Työ, jossa ei tarvitse tulla toimeen ihmisten kanssa?
Jep myönnän olen ihan paska ihminen, enkä oikein jaksaisi enää muita ihmisiä. Mitä kannattaisi opiskella, ettei tarvitsisi olla hirveän sosiaalinen? AMK-opintoja olen siis harkinnut.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Asiakaspalvelutyötä enimmäkseen. Miten ajatteli sen hoitaa tulematta toimeen ihmisten kanssa?
Riippuu kirjastosta ja työnkuvasta. Minä olen kirjastonhoitaja, ja olen asiakaspalvelutyössä vain n. 6 tuntia viikossa. Sen jaksaa kyllä, varsinkin kun kirjaston asiakkaat ovat yleensä hyvin mukavia ja rauhallisia.
Jos ihminen varta vasten toivoo työtä, jossa ei olla ihmisten kanssa tekemisissä, hänelle se 6 tuntia viikossakin on todennäköisesti liikaa. Et voi muiden puolesta sanoa, mitä kukakin jaksaa.
Metsuri, metsäkoneenkuljettaja, rekkakuski, siivoaja esim.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nykyään kaikissa AMK:ssa ole järkyttävä määrä ryhmätöitä?
Silloin kun minä olin viimeksi amk:ssa niin jokaisen tunnin alussa opettaja sanoo että jakautukaa ryhmiin nyt tehdään projekti aiheesta x.
Sanasta projekti tuli kirosana.
Opiskelen toista vuotta verkko-opintoina tradenomiksi. Tähän mennessä 0kpl ryhmätöitä. Aiemmin opiskelin restonomiksi ja siinä oli lähes joka kurssilla ryhmätöitä. Eli riippuu todella paljon koulusta ja linjasta. Ikävä kyllä sitä ei oikein mistään saa etukäteen tietää, onko ryhmätöitä vai ei. Usein kuitenkin varsinkin monimuotokoulutuksissa on neuvoteltavissa myös itsenäinen suoritustapa, jos perustelee hyvin, miksi se olisi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Pitkiä matkoja ajava rekkakuski. Enimmäkseen yksin autossa olemista.
Niillä puhelin laulaa koko ajan, kun Jarppa tai Mauri soittaa, että tulit vastaan ja missä meet ja näkyykö hirviä ja täällä satelee jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä puhelin laulaa koko ajan, kun Jarppa tai Mauri soittaa, että tulit vastaan ja missä meet ja näkyykö hirviä ja täällä satelee jne...
Puhelimeen ei ole pakko vastata.
En suosittele AMK opintoja, jos ei et jaksa muita ihmisiä. AMK=ryhmätyöhelvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku eläimiin liittyvä homma. Hevostenhieroja kennelinpitäjä tai perusta kotieläintila. YKSITYISETSIVÄ!
Meinaatko, että ne eläimet tulevat yksinään paikalle vai miten ajattelit tuossa välttää ihmisten kanssa toimeen tulemisen?
no työskentelet eläinten kanssa etkä ihmisten. Kyllähän sitä jonkunverran on pakko olla tekemisissä muitten kanssa. Ei sellaista työtä olekkaan ettei mitään kontaktia ihmisiin ole.
Patologi, mutta siihen tarvii yliopisto-opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku eläimiin liittyvä homma. Hevostenhieroja kennelinpitäjä tai perusta kotieläintila. YKSITYISETSIVÄ!
Meinaatko, että ne eläimet tulevat yksinään paikalle vai miten ajattelit tuossa välttää ihmisten kanssa toimeen tulemisen?
no työskentelet eläinten kanssa etkä ihmisten. Kyllähän sitä jonkunverran on pakko olla tekemisissä muitten kanssa. Ei sellaista työtä olekkaan ettei mitään kontaktia ihmisiin ole.
Aika paljon täytyy myös ihmisten kanssa työskennellä, kun vastaanottaessa pitää jutella lemmikin tavat, syömiset jne. läpi ja hakiessa pitää kertoa, miten on sujunut. Tallilla varsinkin on ihmiskontakteja paljon, koska ei siellä vaan hoideta hevosia, vaan siellä on ratsastustunteja jne. Yllättävinkin sosiaalista työtä on kaikki eläinten hoito, vaikka äkkiseltään voisi luulla, että eipä siinä muuta kuin koiria paijaat ja hevosten kavioita putsaat jne.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehden varhaisjakaja.
Tää on hyvä !
Tai bussikuski, niin sosiaalinen elämäkin On vuorotyön vuoksi mahdoton.
Olen myymäläsiivooja. Teen töitä joko myymälän sulkeuduttua tai ennen myymälän avaamista. En tapaa yhtään ihmistä työtuntieni aikana. Silloin tällöin pitää esimiehelle soittaa, mutta sitä ei tapahdu aina edes kuukausittain. Erakon unelmatyö.
Tarkoitus on opiskella verkossa tai monimuotona AMK. Toki tiedossa, että siellä jaksettava muita ihmisiä, mutta pari vuotta vs. Nykyisessä työssä 30v... Mieluummin siis ne muutaman vuoden opinnot kuin eläke-ikään saakka tätä nykyistä....
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on opiskella verkossa tai monimuotona AMK. Toki tiedossa, että siellä jaksettava muita ihmisiä, mutta pari vuotta vs. Nykyisessä työssä 30v... Mieluummin siis ne muutaman vuoden opinnot kuin eläke-ikään saakka tätä nykyistä....
Varaudu ryhmätöihin. Niitä tulee taatusti, vaikka miten olisi verkko-opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä tai palkanlaskija. Ei täysin ihmisvapaata, mutta aika pitkälti itsenäistä numeroiden pyörittelyä.
Tämä on vanhaa aikaa. Nykyään kp ja pl pitää olla jatkuvasti kontaktissa asiakkaiden kanssa.
Ei tarvitse edes opiskella, jos hakeutuu puhelinvaihteeseen töihin. Itse olen ja työpäiväni ainoat ihmiskontaktit ovat lyhyet puhelut, joissa lähinnä ohjaan ihmisiä oikealle linjalle tai nopeasti kysyn jotain työkaverilta puhelimitse. Puhelun keskimääräinen kesto on minun osaltani alle minuutti. Joskus on pitkiä pätkiä ettei puhelin soi lainkaan. Pitkästyttävää toki, mutta ainakin saa olla omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Itse pysyttelen erossa muista rekkakuskeistakin, niin ei tule yhtään soittoja keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä tai palkanlaskija. Ei täysin ihmisvapaata, mutta aika pitkälti itsenäistä numeroiden pyörittelyä.
Tämä on vanhaa aikaa. Nykyään kp ja pl pitää olla jatkuvasti kontaktissa asiakkaiden kanssa.
Miksi niin luulet?
t. kirjanpitäjä, jolla ei ole käytännössä lainkaan asiakastapaamisia
Eikös nykyään kaikissa AMK:ssa ole järkyttävä määrä ryhmätöitä?
Silloin kun minä olin viimeksi amk:ssa niin jokaisen tunnin alussa opettaja sanoo että jakautukaa ryhmiin nyt tehdään projekti aiheesta x.
Sanasta projekti tuli kirosana.