3-kuumeilijat loppuviikkoon 43
Kommentit (30)
Vihdoinkin ne menkat alkoi eli testi näytti keskiviikkona negaa ja aloinkin jo odottelemaan kuukautisia. Aamulla täti kurvasi paikalle. Olen tyytyväinen, että kierrosta ei tullut pidempi kun 34 pv. Pelkäsin, että kierto venyy megamaalisen pitkäksi.
Ovulaatioosta:
Tätä aihetta on täällä käsitelty varmaan sata kertaa, mutta kun minulla ovat kierrot olleet n. 31-34 päivää, niin oiskos se ovis suunnilleen 13-15.11?? Olen huono bongaamaan koko ovulaatiota eli täytyy varmaan pupuilla tasaisesti joka toinen päivä. ;-)
Nyt vaan innolla uuteen kiertoon...
Plussatuulia ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
T: Ona yk3 ja 1/31-34
On ihan hyvä juttu, että aloitit Neeri uuden pinon. Johan tuossa entisessä sivuja olikin. Ja minua ei ainakaan yhtään haittaa, että olet vielä täällä raskautuneena, on ihan mukava lukea alkuraskauden kuulumisia!
Ja sitten galluppiin: ei meillä ole muistaakseni ollut työnimeä kummankaan vauvan kohdalla. Mutta se oikea nimi on kyllä päätetty jo ennen lasten syntymää (tyttö- ja poikavaihtoehdot).
ONA: toivotaan, että meillä kummallakin olisi ollut kiinnittymiskipuja :) Mutta jos ovikseni on tapahtunut kovin myöhään, emme ole silloin edes välttämättä olleet sänkypuuhissa, koska mies oli reissussa.
ON: Ei mitään uutta. Ärsyttävää odottelua vain. Jos nyt täti kohta tulee, tilaan varmasti netistä jostain ovistestejä, haluaisin nähdä että koska se ovulaatio tapahtuu! Osaako joku suositella hyvää testiä tai varoittaa jostain epäselvästä/huonosta testistä?
Huu, tuulee kovaa ja lupailivat myrskyä illaksi ja yöksi. Ollaan täällä saaressa jumissa, toivon vain ettei tule sähkökatkoa, että pääsen nettiin ;)
Flina yk1 kp 37/yli 30
Olit jo kirjoittanut viestin sillä aikaa, kun kirjoitin omaani. No, hyvä että menkat nyt sitten alkoivat! Olisikin kaikkein ärsyttävintä, jos ei olisi raskaana eikä tätikään tulisi...
Käsittääkseni ovulaatio on n. 14 päivää ennen menkkoja, joten sulla voi ovis olla hyvin tuossa 13.-16.11. Oletko ajatellut tikuttaa sitä? Itse vähän luulen, että tilaan ovistikkuja, kun kierto on niin epäsäännöllinen. Vaikka kyllähän se tiheä pupuilukin varmaan ajaa saman asian :)
Flina yk1 kp 37/yli 30
Mutta ihan hyva etta alkoi menkat, jos kerta oli alkaakseen. Ihana kun oot positivinen ja mietit jo uutta kiertoa. Ei kannata jaada tuleen makaamaan, on varmaan ihan hyva asenne. Tsemppia tulevaan, ens kerralla sit =)
Kauheeta mikä koiranilma tuolla ulkona on!!! Ja iltaa kohti vain pahenee säätiedotuksen mukaan! Siis asustelen keski-pohjanmaalla ihan rannikolla
Neeri: Vauvantuoksuiset onnittelut plussasta!!!!
Linda81: Onnea myös sinulle " haamusta" .
Flina: pahoittelut, mutta voihan se vielä muuttua plussaksi.... Tsemppiä!
Ona: Harmi... peijoonan täti kun aina tulee vaikkei halutakaan!
Bastilli: Piinailuja, toivotaan parasta... eli plussauutisia. Itsekin ajattelin hankkia ovistestejä jos täti kurvais parin viikon sisään. En osaa oviksia bongailla.
Äiti1972 ja Liipe: Piinailuja, toivotaan että plussa tulee.
Vila: Kiva kun on muitakin uusia, itse uskalsin eilen kirjoitella ekaa kertaa tänne.
Pandariini: Tsemppiä piinailuun!
Tsirppana: Tervetuloa mukaan!
Tulikohan siinä ny kaikki joita muistan. Muillekin plussatuulia.
Vähän noista gallupeista (joita ny muistan) asunnosta, omaa huonetta ei mahdollinen uusi tulokas ehkä saa ellemme me miehen kanssa " muuta" takkahuoneeseen. Alkoholista sen verran että ehdoton ei raskaus- ja imetysaikana. Nimistä, toiselta pojalta meillä oli lempparinimi Tahvo vaikkei tiedetty kumpi sielä masussa oli.
en muista enempää gallupeja.
Tässä pätkä eilen kirjottamastani tekstistä....
Miten muilla on kroppa palautunut " normaaliksi" kun lopetitte pillerit? Minulla meinaan oli syyskuussa yhden päivän täti käymässä ja lokakuun puolessa välissä taas yhden päivän vuoto (pari tuntia ja sen jälkeen tuhrua) valtavine kipuineen.. tein silloin lääkärin kehotuksesta testin, mutta negaa näytti...
Nyt siis ei enää mitään oireita ja tänään siis perjantaina tein testin ja puhdas nega...
Täytyy kai odotella sitä tätiä =(
ehkä 31/jotain tai sitten 14/jotain (ennen ollut kierto 28-30) Nyt en tiedä kun pillerit lopetin ja onkohan kierrot mitä sattuu =(
Piinailuja ja plussatuulia kaikille!!!! (johan tuli tekstiä meikäläiseltä!)
.. juuri kotiuduimme kuopuksen kanssa sairaalasta. Mitään yksittäistä syytä syömisongelmiin ei löytynyt; rakenteellista tai vastaavaa, mutta saimme hyviä kongreettisia neuvoja miten edetä. Nyt on hyvä ja helpottunut mieli :)
Ihanaa että tänne on tässä välissä tupsahtanut näinkin monta uutta kuumeilijaa :) Oikein paljon tervetuloa mukaan kirjoittelemaan!
Ja ihania plussauutisiakin näkyi silmiini vilahtelevan! Eli sylintäydeltä onnitteluja Linda81, Flina ja Neeri ja haleja myös ((())) !
Ona: Voi hittolainen ku mäkin olin ihan varma ettei täti sua nyt löydä :( Oireesi kuulostivat niin samoilta ku itelläni... Mutta uutta kiertoa ja yritystä putkeen vaan :)
Plussasäteitä ~~~~~~ lähetän teille kaikille jotka juuri elätte piinaavia hetkiä, jännittelen kanssanne!
Oma (.) : Hämmennykseni vallassa soitin äitiysneuvolaan keskiviikkona, koska uusin testin (acon10) keskiviikkona eikä hailakka viiva vahvistunut vieläkään. Teki mulle labraan verikoelähetteen johon olen menossa huomenna. Saan selvyyden ja mielenrauhan sitä kautta.
Tein vielä tänäkin aamuna testin (olen ihan suurkuluttaja niissä ;) ) ja nyt teinkin sillä apteekin omalla, mutta en tullut hullua hurskaammaksi koska siihen ilmestyi vasta noin puolen tunnin odottelun jälkeen hyvin hyvin vaalea viiva. Menkat tänään siis myöhässä tasan viikon. Tuntuu oudolle miksi se HCG nousee niin älyttömän hitaasti tällä kertaa? Kahdessa muussa raskaudessa selvät testitulokset tulleet 1-2 päivää oletettujen menkkojen alkamisajankohdan jälkeen.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta??
Jep. Ja nyt ruokaa laittelemaan. Moido!
Ansku78 rv 4+6
Mutta ei se haittaa, helpostihan tässä menee sekaisin, kun on niin monta nikkiä ja kaikki eri vaiheissa kuumeilemassa! :)
Toivottavasti sulla nyt viivat vahvistuu ja raskaus jatkuu onnellisesti!!
Flina yk1 kp 37/yli 30
Onnea Neeri plussasta. On ihan mukava, että pyörit vielä täällä kuumeilijoidenkin joukossa.
Ona, harmi, että täti saapui. Parempaa onnea ensi kiertoon.
Meillä ei ole ollut kummallakaan mitään työnimiä. Mies kutsui kuopusta sen synnyttyä Tahvoksi (MP73, hauska yhteensattuma). Nimi vaihtui jonkin ajan kuluttua Taavetiksi ja siksi hän lähes 2-vuotiasta edelleen usein kutsuu.
Perjantain jatkoja kaikille. Myrskyisiä plussatuulia!
Aah, nettipimento ohi. Meni töis netti kii, kun ei ollut päällikön kirjallista lupaa. Nyt on lisenssit kunnossa ja nettailu voi jatkua. Tosin tääl töis on n iin karmee hoppu, ettei juuri ole aikaa koneella istua.
Tervetuloa uusille ja onnea kaikille plussanneille.
(.) ovis tais olla eilen, ei yhtä tuskallinen kokemus kun viime kuussa. Nyt sit vaan odotellaan.
Ansku78, mulle kävi just noin, vahvistustesti ei ollu haamua kummempi, rv 5+5 alkoi sit vuoto ja kaikki tuli itsestään pois. Mahdollinen tuulimuna. Toivottavasti sun pikkuinen pysyy matkassa mukana!! Paljon vauvaliimaa sulle!!!
Gallupeihin: mä tahtoisin tila-auton, mut kun nykyisestäkin autosta on vielä velkaa, haaveeksi jää toistaiseksi. Mahdutaan kyllä tuohonkin, Scénic on tilava. Ja kun vanhin lapsi on jo 15, ei juuri kulje meidän mukana. Talossakin yksi huone nyt vierashuoneena, ei lopu tila vaikka kolmas tulisikin. Alkoholia käytän muutenkin vähän, odotusaikana en ollenkaan. Työnimi oli tokalla, ekalla ei. Tulee jos on tullakseen, en keksimällä keksi.
Nyt takaisin töihin, ciao!
bastilli: testit on ostettu www.kotitestit.com
tsiippana: tervetuloa joukkoon!!
neeri: minsuta on kiva kun te jo raskautuneetkin käytte tääl.. ehkä sitten tuntuu että itelläkin on toivoo.
ona: pahoittelut tädistä, mutta onnea uuteen kiertoon!!!
gallup: esikoista sanottiin pikku myyksi ja kuopuksellakin oli joku työ nimi mutta kun en millään muista mikä...dementia ;)
on
mä sain ne testit mutta nyt en tiiä oliko ne oikeita, koska siellä oli ovulaatiotestejen ohjeet.. mutta kävin vielä tarkastaa että olen kyllä tilannut raskaustestit.. lähetinkin niille nyt mailin että mitä ovat lähettäneet.
eli jos noi on vääriä niin saan lähteä vielä ostoksille.
huimausta ollut tänään ja etova olo..koko ajan saa ravata vessassa ja lämmöt edelleen ylhäällä, mutta ei silti liikaa toiveita kun edellisessäkin kierros oli oireita.
kp24/29
Pari vapaata ollut ja väsymys vähän hellittää otettaan. Eilen kuvotusta oli kyllä koko päivä. Nyt alkaa olee jo hirvee täpinä kertoa kaikille, mut vielä pitäis malttaa 4-5vkoa...
Kahvista oon nyt joutunut luopumaan. Se on kummasti helpottanut kuvotusta. Piimää uppoaa ihan sikana. Hirvee himo siihen.
Neerillekös se plussa oli tullu...? (Oon niin väsyny ettei painu mieleen mitkään.) Onnea!
Liipe: En muista missä ketjussa oli, mut sulla on vissiin samanikäiset lapset kuin mulla suurinpiirtein. Siis kesällä kun tämä kolmas syntyy niin nuo olisivat 3,5v ja lähes 6v. Joten sun plussaamista tässä jännitetään kahta kauheammin. x)
Alkoholista oli jossain vaiheessa juttua. Oon tainnut kaks annosta juoda raskauden aikana. Nekin hyyyyvin hitaasti nautittuna, ettei vaan sihahda päähän... Nyt ei ainakaan ees tee mieli alkoholia, joten en tiiä tuleeko tässä raskaudessa otettua sitäkään. Rv 16 sikiön maksa alkaa toimia alkeellisesti ja pystyy jonkin verran suodattamaan haitallisia aineita, joten oon järkeilly, että sitä ennen ei ainakaan kannata juoda mitään. Mulle se tulee täyteen jouluna, joten ehkä uskallan glögiin punkkua sujauttaa.
Meen taas levolle... Painoa on tullu jo 2,5kg vaikken paljoa ehdi syödä. :(
Hulda 8+0
olipa hauska sattuma. missä kuus sun lapset on syntynyt? meillä tyttö 4/01 ja poika 12/03.
mun testi juttukin selvisi.. kyllä ovat oikeat testit mutta väärä ohje...pahoittelivat kovasti ja jos oikein ymmärsin niin lähettävät mulle toisen satsin ilmaiseksi. :)
Meillä on vieraita( yövieraita), joten ihan pikaiseen. En ehtinyt kauheen tarkkaan lukee kuulumisianne, mutta nopeasti oli pakko käydä vilkaisemassa kuulumisia...ja ONNEA NEERI!!!! Upeaa ! Paljon vauvatarraa matkaan!!!!
Onalle pahoittelut tädistä, olin kyllä niin varma, että täti pysyis poissa!! No, pyristellään yhdessä eteenpäin!!! Jospa tässä kierrossa olisi meidän vuoro!!!!
Finalle, voihan kökkö, missäs se sun plussa viipyy! Toivotaan, että se vuielä kuitenkin tulis! Vai ehtikö täti ensin? No, pidän peukkuja vielä, ettei täti tule!!!
Liipe, noi sun oireet kuulostaa kyllä ihan hyvältä! Odottelemme siis plussa uutisia :D
Hui mitkä ilmat!! Joku kirjoitteli saaristosta, mahtaa siellä olla myräkkä, kun täällä Tuusulassakin " sisämaassa" on HUI!! Onko jollekin tehnyt tää tuuli tuhoja? Pitää aamun valjetessa käydä kattomassa onko talossa katto tallella.....
Tas oli tullut uusi joukkoomme hienoa ja TERVETULOA!!!!! Hitsi pitää kirjottaa ylös teidän kaikkien perustiedot ja nikit niin pystyy paremmin kommentoimaan!!!
Ensiviikolla mulla siis gyne, vähän jo jännittää. Ja kait sitä ovista voisi jo alkaa odottelee..toivossa , että kierto olisikin tälläkertaahimpun lyhyempi!! Muuten voi mennä vielä seuraavan viikon alkuun :/ On tää yhtä pupuilua!! Kun on pitkä kierto niin miesikin jo valittaa, että ei jaksa :D Vaikka tikutan ov: niin aina silti pitää näääääs varuiltaan pupuilla...jos vaikka huippu on lyhyt, ettei näy tikkuun! Tosin viimeksi taisi sit olla vasta 36h päästä kun olin tikuttanut se kauanodotettu ov.
Mukavaa viikonloppua!! JA PLUSSA MYRSKYJA!!!!!!!!!
MR kp ei tiedossa--ei jaksa laskea..jotain 11 ehkä Mut yk 5 sen tiedän :D
tein sitten testin ja negahan se siellä taas. eihän tästä nyt meinaa tulla mitään. :( masentaa.
mutta nythän on vasta dpo 9 luulisin jotenka onhan täs toivoa, mut en jaksa enää toivoa. :(
kp25/29
Meillä on karkkipäivä ja äiti lapset ihan sokerihumalassa %)
LIIPE: Älä nyt vielä täysin lannistu. Testasit kuitenkin suht aikaisin, kaikki on vielä mahdollista.
Ja MINTTUROUVALLE onnea oviksen pongailuun! Muistinkohan nikin oikein... harmi kun ei tässä kirjoittaessa pysty selaamaan noita viestejä, tuppaa nikit sekoittumaan ja unohtumaan.
Ja omaa: Kaikki ennallaan. Ei menkkoja eikä juuri mitään tuntemuksiakaan. Minulla on ollut imetyksen lopettamisen jälkeen vasta kahdet menkat, joten ei kierto ole välttämättä vielä edes normalisoitunut. En kyllä muista, että minulla olisi koskaan ollut yli 40 päivän kiertoa, joten toivottavasti täti kohta tulee jos on tullakseen.
Ehkä huomenna käytän tuon toisen Predictorin. Kyllähän tässä pieni toivo vielä itää. Ilmeisesti predictor ei ole herkimmästä päästä, joten saattaahan olla että testasin liian aikaisin (kp 36). Sitä toivoa nyt hellin :)
Flina yk1 kp 38/yli 30
Huomenia!!
Ja sunnuntaita kaikille!!!
Liipe, pää pystyyn!!! Sä testasit tosi aikaisin!!! Hätäsousu :D ! Sulla on vielä tooooooosssssiiiiiii hyvä mahis saada se plussa!! Yritä malttaa aikankin paripäivää!!! Kiinnittyminen voi kuitnekin kestää...eli toivoa on!!! Pidän peukkuja ******halit**** ei saa masentua!!!!
MR
Ei mitään haamuakaan vaikka purin testin jopa osiin sitä tiiraillessani :) *huoah* Ehdin jo viime yön aikana muka saada kaikenlaisia raskaustuntemuksia, mutta ehkä se onkin vaan täti, joka tekee tuloaa. Toivottavasti edes niin.
Jos kierto on nyt näin pitkä, laskin että ovis on ollut ehkä juuri sillä viikolla kun mies oli 5 pvä reissussa. Tai sitten se viime lauantain kipuilu johtui oviksesta, silloinkaan ei kyllä pupuiltu :(
Noh, tässä nyt odotellaan tätiä. Tämä oli pelkkää omaa napaa tällä kertaa, pahoittelut siitä.
Muutan tänään lasten kanssa kaupunkiin talveksi enkä tiedä onko meillä nettiyhteys heti käytössä siellä, toivottavasti tänne ilmaantuu iloisia uutisia nettipimentoni aikana!
Flina yk1 kp 39/yli 30
..Tänään aamulla heräsin kuuden aikaan siihen että jotain tulvahti pikkuhousuihin. Vertahan se oli ja sitä tuli sen verran reippaasti että reisiä pitkin jo valui kun vessaan kiirehdin. Ja sen verran paljon on kipeä maha ettei ole epäilystäkään siitä mitä tässä nyt tapahtui...
Tänään olisi ollut raskausviikot 5+1 mutta se sitten vaihtui kp1:ksi.
Voi h*lvetti että tuntuu nyt pahalta vaikka asennoiduinkin siihen että jotain saattaa olla pielessä, koska ne haamuviivat mitä pitkin viikkoa sain niin ne eivät mainittavasti vahvistuneet koko aikana. Mutta miten sitä ihminen silti asennoituu jo vaaleasta haamustakin siihen että vauva on tulossa?
Olikos se gigi jolle oli käynyt samoin? Tää on ihan kamalaa..
Pakko siirtyä nyt hetkeksi takavasemmalle keräilemään itseään. Käyn kyllä lukemassa juttuja vaikken mitään nyt vähään aikaan kirjoittelisikaan. Katsotaan nyt kuinka nopeasti tästä olotilasta selviän :(
Enemmän onnea teille muille piinailijoille ja onnittelut tässä välissä plussanneille.
Murtunut Ansku78 yk6 ja kp1/28
Kiitos teille kaikille kun jaksatte kannustaa. Ja vaikka olenkin niin hätähousu.
Flina: pahoittelut negasta, mutta toivoahan vielä on kun tätiä ei näy. :)
ansku78: KOvasti voimia sinne. Todella ikävää. Koita jaksella!!!
Minä tein TAAS testin tänään. Niitä kun riittää ja eihän siihen mitään tullut, mutta kun tuli 10 min päästä takas eli jo vähän yli testi ajan niin siinä olikin haalean haalea haamu ja säästin sen vielä että puolisoni tullessaan töistä näkee sen ja kyllä hänkin näki siinä haamun.
mutta se tosiaan oli tosi vaalea ja vähän testi ajan jälkeen, mutta nyt heräs toivo kuitenkin ja ootellaan ja testaillaan sitten uudestaan... varmaan taas huomenna ...*virn
yk2 kp26/29 dpo 10 luulisin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8661960&p=1&tmode=1&smode…
Tuossa on yritys linkittaa tuo aiempi pino, jos joku haluaa sita viela kayda kurkkimassa. Toivottavasti ketaan ei harmita, etta avasin uuden pinon, tuo vaan alkoi kayda jo niin pitkaksi.. siis mukavaahan etta on paljon kirjotuksia, mutta ehka helpompi taas lukea nain. Koitetaan saada viikonlopultakin tekstia ettei vallan jaa tyhjaksi. =)
ONA: Mika on tilanne? Jannaan taalla kovasti sun puolesta. Etta, toi piinaaminen on kamalaa ja silti kuitenkin kivaakin, kunhan ei liian montaa kertaa tarvi piinailla =) Kauheesti plussa onnea!
FLINA: Unohdin sut viimex mainitakkin vaikka hyvin tiesin etta sulla on jannat paikat, sori siitta. Vahan samat tekstit sulle kun Onallekkin, teil on niin sama tilanne. Toivotaan etta sunkin siitta viela plussaksi muuttuu. Toivossa on hyva elaa! =)
Niin ja kaikille hirmu suuret kiitokset onnitteluista!!
LIIPE: kiitos kun jaoit kokemukses sun raskauksista. Jospa tama eri tunne sit johtuis eri sukupuolesta, vaix onhan jokainen raskaus erilainen joka tapauksessa. Ma olin molemmista tytoista tosi kipee alkuraskaudessa, oksensin ja oksensin. Loppuraskaus meni hyvin. Sullakin on jo piinaviikko, onnea testaamiseen!
BASTILLI: Ala viela luovu toivosta, niin kauan kuin ei tatia nay, on toivoa.. ja joskus viela sittenkin =) Kiitos sullekkin noista kokemuksista. Sullakin on ollu erilaiset raskaudet, jospa tamakin sitten vaan olis erilainen ettei valttamatta tarkota mitaan pahaa.
TSIRPPANA: Tervetuloa mukaan!
Taalla on harvinaisen huonosti nukuttu yo takana. Tytot kylla nukkui hyvin, mutta itsekseni pyorin ja mietin tietty tata uutta masuasukkia. Ei vielakaam oikein tahdo ymmartaa ja oonkin miettinyt etta mita kaikkea nyt sit taytyy muistaa ettei saa tehda yms. En muutenkaan juo ja kait muutenkin elan aika terveellisesti, oonhan juur vasta muutama viikko sit lopettanu imettamisenkin. Yx juttu vaan tuli mieleen, joten kertokaapa kaikki mielipiteita: Me ollaan porukalla kunnostamassa tasta meian pihasta yhta huonetta ja siel pitas pesta seinat ennen maalausta sellasella maalarinliuottimella ja se on jaany vahan niinkun mun hommax. Siina liuottimessa on sellanen ruksi, et on kai vahan myrkkya. Mita luulette voinkohan teha sen nyt tilanteeni huomioon ottaen vai tuleekoos siina hengiteltya jotain mita ei pitas.. ainiin ja mun pitas osallistua siihen maalaukseenkin. Oon jo lupautunut enka viela halua kellekkaan tasta kertoa. Neuvoja?
Sit noista oireista.. tanaan taas huomasin saman oireen joka oli kuopuksesta ihan selva. Hikoilen enemman ja se haisee! Normaalisti ei siis oo tallasta, vai enko vaan muista raskaana ollessa peseytya =) Ei, mutta mieskin on selvasti huomannu eron. Oonko luulosairas vai onko kellaan muulla ollut tallasta?
Sit vastausta tyogalluppiin: Oon ollut kotona esikoisen raskausajasta saakka, nyt reilun kolme vuotta. Hain kouluun just ja paasykokeet on ens viikolla, mutta jos paasen sisaan taitaa alottaminen lykkaantya =)
Sit uutta galluppia!! (nyt taitaa olla jo aika monta menossa =)) Eli, onko teilla ollut joku tyonimi teidan masukasvateille?
Meilla ei oo aiemmin ollut, mut jostain syysta haluan jonkun nyt talle pikkuiselle keksia.
Huh, tulipas taas juttua. Toivottavasti kukaan ei kyllastynyt jo. Haittaako muuten jotain, kun vielakin pyorin taalla vaikka kai jo kuuluisin tuonne toiselle puolelle?
Kavin laskemassa viikotkin eli, rv4+5, la 1.7.07