Työ, jossa ei tarvitse tulla toimeen ihmisten kanssa?
Jep myönnän olen ihan paska ihminen, enkä oikein jaksaisi enää muita ihmisiä. Mitä kannattaisi opiskella, ettei tarvitsisi olla hirveän sosiaalinen? AMK-opintoja olen siis harkinnut.
Kommentit (52)
Sihteeri valtiolla. Ei tarvi olla tekemisissä ihmisten kanssa. Varsinkin kun etätyötäkin saa nykyään tehdä. Koneella hommat. Amk liiketalous tai oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä tai palkanlaskija. Ei täysin ihmisvapaata, mutta aika pitkälti itsenäistä numeroiden pyörittelyä.
Tämä on vanhaa aikaa. Nykyään kp ja pl pitää olla jatkuvasti kontaktissa asiakkaiden kanssa.
Sähköposti on keksitty. Ei siis tarvitse tulla toimeen ihmisten kanssa. Riittää, että osaa kirjoittaa kohteliaasti.
Siivoustyö on yksinäistä, varsinkin rappusiivous. Korkeintaan tarvitsee nykkäillä vain asukkaille.
Itse mietin ihan samaa. Olen huono sosiaalisissa jutuissa ja olen vielä jännittäjä. Joudun pinnistellään sosiaalisissa kontakteissa ja se uuvuttaa.
Olen viritellyt ajatuksissani yritystoimintaa ja verkkokauppaa
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyö on yksinäistä, varsinkin rappusiivous. Korkeintaan tarvitsee nykkäillä vain asukkaille.
Yksinäistä on ja raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä tai palkanlaskija. Ei täysin ihmisvapaata, mutta aika pitkälti itsenäistä numeroiden pyörittelyä.
Tämä on vanhaa aikaa. Nykyään kp ja pl pitää olla jatkuvasti kontaktissa asiakkaiden kanssa.
Sähköposti on keksitty. Ei siis tarvitse tulla toimeen ihmisten kanssa. Riittää, että osaa kirjoittaa kohteliaasti.
itse en ainakaan ole nähnyt kirjanpitäjääni koskaan, kaikki menee sähköisesti
Vierailija kirjoitti:
Onkohan arkistonhoitajia enää? Joku krematorio voisi olla sun paikka,ne on hiljaisia ihmisiä. Majakanvartija? Metsäkoneenhoitaja?
On arkistonhoitajia. Opiskelen yliopistossa alaa. Aika usein ne hommat vaatii asiakaspalvelua, kun pitää auttaa asiakkaita löytämään oikeat tiedot arkistosta. Tietysti jos on jossain Kälviän kunnantalon arkistossa, niin sitä asiakaspalvelua ei ehkä ole niin paljon kuin kansallisarkistossa Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin ihan samaa. Olen huono sosiaalisissa jutuissa ja olen vielä jännittäjä. Joudun pinnistellään sosiaalisissa kontakteissa ja se uuvuttaa.
netti bisness on tähän parasta, voi valita työaikojaan, eikä tarvi nähdä ketään livenä jos ei halua, tosin paljon kilpailtu homma, kun kaikki haluisi tehdä varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ahdisti aikoinaan työpaikalla ns peen jauhaminen ja kahvitunti keskustelut, nyt nettiyrittäjänä ollut jo vuosia ja niin paljon mukavampaa.
Suunniteluinsinööri. Välillä on kyllä paltsuja, mutta enimmkseen istut koneella yksin ja etätyöhön on helppo päästä. Ei ole parhaiten palkattua inssin hommaa, mutta yksin saa tehdä. Minä käyn palavereissa vain harvoin. Pienessä firmassa pomot hoitaa näitä paljon itse. Mä vain piirtelen taloja :D. Ei tartte mikään huipputaiteilija olla, kunhan perustaidot on ja vähän visuaalista silmää. Kone piirtää kun antaa sille käskyt, mutta etäisyyksiä pitää hahmottaa.
Riippuu ihan työpaikasta. Kirjanpitäjän roolikin on nykyään asiakas- ja myyntihenkistä. Isoissa konserneissa myös yhteistyötä toosi paljon. Ja työyhteisöt tiiviitä, joissa katsotaan pahalla, jos joku erakoituu. Palkanlaskijanakin pitää vastata tyytymättömien/vihaisten ihmisten puheluihin, kun kukaan ei ikinä soita kiittääkseen, että palkka oli laskettu oikein.
T. Ulkoisen laskennan puolella työtä tekevä, jonka monet päivät täyttyvät palavereista.