Kun ihminen kuolee, mihin mieli siirtyy?
Alkaako mieli leijailemaan ilmassa kun ihminen kuolee?!!!!
Kommentit (733)
Yksittäinen elävä olento elää kahdessa aineellisessa kehossa - karkeassa ja hienovaraisessa. Nämä kehot toimivat ja kehittyvät vain sielun läsnäolon ansiosta. Lisäksi ne ovat ikuisen sielun väliaikaisia kuoria. …
Hienojakoinen keho, joka seuraa sielua kuoleman ja seuraavan syntymän välillä, sisältää kaikki elävän olennon ajatukset ja halut, ja ne määräävät, millaiseen karkeaan kehoon elävä olento siirtyy tulevassa inkarnaatiossaan. Näin ollen karman lain ja Paramatman johdolla elävä olento astuu mielentilaansa vastaavaan kehoon. Tätä muutosta kutsumme syntymäksi.
Sielunvaelluksen prosessi on vaikeasti hahmotettavissa. Kuoleman hetkellä vallitsevan tietoisuuden tason mukaan sielu menee...
Kuvattu prosessi antaa jonkinlaisen selityksen kehon ulkopuolisille kokemuksille. Se selittää myös kyvyn palauttaa mieleen menneitä elämiä hypnoosissa, kehon ulkopuolisia matkoja ja monia muita muuttuneita tajunnantiloja. On tärkeää ymmärtää, että tietyissä olosuhteissa sielu voi matkustaa hienovaraisessa kehossa.
Elävä olento
Elävä olento on sielu, jolla on sellaisia ominaisuuksia kuin ikuinen olemassaolo, täydellinen tietoisuus ja mahdollinen ääretön onnellisuus. Sielu voi kuitenkin ilmentää näitä ominaisuuksia täysimääräisesti vain tietoisuuden maailmassa. Aineellinen maailma asettaa elävälle olennolle ehtoja antamalla hänelle fyysiset ja henkiset kuoret: tunteet, älyn ja muut aineellisessa maailmassa olemisen välineet.
Ikimuistoisista ajoista lähtien elävä olento on aineellisen maailman suuren "tietokonepelin" houkuttelemana vaeltanut olemassaolon eri tasoilla ja kokenut monien aiempien elämien myönteiset ja kielteiset vaikutukset. Menneisyys on myös mukana muokkaamassa nykyisyyttä ja tulevaisuutta.
Unohdetaan tiede tässä nyt, tiede on höpöhöpöä 95%:sti.
bittiavaruuteen jossa kaikkien kuolleiden kaikki ajattelemat ajatukset sekoittuu keskenään ja niistä muodostuu elävien unet.
Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.
Fyysinen keho ja hienojakoinen keho toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.
Menneisyyden toimiensa kautta ihminen muodostaa tietyn mentaliteetin (oleminen määrittää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrittää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.
"Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".
On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.
Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.
Tästä aiheesta lisää ”Bhagavad Gitasta”.
SE ON AINA OLEMASSA OLEVA JA ALKUPERÄINEN. Toisin sanoen sen syntyajankohtaa ON MAHDOTONTA määrittää.
Elävän olennon ydin ei ole kuori, jossa se asuu, vaan sen tietoisuus.
Ihmiset, joita himo ja halu jatkuvasti huijaavat, menettävät kaiken kyvyn ymmärtää, miten he vaihtavat kehoa ja miksi he ovat nyt siinä kehossa. Se on heidän käsityskykynsä yläpuolella. Sielu on ruumiista erillinen ja että se vaihtamalla ruumista nauttii eri tavalla kussakin kehossa. Henkilö, jolla on tietoa, ymmärtää myös, miksi ja miten elävä olento kärsii ollessaan aineellisessa maailmassa.
Perusteellisimmat tiedot jälleensyntymisestä löytyvät Bhagavad-gitasta. Luvussa 2 selitetään järkevällä, yksinkertaisella ja selkeästi ymmärrettävällä tavalla, miten sielu kulkee kehosta toiseen. Tämä tosiasia ei ole uskonkysymys, vaan se on suhteellisen helppo ymmärtää ja hyväksyä loogisten johtopäätösten avulla.
"That which pervades the entire body you should know to be indestructible. No one is able to destroy that imperishable soul. " (Bhagavad Gita 2.17)
"For the soul there is neither birth nor death at any time. He has not come into being, does not come into being, and will not come into being. He is unborn, eternal, ever-existing and primeval. He is not slain when the body is slain." (Bhagavad Gita 2.20)
"The soul can never be cut to pieces by any weapon, nor burned by fire, nor moistened by water, nor withered by the wind.(Bhagavad Gita 2.23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan aivot jatkavat toimintaa melko pitkäänkin kuoleman jälkeen
Tai hetkellä. Ruumiista irtaantumiskokemus. ja paluu ehkä vielä takaisin.
Ihminen on valmis jättämään ruumiinsa ja mielensä. Ja sielu siirtyy sfääreihin. Tai symbolisesti taivaaseen ja ihminen siirtyy osaksi universumia.
Aivoissa on tahdottomia sähköimpulsseja kyllä, kuten lihaksissakin on kouristuksia vielä kuoleman jälkeen, ei ihminen (tai eläin) niistä tietoinen enää kuitenkaan ole.
Mistäs tiedät?
Taasko tämä hörhö täällä jankkaa asioista joista ei mitään tiedä? Mieli ei siirry mihinkään koska se on vain aivojen tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sielua? Ihmisen sielu ei kuole, mutta mitä sille kuoleman jälkeen tapahtuu riippuu siitä jos olet uskossa Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, vai ei...
No en tarkoita sielua koska sellaista ei ole olemassakaan.
Näin sanoi yksi "aika" sieluton ihminen joka joi itsensä hengiltä eläkkeelle päästyään. Sinä et ole kukaan sanomaan onko ihmisellä sielua vai ei?
Siihen asti kun tästä sielusta on jotain todisteita on aika turha väittää että sellainen on olemassa. Tiedämme jo nykyisin missä muistimme, miten tietoisuus toimii ja miten "minä" muodostuu solujen sähkökemiallisista reaktioista. Kun ne solut kuolevat, mikä on sielu? Ei tietoisuutta, ei muista, ei mitään.
Milläs selität henkimaailman kokemukset? Ovat aivan tosia. Olen itse irtautunut ruumiistani, olen saanut järkeviä viestejä ennakkoon tuonpuoleisesta, olen kommunikoinut jo kuolleiden kanssa. On olemassa joku toinen puoli, vannon sen. Eikä minulla ole mitään diagnooseja tai mt-ongelmia. Olen täysjärkinen tiedemies.
Näitä ei voi selittää oikein mitenkään, arvaa, olenko pohtinut.
Ei mene minnekään. Lakkaa olemasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään. Silloin lakkaa olemasta.
Sielu on energiaa, se ei voi lakata olemasta. Kurt Gödel, Einsteinin ystävä, todisti, että sielu on energiaa. Tästä oli radio ohjelma Suomessa muutama vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Täyttä huuhaata eli paskaa.
136 on ainoa asiaa sisältävä, koska miten unet voi muuten olla niin sekopäisiä/päättömiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään. Silloin lakkaa olemasta.
Sielu on energiaa, se ei voi lakata olemasta. Kurt Gödel, Einsteinin ystävä, todisti, että sielu on energiaa. Tästä oli radio ohjelma Suomessa muutama vuosia sitten.
No ei todistanut.
Netflixissä on hyvä dokumentti "Life After Death" jossa mm. tiedemiehet, sekä todistetusti kuolleeksi julistetut ihmiset selittävät auki näitä asioita joista toistaiseksi kukaan ei voi varmaksi sanoa yhtään mitään.
Ihminen kun ei ole tarpeeksi viisas ymmärtämään mihin energia siirtyy. Tällä hetkellä pienimmät, ihmisen tuntemat koot ovat jo atomin rakenneosasia, kuitenkin ihmisen tieto ja ymmärrys on täysin rajallista. Yhtä naivia kuin väittää "tiedän varmaksi että ihminen vain kuolee pois", olisi väittää, että ihminen vuonna 2022 olisi jotenkin kaikkitietoinen ja -voipainen.
Todennäköisesti menee vielä vuosituhansia, ennen kuin pystymme ymmärtämään asioita kuten mihin avaruus päättyy ja mistä se alkoi, mikä on pienin elämän muoto, mihin musta-aukko päättyy, miksi magneeteilla on aina pohjois- ja etelänapa, mistä elämä alkoi, miten ensimmäiset tähdet syntyivät jne. Näihin kysymyksiin, jotka ovat liian vaikeita ihmiselle kuuluu myös se, mihin ihmisen energia siirtyy ja synnymmekö tai siirrymmekö uudelleen energiakierrossa.
Typerää, on ainoastaan kiistää toisen näkemys, sillä sinä et tiedä. Minä en tiedä. Kukaan ihminen ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sielua? Ihmisen sielu ei kuole, mutta mitä sille kuoleman jälkeen tapahtuu riippuu siitä jos olet uskossa Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, vai ei...
No en tarkoita sielua koska sellaista ei ole olemassakaan.
Näin sanoi yksi "aika" sieluton ihminen joka joi itsensä hengiltä eläkkeelle päästyään. Sinä et ole kukaan sanomaan onko ihmisellä sielua vai ei?
Siihen asti kun tästä sielusta on jotain todisteita on aika turha väittää että sellainen on olemassa. Tiedämme jo nykyisin missä muistimme, miten tietoisuus toimii ja miten "minä" muodostuu solujen sähkökemiallisista reaktioista. Kun ne solut kuolevat, mikä on sielu? Ei tietoisuutta, ei muista, ei mitään.
Milläs selität henkimaailman kokemukset? Ovat aivan tosia. Olen itse irtautunut ruumiistani, olen saanut järkeviä viestejä ennakkoon tuonpuoleisesta, olen kommunikoinut jo kuolleiden kanssa. On olemassa joku toinen puoli, vannon sen. Eikä minulla ole mitään diagnooseja tai mt-ongelmia. Olen täysjärkinen tiedemies.
Näitä ei voi selittää oikein mitenkään, arvaa, olenko pohtinut.
Et ole. Luulet ehkä että olet, mutta ei se siitä totta tee. Tiedemiehenä sinun pitäisi tietää että subjektiiviset kokemukset eivät ole minkään arvoisia todisteina.
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on hyvä dokumentti "Life After Death" jossa mm. tiedemiehet, sekä todistetusti kuolleeksi julistetut ihmiset selittävät auki näitä asioita joista toistaiseksi kukaan ei voi varmaksi sanoa yhtään mitään.
Ihminen kun ei ole tarpeeksi viisas ymmärtämään mihin energia siirtyy. Tällä hetkellä pienimmät, ihmisen tuntemat koot ovat jo atomin rakenneosasia, kuitenkin ihmisen tieto ja ymmärrys on täysin rajallista. Yhtä naivia kuin väittää "tiedän varmaksi että ihminen vain kuolee pois", olisi väittää, että ihminen vuonna 2022 olisi jotenkin kaikkitietoinen ja -voipainen.
Todennäköisesti menee vielä vuosituhansia, ennen kuin pystymme ymmärtämään asioita kuten mihin avaruus päättyy ja mistä se alkoi, mikä on pienin elämän muoto, mihin musta-aukko päättyy, miksi magneeteilla on aina pohjois- ja etelänapa, mistä elämä alkoi, miten ensimmäiset tähdet syntyivät jne. Näihin kysymyksiin, jotka ovat liian vaikeita ihmiselle kuuluu myös se, mihin ihmisen energia siirtyy ja synnymmekö tai siirrymmekö uudelleen energiakierrossa.
Typerää, on ainoastaan kiistää toisen näkemys, sillä sinä et tiedä. Minä en tiedä. Kukaan ihminen ei tiedä.
Kyllä tietää. Kun aivot sammuu, sammuu tietoisuus. Se oli siinä. Loppu-slut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tietää. Kun aivot sammuu, sammuu tietoisuus. Se oli siinä. Loppu-slut.
Aivot ei sammu ja tietoisuus on ihmisen itsensä keksimä teoria. Sinä et tiedä mistä energia tulee, miten se on syntynyt ja mihin se siirtyy. Slut.
Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.
Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.
-------------------------------------
Sielu on käsittämätön.
Sielu on niin pieni, ettei sitä voi nähdä edes elektronimikroskoopilla. Vaikka keksittäisiinkin väline, jonka avulla voitaisiin nähdä niin pieni koko, sielua olisi silti mahdotonta havaita, sillä sielu on aineeton. Edes ajatusta, aineen hienovaraista muotoa, ei voida havaita. Määritelmän mukaan sielu on materian tuolla puolen. Se on näkymätön ja käsittämätön.
"Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton...".
Koska sielu on erillään aineesta, sitä ei voida ymmärtää kokeellisilla menetelmillä, joissa käytetään aineellisia välineitä.