olo kyllä heti parani, kun pääsi raittiiseen ilmaan. Kyllä kai tää tästä taas menee.
Miten muuten noi neuvolakäynnit työaikana. Riipuuko se ihan firmasta tai työehtosopimuksesta, joutuuko ne tekemään sisään vai saako käydä työajalla? Kertokaahan taas tietämättömälle.
Laru rv 9+2