Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotiaani on päättänyt ottaa tatuoinnin ja olen aivan rikki

Vierailija
27.08.2022 |

Mikään järkipuhe ei auta.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää, jos joku haluaa itseensä ikuisen white trash  -leiman.

Tatuoinnit eivät ole white trashin synonyymi. Kaikenlaisilla ihmisillä on tatuointeja.

Vierailija
42/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon ei sitten totu. Mulla kanssa aina vähän kouraisee mahanpohjasta kun lapsi esittelee uutta tatuointia. Tekisi niitä edes jossain studiolla eikä jonkun kaverin luona.

En ole koskaan pitänyt tatuoinneista, mutta eipä minulla ole mitään sananvaltaa aikuisen lapsen tekemisiin.

Toisen lapseni tatuoinnit tuntuvat jostain syystä vielä pahemmalta, kuin ensimmäisen lapseni yllätysraskaus 20v. (ovat edelleen miehen kanssa yhdessä ja lapsia on tullut lisääkin). Raskaus oli järkytys, mutta vain hetken.

Tämä on ihan järki kommentti. Ihmettelen ala peukkuja. Äidillä on ihan oikeus olla huolissaan lapsen valinnoista. Täytyy kuitenkin myös muistaa että se lapsi on jo aikuinen.

Tämä oli myös ainoa kommentti, jossa on vähääkään vertaistukea.

Kyllä se siitä ap. Tatuoinnit ei ole maailmanloppu. Ainakaan lapsesi ei ole rikollinen. Asiat voi aina olla huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että joihinkin ammatteihin tai piireihin ei pääse, jos on tatuointeja. Tai niitä ei saa olla ainakaan näkyvillä paikoilla.  (esim poliisilaitos, laadukkaat hotellit, ravintolat, pankit , lentoyhtiöt, luksusputiikit eivät huoli työntekijöikseen tatuoituja. Jotkut eivät huoli heitä edes asiakkaikseen (esim jotkut yksityiset golf- ja tennis-klubit, uimarannat). 

Vierailija
44/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deal with it. Hän on täysi-ikäinen, asia ei ole millään lailla sinun vaikutusvallassasi tai päätettävissä.

Kyllä läheisistää saa ja pitää välittää. Jokaisella on myös oikeus mielipiteeseen, myös vanhemmilla. Täysi-ikäisyyteen kuuluu myös kyky kuunnella järkipuhetta. Ei ole vielä elämänkokemusta eikä kypsä, teini-ikäinen on.

Mitä järkipuhetta tatuointien kieltäminen on?

Ei kieltäminen, mutta voisi selittää, miten typerää tatuointien ottaminen on, ja kuinka rumaksi ne tekevät kantajansa. Lisäksi tyttö ei ehkä oikeasti tiedä, että tatuoituihin suhtaudutaan eri tavoin kuin tatuoimattomiin. Esim. työnhaussa yms. sillä voi olla iso merkitys.

Vierailija
45/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että aina voisi olla huonommin. Ei kai lapsesi sentään ota kasvotatuointia? Ja jos se jää yhteen pieneen vaatteilla peitettävään tatuointiin, se on vielä ihan normaalia. Eikä ole kaverin kännissä tekemä kirkkovene?

Vierailija
46/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit eivät ole white trashin synonyymi. Kaikenlaisilla ihmisillä on tatuointeja.

Homma menee niin, että tatuointi itsessään muuttaa kenet tahansa valkoroskaksi, vaikka olisit yliopiston professori.

Vierailija
47/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että ostaa ensin pari kappaletta jotakin kuvioitua paitaa, ja pitää niitä  päällään 2 vuotta. Kaksi tai useampi samanlainen voimakaskuvioinen paita siis. Jos ei parissa vuodessa kyllästy, niin sitten voi harkita tatuointiakin.

Vierailija
48/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, että on rikki kun ei pidä lapsensa ajatuksesta, mutta tämä nuori ei elä ap:n kautta. En minäkään pidä tatuoinneista ja siskollanikin on monia tatuointeja ja silti hän on sama vanha siskoni samoine arvoineen. Ei kannata tatuointien määritellä ihmisiä.

Vierailija
49/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tatuoinnin aihe ja laatu paljastaa paljon ja pysyy ikuisesti iholla. Voit heittää hyvästit haaveelle nousujohteisesta hyvästä urasta tai sosiaalisesta noususta, jos ihoon on hakattu suttuinen kirkkovene tms. näkyvään kohtaan. Tai jos siinä kohdassa on joskus ilmiselvä peittotatuointi.

Vierailija
50/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v on jo aikuinen ja päättää itse omista asioistaan.

Vierailija
51/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että kukaan ei juuri tiedä,  mitä tatuointivärit sisältävät, ja mitä ne aiheuttavat ihmisille vuosikymmenien kuluessa. Tämä tatuointibuumihan on aika uusi ilmiö. 

Me emme vielä tiedä, mitä ne aineet veressä ja kehossa aiheuttavat pitkässä juoksussa. Aiheuttavatko ne allergioita, (iho)syöpää, (maksa)syöpää tms, jotka ovat valtavasti lisääntyneet?

Ennen tatuointeja oli vain merimiehillä, linnakundeilla ja portoilla, jotka kuolivat muutenkin nuorina ( altistuivat esim. auringolle) , joten se, että tatskoja on ollut osalla väestöstä aina, ei sano asiasta vielä mitään. Vasta aika näyttää, mitä tatuoinnit mahdollisesti aiheuttavat, nyt kun  niitä on useilla nk. 'tavallisillakin' ihmisillä.

Vierailija
52/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentti Toutain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian niitä tulee lisää. En tiedä yhtään tatuoitua, jolla olisi vain yksi tatuointi.

Minun pojallani on vain yksi, mutta minulla, hänen vanhalla äidillään, on 11 tatuointia.

Vanhoilla äideillä ei ole tatuointeja. 

Minullapa on. Olen 63.

Ei 63 ole vanha.

Ei edes 67 v, kuten minä.

Vierailija
53/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu kehottaa olemaan ottamatta:

Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra. 

Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.

3. Moos. 19:28 (vuosien 1933 ja 1992 käännökset)

Vierailija
54/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointi laskee naisen tasoo sanoo pariutumistutkija

Eivät ne miehilläkään kivoja ole. Annan aina pakin tatskamiehille.

Vierailija
55/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa Suomeen samat lait kun Japanissa eli tatuointien julkinen esittely on rikos

Vierailija
56/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, että idiootit merkkaavat itsensä.

Vierailija
57/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin että ultimaattisesti hän vastaa omista päätöksistään. Kertoisin että itsekin halusin lapsena ottaa tatuoinnin mutta olen ikionnellinen että vanhempani olivat sitä vastaan. Sanoisin lapselle saman kun minulle sanottiin. Jos otat tatuoinnin niin turha odottaa enää ikinä rahallista apua minulta

Älä jaksa! Tatuoinnit ovat valtavirtaa, ovat olleet jo vuosia.

Idioottien massojen juttu. Jos haluaa olla yksilöllinen, ei kannata ottaa yhtäkään leimaa.

Vierailija
58/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jossain määrin epäonnistunut, jos hän ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, vaan tarvitsee jonnekin jotakin lisää.

Vierailija
59/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deal with it. Hän on täysi-ikäinen, asia ei ole millään lailla sinun vaikutusvallassasi tai päätettävissä.

Kyllä läheisistää saa ja pitää välittää. Jokaisella on myös oikeus mielipiteeseen, myös vanhemmilla. Täysi-ikäisyyteen kuuluu myös kyky kuunnella järkipuhetta. Ei ole vielä elämänkokemusta eikä kypsä, teini-ikäinen on.

Mitä järkipuhetta tatuointien kieltäminen on?

Ei kieltäminen, mutta voisi selittää, miten typerää tatuointien ottaminen on, ja kuinka rumaksi ne tekevät kantajansa. Lisäksi tyttö ei ehkä oikeasti tiedä, että tatuoituihin suhtaudutaan eri tavoin kuin tatuoimattomiin. Esim. työnhaussa yms. sillä voi olla iso merkitys.

Tuollaisen puheen jälkeen tyttö tatuoi varmasti kirkkoveneen keskelle otsaa.

Paras on yrittää suhtautua neutraalisti asiaan ja varmistaa että tatuointi otetaan järkevässä paikassa. Vähän voi yrittää ohjata siihen suuntaan että parempi ehkä ensin ottaa pieni jonnekin huomaamattomaan paikkaan. Jos onkin vaikka allergiaa tai tekee liian kipeää tms.

Ap:lla on täysi oikeus olla kauhuissaan siitä, että lapsi ottaa tatuoinnin. Ihan niinkuin siitäkin että saisi nuorena lapsen ym loppuelämän päätlksistä. Parempi kuitenkin salata se lapselta. Lapsen keho kun ei ole ap:n keho, eikä lapsen elämä ap:n elämä.

Vierailija
60/73 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 22v siskokin otti aivan helvetin ruman, ylävartalon peittävän tatuoinnin mutta en minä siitä hänelle sano mitään koska asia ei minulle kuulu. Ei se sinulle myöskään kuulu jos täysi-ikäinen tyttäresi ottaa tatuoinnin, mutta jos haluaa joskus tatuoinnin poistattaa niin älä ainakaan suostu sitä hänelle maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän